janjuleke138 Geplaatst: 23 april 2018 Delen Geplaatst: 23 april 2018 Hallo allemaal Een tijdje geleden is mijn carter beschadigd door een afgebroken circlip van aan de piston. Ik heb de motor daarna terug ineengezet met nieuwe piston aangezien deze ook beschadigd was en hij heeft enkele maanden ok gereden. Tot vorige week dus... Ik kreeg hem niet meer goed afgesteld en hij bleef soms in hoge toeren hangen (zoals bij valse lucht). Heb het blokje dan maar terug opengegooid en ik vermoed dat er carterolie lekt naar de krukas toe. Is dit plausibel en is de schade aan de carter te herstellen of is dat ijdele hoop? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 24 april 2018 Delen Geplaatst: 24 april 2018 I’ve seen far worse than this... Carterolie gecheckt op benzine(geur)? Was de pakking rondom de krukas doorgeblazen? Ik acht de kans klein dat die krukaskamerschade de oorzaak van de valse lucht is (tenzij ook het intakevlak gaar is). Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 24 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2018 Hallo Frederik Net even de afgelaten carterolie gecheckt en deze ruikt inderdaad naar benzine... Het intakevlak heeft lichte schade. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 24 april 2018 Delen Geplaatst: 24 april 2018 Fotootje van het intakevlak? Zeker van de staat/plaatsing van de grote keerring kant koppeling? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 26 april 2018 Delen Geplaatst: 26 april 2018 auch dat noem ik al geen " lichte schade " aan inlaatvlak. Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 26 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2018 Naar de kl*te dus Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 26 april 2018 Delen Geplaatst: 26 april 2018 Jep , 3 mogelijkheden 1 weg gooien en andere motor fixen , als dit een blok er eentje is van 2mil stuks 2 intake vlak herstellen ,zelf geen ervaring mee 3 over zetten op membraam wat voor mij meestal de voorkeur krijgt grtz sidvespa Link naar reactie
Gio Geplaatst: 26 april 2018 Delen Geplaatst: 26 april 2018 Ik zou ze niet weggooien , bij het intake vlak kan een kleine lasnaad gelast worden en daarna weg vrezen. Ofwel kneedbaar aluminium pasta opsmeren en daarna ook weg vrezen of schuren . Deze methode ben ik nu ook aan het proberen , trouwens vandaag nog opgesmeerd. Ben benieuwd achter 24u dan is je uitgehard . Zoals hier sidvespa zegt, reed valve kan ook perfect . Maar dan al niet te veel werk te hebben neem je intake membraan. Kan even niet de hele benaming, maar kan ik nog opzoeken. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 Ik volg dit met interesse gio Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 Voor je gaat lassen en freezen, zou’k eerst maar es deze reed valve van Lambretta Teile uitproberen. Link naar reactie
Gio Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 Ja , deze heb ik ook liggen via jou Frederik. Heeft toen geholpen voor het mengsel binnen te houden , maar wist nog niet van mijn kapotte oliekeerring . Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 Sowieso zou ik ook ik dit geval meteen te oliekeerringen en de krukaslagers vervangen hoor. Link naar reactie
Gio Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 Zie mijn topic , misschien ook deze stappen doen . Is wat je wild natuurlijk ! Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 27 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2018 Jep, oliekeringen en krukaslagers ging ik ook meteen meepakken. Die reed valve van lambretta teile is gewoon te installeren met standaard krukas en carb? Mijn enige vrees is dat het scheurtje op de foto te diep is en er langs daar alsnog een lek zal zijn of zou ik dit ook met aluminiumpasta kunnen dichten? Iedereen merci voor de hulp alvast! Link naar reactie
Gio Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 Ja, krukas en carb kan je nog gebruiken . Als je met alupasta gaat werken , eerst goed ontvetten met remreiniger . Daarna losse deeltje en scherpe kantjes wegwerken .En voor het alupasta opsmeert ook weer goed reinigen . Alupasta moet tegen benzine en hoger als 120° bestendig zijn of meer . Ik heb JB-weld gebruikt na het schijnt een top product , ik verdien er niets aan wel te verstaan . Deze gaat dacht ik rond de 300°. Bij JP's tuningshop besteld . Laat maar weten hoe het is gegaan . Succes Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 Die sluitrand zou’k voorlopig maar zo laten. Als de vlakjes voor de liggende pakking tussen de 2 carterhelften onbeschadigd zijn sluiten die normaliter de krukaskamer mooi af van de versnellingsbak. Ik heb al curryblokken gezien met grotendeels afgebroken of zelfs zonder sluitrand. Op recente PX-blokken past die LHT reedvalve plug&play. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.