Ga naar inhoud
Vespaforum.be

5 soorten Vespisten


designo

Aanbevolen berichten

Dus,

gisteren onderweg naar Couvin wat tijd gehad om te denken.

Volgens mij zijn er 5 soorten Vespisten, aan jullie om aan te vullen.

1. De 'Die Hards': de elite, zij die ALTIJD rijden, weer of geen weer, ver of kort bij. Of het nu in Schotland of in Zuid Frankrijk is. Scooterboys, Skins of Skelly's.

2. De 'Wannabee Die Hards' : Niet altijd maar vaak rijdend, soms ook ver. Tenzij het sneeuwt of hard regent, enfin excuses genoeg...

3. De 'Anciens': zij die vroeger ALTIJD reden, heen en terug naar Eurovespa, maar nu de remork verkiezen om naar een treffen te rijden om er met een pas gepoetste, volledig origineel juweeltje te tuffen.

4. de 'Newbies': zij die er de laatste 24 maand zijn bijgekomen, vooral onder druk van reclame, zij die een hip en cool voertuig rijden maar vooral rond de kerktoren of binnen een straal van 50 km rijden.

5. de 'sleepers': zij die niet kunnen of willen rijden, een restauratie aan het doen zijn, plannen hebben om één te kopen, hun eerste scooter in de schuur ligt te roesten of aan familie zijn begonnen en een sabatdecennia nemen..

Dan heb ik toch 95% gehad denk ik. :))

Link naar reactie

Je vergeet de categorie waartoe de mensen bevatten die simpelweg met een vespa rijden omdat het een vervoermiddel is, ideaal voor in de stad. Je vergeet ook de categorie van mensen die graag met een vespa rijden, maar niet zo masochistisch zijn aangelegd om er Europa mee te doorkruisen... ik beschouw mezelf tot deze laatste categorie, gemakzuchtig neem ik een vliegtuig ;o)

Link naar reactie

Ik beschouw mensen die in de stad rijden omdat het maar een vervoersmiddel is Die Hards, die hebben meestal niet de keuze en moeten wel ALTIJD rijden.

Tja en die categorie waar jij toe wil behoren... als iedereen met het vliegtuig naar Eurovespa ging, zou het maar saaie boel zijn daar. LOL

Link naar reactie

Is er een categorie tussen Newbies en Sleepers? Ik rij ook enkel 'rond de kerktoren'omdat ik niet anders kan(50cc)in afwachting van mijn 125 (die nog steeds in ITalie staat door transportproblemen), maar zeker niet beinvloed ben door reclame aangezien ik de Vespa allang heb.Dat van de Sleepers is wel correct.Dus ben ik een 'Newsleeper'.

Link naar reactie

wannabee , Zolang er maar geen sneeuw is... Afstand , regen (toch nie prettig) maak mij nie uit. Maar eigenlijk zou ik tussen die-hard een categorie tussen voegen. All-rounders . Zij die veel rijden ,weer of geen weer en zowel vrije tijd als dagelijks gebruik. Dan zou ik mij daar tussen plaatsen :-)

Link naar reactie

Euh dan ben ik een diehard zeker. Ik heb enkel maar mijn vespa als vervoermiddel. rijd er elke dag mee naar het werk, ga er mee op reis, doe er geregeld uitstapjes mee (zowel vrije tijd als meetings),... Heb mijn motovespa nu bijna 2 jaar en heb er al 25000km op staan... Weer of geen weer daar is een motopak goed voor hé. Sneeuw of ijzel, nog nooit problemen mee gehad...

Link naar reactie

eindelijk geen sleeper meer, 'k mag terug rijden! yoohoo!!! ;-)))), sleutelbeenbreuk is genoeg genezen

nu behoor ik waarschijnlijk mee tot de half newbies/ half die-hards: 'k heb weliswaar recent ne nieuwe gekocht, maar niet onder druk van de reclame, ben zot van bella italia en droomde al lang van zo'n mooi wespje

en gezien ofwel ik ofwel mijn man er mee gaat werken, rijden we in alle weer met ons 2e vervoermiddel dat goedkoper, vlotter, mooier is en meer genieten dan een auto!

Link naar reactie

Tjaa.. geen idee waar ik onder val. Maar ik rijd dagelijks woon/werk verkeer int stad.

Weer is niet van invloed, als de Vespa bolt, ik ook. "Die" ben ik nog niet van plan maar als het zover is dan zal het wel "Hard" gaan ;-)

Link naar reactie

ik ben mijn eigen categorie, categorie nummer 7,513 de diehard-hoe-hard-kan-ik-dit-kot-door-die-bocht-trekken-hobbyist-

prutser-die-wel-eens-een-treffen-meedoet-in-Italië-maar-nie-graag-in-de-regen-rijd-

scooterist

Link naar reactie

Ik doe al mijn solo-verplaatsingen als het niet regent met de Vesp.

En dochterlief naar school voeren of afhalen ook nog.(Zodra de zon schijnt zoals vandaag is meteen om half zeven : "Papaaaaa gaan we met de Vespa ?")

Ik hou al 40 jaar van 'vespa's'.

Vroeger mocht ik er geen hebben wegens 'te gevaarlijk', nu mag het wel, omwille van het mobiliteitsprobleem in en rond Brussel.

(Vb: St-Pieters-Leeuw/Mechelen en om 19 u daar zijn : met de auto : vertrekken om 16u30 ten laatste en gene parking te vinden, met de Vesp vertrekken om 18u10 en nog goed op tijd + plaats genoeg. Bovendien kost het me minder en amuseer ik me twee keer drie kwartier aan een stuk.)

Een betrouwbare ET4. 'No smoke, no sound but fast enough.'

Dus : categorie overjaarse bourgeois-speelvogelvespist.

Link naar reactie

Wannabie +0,5 (lees topic "Mijn eerste dag naar het werk met mijn Vespa"):wel denken dagge kunt rijden maar totaal niet, en nen oude vespa kopen voor restauratie en dr niks van kennen :)

Newbie +0,5: tja sinds gisteren loopt mijn verzekering, spreekt voor zicht.

Is er ook geen categorie crashers of zo? :D

Link naar reactie
speedracer, dat noemen ze duiven-dodende-straatjeannetten:)

Jij komt hier blijkbaar nog niet zo lang é, de mensen die hier al wa langer vertoeven weten ondertussen al lang dat straatjeanetten alleen met een Rally rijden, en ik heb momenteel geen Rally...

Link naar reactie
speedracer, dat noemen ze duiven-dodende-straatjeannetten:)

Jij komt hier blijkbaar nog niet zo lang é, de mensen die hier al wa langer vertoeven weten ondertussen al lang dat straatjeanetten alleen met een Rally rijden, en ik heb momenteel geen Rally...

ik weet't wel speedracer:) eerst had'k gezet 'duiven-dodende-straatjeannetten-zonder-rally' maar heb dat laatste stuk weggelaten aangezien het wat belachelijk klonk, maar als ge wilt, voor u wil het er nog wel is bijzetten:p

Link naar reactie

Speedracer heeft ter bescherming tegen straatjanetten overal zijn plank mee voor onder zijn gat. Je kan er hem dus moeilijk van beschuldigen! Doet da geen zeer, heel de tijd op een plank rijden, Speedracer?

In Brugge kan je categorie 6 makkelijker herkennen, ze rijden daar met een roze T5...

(graptje wi, scooterboy)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...