Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Terug van lang weggeweest...


JanusLML200

Aanbevolen berichten

Ooit was ik in het bezit van een roze (jawel) px125e. 34000 km gereden op twee jaar tijd en dan de overstap gemaakt naar een zogenaamd  'echte' motor. Altijd wel een beetje haat/liefde verhouding geweest maar nu ben ik wat rustiger geworden en hoeft de top niet meer boven de 160 km/uur te liggen. Dus terug naar mijn droom door weer 'in' te stappen. Nu wel met een 4T 200cc LML. Doet me aan de ellenlange discussies denken of een LML wel echt een Vespa is. Vespa = Wesp dus is LML een Schijnwesp maar wel een hele mooie:rolleyes:. De foto's volgen nog maar  staat nu nog bij de dealer.

Janus

 

Link naar reactie

Benieuwd naar de pics... en jawel LML... ach onder licentie gemaakt net zoals Acma, Misa en een aantal andere.. Alleen dat 4T... 

Link naar reactie
25 minuten geleden, pdvd zei:

en jawel LML... ach onder licentie gemaakt net zoals Acma, Misa en een aantal andere.. Alleen dat 4T... 

Ach, 4-takt... Veel van de moderne Vespa rijders zondigen dan ook... :rolleyes:

Link naar reactie

Tsja en dat vind ik eigenlijk ook niet echt meer.. maar ach moderne tijden en regels en men wil toch blijven verkopen hè... Vespa kan niet alleen scooters van 30+ jaar oud verkopen want dat hebben ze toen al gedaan... Alhoewel er wel weer 2 takt's gemaakt gaan worden als crossers, dus 2-takt is nog niet dood.. :)

Zie: http://newatlas.com/ktm-two-stroke-direct-injection-enduro/48457/

Link naar reactie

Welkom! Ben benieuwd naar de foto's van de LML.

De LML valt voor voor mij gewoon onder de Vespa's, in NL zijn de LML's overigens niet te verkrijgen.

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Op ‎12‎/‎04‎/‎2017 om 13:16, JanusLML200 zei:

Ooit was ik in het bezit van een roze (jawel) px125e. 34000 km gereden op twee jaar tijd en dan de overstap gemaakt naar een zogenaamd  'echte' motor. Altijd wel een beetje haat/liefde verhouding geweest maar nu ben ik wat rustiger geworden en hoeft de top niet meer boven de 160 km/uur te liggen. Dus terug naar mijn droom door weer 'in' te stappen. Nu wel met een 4T 200cc LML. Doet me aan de ellenlange discussies denken of een LML wel echt een Vespa is. Vespa = Wesp dus is LML een Schijnwesp maar wel een hele mooie:rolleyes:. De foto's volgen nog maar  staat nu nog bij de dealer.

Janus

 

 

Link naar reactie

Eindelijk papieren en kenteken in orde. 250 km extra op teller/ vechten tegen wind en aanzuiging door vrachtwagens / te optimistische benzinemeter (thanks voor de stand: RESERVE). Dat allemaal op twee dagen waar ik met een smile op mijn gezicht ben thuisgekomen en 75 minuten minder reistijd nodig had dan met openbaar vervoer. 't Gaat nog ietwat houterig maar de good vibes are coming back.

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Haha, zo herkenbaar ^_^: zowel van de verkorte reistijd (scheelt me 10 à 15 minuten op 27 km), maar ook van dat vechten tegen de wind.

Ik heb gemerkt dat een windsnelheid van 25km/uur al redelijk vervelend is voor m'n LML 125 cc van 112 kg. En als er dan nog een vrachtwagen passeert in volle snelheid ga ik van 'whooooooo'.

Mijn benzinemeter is ook zeer optimistisch. Hij blijft redelijk lang op 1/1 kleven om dan plots van de ene seconde op de andere naar de helft te gaan. Ik zal maar opletten bij 1/4 dan... Ik hou de km's ongeveer zelf bij om verbruik in te schatten.

Dit weekend min of meer mooi weer, dus cruisen maar!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...