Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onze eerste vespa (gts125)


JeroenM

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Van mijn echtgenote een cadeau gekregen om het nieuwe jaar in te zetten.

Zaterdag gaan we de vespa halen, hopelijk valt het weer wat mee.

We hebben er ineens een matzwarte akrapovic en een laag windscherm op laten plaatsen.

Iemand nog tips of opmerkingen waar ik de eerste weken op moet letten tijdens het inrijden?

Het is nog een euro 3 motor!

 

 

groeten jeroen

 

IMG_0321.JPG

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Lang leve de DIV.

Vespa is nog euro 3 en daar vallen ze over nu het 2017 is.

Dossier in behandeling in Brussel, dus wachten maar, 2 weken, 3 weken, wie weet.

Echt snel zijn ze daar blijkbaar niet...

Gelukkig is het niet echt het weer om het nieuwe speelgoed buiten te laten.

 

Groetjes Jeroen

 

 

Link naar reactie

Ik zal kort de situatie schetsen.

Toen we de vespa bestelde stonden we voor de keuze euro 3 of euro 4. De verkoper had de gts super nog in het rood staan met de euro 3 motor. Omwille van het hogere vermogen en topsnelheid ( vaak met twee op de vespa ) was de keuze snel gemaakt. Omdat het al 28/12 was toen we vespa hebben gekocht en de verzekeringsmakelaar op vakantie was, kon de vespa pas op 4/1 worden ingeschreven bij de DIV. 

Wat nu blijkt is dat door de nieuwe regelgeving rond euro 4 motoren het voor het online systeem van de DIV niet meer mogelijk is om euro 3 motoren (nieuwe, dus geen tweedehandse) in te schrijven in 2017. Je moet dus het roze document voor de aanvraag zelf gaan binnen brengen bij de DIV (in mijn geval was dit Kontich). Ik vol goede moed naar daar, maar viel dit even tegen. Piaggio heeft dus blijkbaar een lijst moeten bezorgen aan de DIV met alle chassisnummers van de nog niet verkochte euro 3 motoren. Deze werd overgemaakt (heb Piaggio zelf aan de lijn gehad) op 22/12. De DIV loopt achter, waardoor deze nummers ng niet verwerkt zijn. Het is voor ons en blijkbaar voor een hele boel anderen gezellig wachten tot de bevoegde van de DIV deze nummers heeft verwerkt. Wanneer? niemand die ons een antwoord kan geven. 

Dus een ingeschreven voertuig is geen probleem, alsook het inschrijven van een tweede hands kan nog steeds zoals vroeger.

 

Groeten Jeroen

 

 

Link naar reactie
Op ‎14‎/‎01‎/‎2017 om 16:17, ePit zei:

Verkoop je Vespa 2de hands aan je vrouw en ga hem dan inschrijven ;)

dat maakt het natuurlijk geen 2de handsvoertuig. Met 2de handsvoertuigen wordt hier bedoeld: voertuigen die al eens ingeschreven geweest zijn

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...