Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Groot stuk van de piston


Spaniard

Aanbevolen berichten

Allez vooruit , de revisie is me gelukt :) , 1 ding ; ik had bijna de rondel  vergeten te plaatsen tussen de selector rod en het schakelkruisje :) , 

en ik was de volgorde vergeten van de versnellings-tandwielen , vandaag de eerste 50 km's gereden , trekt goed , zal maar beetje roderen , vind wel 

dat ik af en toe moet zoeken tussen de versnellingen ( nieuw schakelkruisje ) , hopelijk heb ik ze in de juiste volgorde gestoken , heb goed gekeken naar foto's uit het revisie foto album 

van MR160 waarvoor nogmaals dank om het op het forum te zetten ;) , en ook in de haynes natuurlijk .

En wat ook zeer tof was , ik kwam iemand tegen die zn scooter aant duwen was , een hele oude , welk type heb ik niet gevraagd , maar we hebben samen eens gekeken 

, die man had geen gereedschap bij , ik  wat basic gereedschap , zn bougie gaf geen vonk meer , gelukkig had hij een nieuwe bougie bij, ander bougie erin en hij was terug vertrokken :) , altijd leuk om iemand verder te kunnen helpen :) 

groetjes allemaal 

 

VID_20160709_224346[1].mp4

Link naar reactie

Hallo allemaal , 

nog een laatste update , na wat testritten en niet zeker te weten of ik alle versnellings-tandwielen wel juist heb geplaatst , ivm 

met het moelijker schakelen , de carters even gesplitst met de motor nog in de kader , en jahoor de derde vitesse zat verkeerd , even omgedraaid 

en terug dicht .

Ook even goed naar de selectorbox gekeken , vond dat de schakelarm wat veel speling had , ik vandaag naar Sven van sdn scootershop , een nieuwe selectorbox 

meegebracht en een gezellig praatje gemaakt , enkele tips gekregen :) , thuisgekomen selectorbox geplaatst en een proefrit , rijd perfect nu ! 

Nog een raad voor de beginnelingen ivm met zelf reviseren , als je uw tandwielen eraf schuift , doe er onmiddelijk een strapbandje rond of iets dergelijks , scheelt wat tijd ;) 

Topic mag gesloten worden of als er iemand nog vragen heeft , feel free :) 

Groeten ! 

John 

 

Link naar reactie

Er is nog een trukje om je tandwielen juist te plaatsen,maar wel met een gebruikte tandwielas wel te verstaan. Je kan perfect zien waar de tandwielen hebben rond gedraaid. Als je je tandwielen bekijkt aan de binnenkant en je schuif ze erop . Let wel op dat de tandwielen op de juiste spoor zitten. Dit is ook een zekerheid, heb zelf toen met opzet gedaan of er toch een  verschil was. Het is duidelijk te zien of je tandwielen direct juist zitten of niet. ☺

 

Mvg Giovanni 

Link naar reactie

Idd Gio , daar heb ik ook nog naar gekeken , had daar ergens iets over gelezen , maar toch nog had ik er eentje verkeerd geplaatst :) , maarja 

vind het niet erg om dat toe te geven , ben nog maar beginneling , ben er wel laaiend enthousiast over , zal zeker niet de laatste motor zijn dat ik 

onder handen ga nemen , het is zo interessant en leuk zeg , en wat een schat aan informatie op het forum , heb hier al uren en uren in gelezen :) , 

deze linken had ik ook nog gevonden ; 

http://modernvespa.com/forum/post1724844#1724844

http://www.scooterotica.co/forum/viewtopic.php?t=33847&p=252567

mvg J 

Link naar reactie

Spaniard, hoe meer fouten je maakt des te beter om je vespa te kennen. Toen ik mijn eerste vespa had , kon ik ook niet veel van vespa . Maar had wel ervaring van andere brommers en scooters + om eraan te sleutelen, ook via deze forum een pak aan informatie gehad. 

Ik vind voor een oldtimer best wel mee zoals ze zeggen : regelmatig eraan moet sleutelen. Maar zeker niet echt veel in pan gevallen, hout vast houden he  :-) :-)

Grtjs Gio 

Link naar reactie

Ja Gio , weet je wat beetje helpt ? vroeger toen ik 15 , 16 was heb ik met mn maten toen veel aan camino's en vespa ciao gesleuteld , die goeie oude tijden komen 

nu terug ! love it :) 

Grtz

John 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...