Ga naar inhoud
Vespaforum.be

5 soorten Vespisten


designo

Aanbevolen berichten

Speedracer heeft ter bescherming tegen straatjanetten overal zijn plank mee voor onder zijn gat. Je kan er hem dus moeilijk van beschuldigen! Doet da geen zeer, heel de tijd op een plank rijden, Speedracer?

Wel, comfortabel is nu niet bepaald de correcte term, en 't zal al helemaal niet medisch verantwoord zijn, maar pijn doet dat niet nee, probleem is dat de snelheidsdrempels of grote putten/bulten in de weg en kasseibanen nogal hard aankomen. En als je dan je gat wa oplicht om de pijn te verzachten en je misrekend een beetje in de impact is dat zo'n beetje 'self-spanking', en als 't helemaal tegenzit klettert da spel tegen mijn klokkenspel en dan is de fun er toch wel eefe af ja! Maar ik ebn de zondag vanuit Gent naar St. Job-in-'t-Goor gereden, daar een rit van +100km gedaan, 's nachts terug naar Gent (da's dus dik 250km)en dan de maandag de rit vanuit Gent, en zeer aan mijn gat heb ik niet gehad, enkel in't terugkeren vanuit A'pen de zondag op het stuk tussen St.-Niklaas en Lochristie is een stuk vree slechte weg met van die betonplaten en die schokken voelde ik wa in mijn rug...

Naar Italiƫ rijd ik wel met een 'echt' zadel...

Link naar reactie

En je hebt dan nog de categorie (waar ik bij zit) die wel willen rijden, maar niet kunnen omdat ze te veel moeten werken en als ze niet moeten werken in hun bed liggen van het laat werken of ergens anders gaan werken om te kunnen rondkomen. En daardoor alle rondritten missen.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Ik rijd officieel sinds mijn 16 - officieus al vroeger, maar niet doorvertellen hƩ ;-) ... met Piaggio scooters, dan wat Japanse scooters, dan met een BMW motor. Dit was een bestudeerde lange leerschool om genoeg ervaring op te doen en vooral verdiend te hebben om met de koning der tweewielers te mogen rijden : DE VESPA. Volgens jouw groepsverdeling ben ik een diehard ... maar dan ene met common sense, want voor lange afstanden werd zo'n Vespa gewoonweg niet gebouwd. Weer en wind houden me niet tegen ! Ik dacht van bvb. ooit naar Italie te rijden met de remorque en van daaruit zo'n duizend km tour te beginnen in Italie. Vroeg of laat zal ik het toch eens doen. Viva la vespa e viva Italia. En viva al die van Vespa's houden zoals jullie !

Link naar reactie

RenƩ, bedoeld werd dat ik in illo tempore inderdaad door regen en sneeuw heb gereden, zonder speciale kledij die overigens niet bestond. Met de Vespa is dat nu niet meer aan mij besteed (met de motor rijd ik langer in het seizoen, veel betere bescherming en veiliger) De dubbele bodem is, dat dit echt lang geleden is(begin zestiger jaren).

vg

Link naar reactie

Dan behoor ik tot de newbees die aanleg nemen naar die-hard.

Ben pas in vespaland sinds 2 maanden, maar rij dag in, dag uit.

Simpelweg omdat ik geen ander vervoersmiddel meer heb en omdat het plezant blijft

om met de vespa te toeren.

dus half en half

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Tis maar om eens wat andere onderwerpen te hebben dan "help, ik heb geen papieren!" of "help ik ben kleurenblind en kan geen kleur kiezen!"

Het maakt idd niet uit maar leuk om te weten dat je met meerdere in Ć©Ć©n bepaald vakje past.

Ik meen te weten dat marketingbureaus en reclame makers dit topic ook bekijken en dan hun targetuser beter kunnen pinpointen.

ciao

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
2. De 'Wannabee Die Hards' : Niet altijd maar vaak rijdend, soms ook ver. Tenzij het sneeuwt of hard regent, enfin excuses genoeg...

Dit zal de categorie zijn waar ik toe behoor, voordien trouwens was dit reeds ook het geval met de burg. Enkel sneeuw en gladheid doen mij het koekblik op 4 wielen nemen. Ik ga namelijk liever zacht dood dan hard.

Link naar reactie
Ik zit ergens tussen een "Newbie" en een "Die Hard". Ik ben nog maar sinds April eigenaar van een PX125, rij maar zo'n 20km per dag maar ik rij wel door weer en wind. Ik heb sinds April nog geen 1 keer mijn Vespa laten staan!

:))

Iedereen zit ongeveer tussen newbee en Die Hard.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...