sidvespa Geplaatst: 22 juli 2016 Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Omdat mijn pas gereviseerde motor dus enorm lekt onderaan tussen de twee carterstukken ( ter hoogte tussen de onderste carterbout en de bout naar voor richting cilinder )ga ik van de week mijn motor terug opengooien terwijl hij nog in het frame zit . Nieuwe pakking ( hoewel er een nieuwe in zit ?? Iets tussen gekomen met het invetten ?? ) is besteld bij scooter center koln en is er eentje met een extra silicone randje ( ben nieuwsschierig of dit gaat helpen ) . Nu komt eigenlijk mijn vraag, de knutselaar die ik ben was ik aan het denken om een tool te maken , om de krukas uit de carter te duwen . hiervoorhad ik het volgende in gedachte en wou even naar jullie mening polsen . Een ronde platte plaat ( van een stevige dikte zodat ze niet vervormt ) iets groter dan de grondplaat achter het vliegwiel , in deze plaat ook de drie gaten die de grondplaat heeft om ze vast te zetten , met drie stukken draadstang in de bevestegingsgaten de plaat tegen de krukas vast zetten en dan stilletjes de moertjes aandraaien zodat de carterhelft naar buiten getrokken wordt . Nu mijn vraag zou dit kans hebben om te slagen ? Is de schroefdraad van de grondplaatbevesteging sterk genoeg ? Of iemand andere suggesties ? Grtz sidvespa Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 22 juli 2016 Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Ik weet uit ervaring, dat zelf gefabriceerde tools al eens schade kunnen berokkenen... Bovendien ga je moeten "kloppen" om hem terug te sluiten, ik zou het niet doen! Ik zou de krukas in het andere carterhelft lossen en uit de naaldlager laten glijden, wel wat werk natuurlijk... Groeten, Jan. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 22 juli 2016 Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Ik gebruik al een tijdje alleen nog tweedelige lagers ( primavera style ) aan de vliegwiel kant, heeft de boel veel gemakkelijker gemaakt. Geen schrik om dingen naar de kl*te te helpen bij sluiten EN openen. Ik doe nu zelfs eerst "proef sluiting" en zet alles min of meer vast, om zo te kijken of de boel goed in elkaar past etc...zie mijn vliegwiel topic van enige tijd geleden. Gr Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 22 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Mmm ,dat is nu net het probleem er zitten 2 eendelige lagers op de krukas :-((( dus openen zal geen makkie worden , ik dacht op de manier in mijn eerste post beschreven het licht gezien te hebben lol grtz sidvespa Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 22 juli 2016 Delen Geplaatst: 22 juli 2016 http://www.sip-scootershop.com/nl/products/demontagegereedschap+hesotec+_15199010 Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 22 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Hey Adrian, merci voor de tip , het is zo iets gelijkaardig dat ik aan de vliegwiel zijde wou proberen , als ik het gebruik van de tool die je doorgeeft goed begrepen heb . grtz sidvespa Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 22 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Adrian is het deze lager dat je bedoeld ? http://www.scooter-center.com/de/product/3710008/Rollenlager+NKE+NU204TVP3+20x47x14mm?meta=?cat=C_V_VMX5T&catmatch=CAT_ERSATZTEILE_LAGER grtz sidvespa Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 22 juli 2016 Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Id Je hebt ze ook van skf , fag, timken,... . Iets duurder dan een standaard kogellager, maar minder grijze haren . Zoals gezegd dit werd standaard bij een primavera geplaatst, in weze hetzelfde motorblok als v50/pk/... Gr Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 22 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Ok merci , van de week eens goed alles bekijken als ook de tips die hopelijk nog volgen grtz sidvespa ps ,die grijze haren die zijn er al helaas , voor en deel idd van de scooters en ook een deel van een ander oorzaak waar we helaas niet zonder kunnen ;-)))) Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 25 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2016 Goed even een up-date , motor terug gesplitst terwijl hij nog in het frame zat , met ( eigenwijs als ik ben een zelfgemaakte tool ) zie foto 1 tot 3 daarna de oorzaak gevonden eens goed kijken naar de pakking onderaan aan de rubber van de kickstarter .foto 4 en dan de nieuwe pakking geplaatst eentje van SCK met een extra silicone randje , olie zit er terug in morgen benieuwd naar het resultaat , het in elkaar steken was geen makkie omdat er steeds wel iets in de weg zat of tegenwerkte maar het is gelukt morgen nog terug afweken met het terug in elkaar steken van oa cilinder , vliegwiel enz grtz sidvespa Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 25 juli 2016 Delen Geplaatst: 25 juli 2016 Soms zit het kickstart rubber inderdaad iets te ver. Ik check meestal met mijn vinger of hij goed wordt ingeduwd als blok dicht zou gaan. Ik heb er ook al een stuk afgesneden omdat kwaliteit van die rubbers soms varieert , en de ene rubber al wat stijver is als de andere. En er is een groot verschil in pakkingen blijkbaar als ik naar de pasvorm kijk succes verder Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 26 juli 2016 Delen Geplaatst: 26 juli 2016 Sjieke tool gemaakt ! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.