Jump to content
Vespaforum.be

Vespa Glx met p200e motor electriciteits problemen


tisse

Recommended Posts

Hej iedereen, wie kan me helpen met het volgende probleem:

Ik heb pas een spaanse p200e met ducati ontsteking onder mijn glx geplaatst, de motor draait maar ik krijg de rest van de elektriciteit niet in orde.

Op scooterhelp stond een schema om een P200e onder een glx te plaatsen dus heb ik deze gebruikt, klopt deze?

px_in_GLx.thumb.jpg.21b8ce191c04f8b84c2ae35b95708222.jpg

Als voltage regulator heb ik de volgende van sip gebruikt.

21aeb870-8fb4-43ab-bcf8-d882c5c745c3.jpg.729e195e511372450841ca29fc3d53ca.jpg

Hierbij heb ik de zwarte draad afkomstig van de ontsteking eerst aan de min van de batterij en dan aan de aardings ingang aangesloten en de blauwe draad aan de plus van de batterij en dan aan de B ingang.

Nu ging ik er van uit dat ik dan van de A of de G verder kon gaan met de voeding voor mijn lichten en remlicht, maar als ik hier meet krijg ik op de A niets en op de G om en bij de 6V

Wat doe ik verkeerd of zie ik iets over het hoofd??

 

Vriendelijke groeten

Thijs

Link to comment

Doe jezelf een plezier en steek ineens een conversie kabelboom. Nog een sluit-remcontactje, een 12v regulator, 12v lampjes en klaar. 

Een GLx heeft geen batterij nodig (ook niet met een 12v motor). Je bovenstaande regulator is bruikbaar maar G en +B heb je niet nodig.

Link to comment

Merci voor de tip , stukken zijn besteld. Origineel zit er bij mijn glx wel een batterij dus ging ik er van uit dat je die het best kon behouden.

Maar als het zonder ook kan des te beter. Ik zal het dit weekend eens uittesten.

 

Alvast bedankt

Groeten

Link to comment

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Similar Content

    • By trotta
      Goedmorgen.
      Ik wel de blok tuning is die vergelijk aan andere blok?
        Of een link waar kan ik kijken,alle tips zijn welkom.
       
    • By tite
      Spaanse vespa 200 ds zonder pinkers en rally stuur gezocht. Mag te restaureren zijn.
    • By wallie300
      Hi! Hulp gevraagd!
      Ik ben een 75 Primavera (1981) uit spanje aan het opknappen (of een poging doen tot) en toen kwam ik dit tegen! Hier houdt mijn kennis op. Het is een Femsa ontsteking met een Femsa weerstand en Femsa Bobine. Er komt een groene, witte, gele, zwarte en groene draad uit. 
      Er is vrij weinig te vinden over de 75 omdat ie alleen in spanje gemaakt is dus ook bij Sip zijn onderdelen niet makkelijk te vinden. Iemand wist mij te vertellen dat de 75 een soort verzameling is van allerlei onderdelen die ze overhadden. Nou heb ik wel ergens gelezen dat dit Femsa systeem niet het beste systeem ter wereld is en nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik wel moet hebben. 
      Is er iemand die mij kan vertellen wat een slimme set is? Ik heb het blokje ook nog niet getest omdat het totaal uit elkaar binnen is gekomen, maar ik heb weinig vertrouwen in de ontsteking... 
      Mijn dank is groot! 


    • By P.Leen
      Beste Vespa liefhebbers,
      Ik heb een lichtschakelaar die ik wil aansluiten. Ik heb een schema, maar toch lukt het me niet. Heeft iemand een foto van onderstaande lichtschakelaar, zodat ik kan zien welke kleur waar moet worden aangesloten? Ik zou er erg mee geholpen zijn. Alvast dank!
      mvg Peter

       
    • By P.Leen
      Beste @AJ,
      Ik zag dat je een Motovespa hebt/ had... Ik heb een vraag. Ik heb een Motovespa uit 1965. Ik ben aan het worstelen met de ontsteking. De contactpunten gaan niet open. Weet jij misschien of er nog een soort ring over de uitgaande as bij het vliegwiel geplaatst moet worden? Volgens mij zou dit een ovale ring moeten zijn, die de contactpunten open laat gaan.Dus eerst die ring en dan het vliegwiel. Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg zo. Ik weet niet of er zo'n ring moet zitten, hoe deze heet en of ik die nog ergens los kan krijgen?
      Mvg Peter Leenhouwers
×
×
  • Create New...