Dennispk50 Geplaatst: 19 april 2016 Delen Geplaatst: 19 april 2016 Zoals de titel al aangeeft heb ik problemen met de ontsteking. het is begonnen met de verlichting, deze werkte niet. Nadat ik alles heb doorgemeten bleek er vanaf de ontsteking geen spanning op de verlichtingsdraad te zitten. gezien mijn pick up ook niet meer super was heb ik gelijk een nieuwe grondplaat(ontsteking) gekocht die identiek is aan de oude. echter met de nieuwe ontsteking krijg de motor met geen mogelijkheid aan de praat. Ik heb hem al in verschillende richtingen gezet maar zonder resultaat. De bougie vonkt wel namelijk! zodra ik de oude ontsteking terug monteer loopt de motor gelijk bij de eerste keer trappen. Ik heb de ontsteking al terug gestuurd en om een nieuwe gevraagt, maar ook hierbij hetzelfde resultaat.. Momenteel heb ik de oude ontsteking weer erin zitten voor zaterdag de vespa dag in amsterdam, maar ik wil toch graag de verlichting werkend hebben met de nieuwe ontsteking erop. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn of wat ik over het hoofd zie? het gaat om een pk50s uit 1982 zonder electrische start en handgeschakeld. op de bijgevoegde foto zie je de oude en nieuwe grondplaat. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 19 april 2016 Delen Geplaatst: 19 april 2016 Hoe weet je dat er gn spanning uit je spoel komt ? Ik bedoel , meet je met een multimeter ? Of gebruik je een testlampje ? Gr Link naar reactie
Dennispk50 Geplaatst: 20 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2016 Ik heb het deze keer met een spanningzoeker gedaan. ik zal eens kijken met een multimeter of ik spanning krijg en hoeveel. Van het ene op het andere moment werkte de verlichting niet meer.. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 20 april 2016 Delen Geplaatst: 20 april 2016 Je kan wel spanning meten, maar dat wil nog niet zeggen dat er ook stroom is , vandaar Gr Link naar reactie
Dennispk50 Geplaatst: 20 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2016 40 minuten geleden, Adrian zei: Je kan wel spanning meten, maar dat wil nog niet zeggen dat er ook stroom is , vandaar Gr Ik krijg helemaal geen spanning, dus dan heb ik ook geen stroom.. Dat is juist het probleem Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 20 april 2016 Delen Geplaatst: 20 april 2016 OK , was om even situatie te schetsen. Waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar. Check je verlichting spoel, nergens losse soldering? Kabelbreuk ? Stekker ? ... Gr Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 20 april 2016 Delen Geplaatst: 20 april 2016 En nog dit Heb je al geprobeerd de motor te starten zonder je stekker aan te sluiten ? Als hij het dan wel doet zit het probleem in je stekker, wat kabels gekruisd. gr ad Link naar reactie
Dennispk50 Geplaatst: 21 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2016 19 uren geleden, Adrian zei: En nog dit Heb je al geprobeerd de motor te starten zonder je stekker aan te sluiten ? Als hij het dan wel doet zit het probleem in je stekker, wat kabels gekruisd. gr ad Dit heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, zal ik na het weekend even proberen. De spoelen heb ik allemaal helemaal nagekeken en zit goed, geen gebreken kunnen vinden in elk geval. Link naar reactie
Dennispk50 Geplaatst: 6 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2016 Ik heb weer een en ander kunnen uitsluiten. zonder de stekker aan te sluiten start de scooter nogsteeds niet. Nu heb ik van iemand een originele ontsteking kunnen lenen om te testen, hiermee start de scooter zoals hij zou moeten, en zoals hij dus ook doet met mijn eigen ontsteking. Echter werkt de verlichting dan nogsteeds niet. het probleem zal dus niet zitten in de onsteking denk ik. Met de leen ontsteking erin een stukje gaan rijden, toen viel hij ineens uit onder het rijden, na even te wachten start hij weer en kan weer 200 m rijden waarna hij weer ineens uitvalt. enig idee wat dit kan zijn? nu wil ik nog gaan kijken of dit ook gebeurd met mijn eigen ontsteking erin, want dit heb ik nog niet eerder gehad. Hoe stel je een Elektrische ontsteking trouwens goed af bij een pk50s? hoe zit het met het monteren op het hoogste punt van de zuiger? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 8 mei 2016 Delen Geplaatst: 8 mei 2016 En nogmaals voor zekerheid Heb je dit fenomeen van stilvallen met de leenontsteking , dan met je stekker aangesloten, of niet...? Gr Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 8 mei 2016 Delen Geplaatst: 8 mei 2016 Kan het niet zo zijn dat er een breuk in de kabelboom zit? Het is namelijk wel vreemd dat je de Vespa met twee nieuwe ontstekingen niet weer aan de praat krijgt. Link naar reactie
Dennispk50 Geplaatst: 8 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2016 1 uur geleden, Adrian zei: En nogmaals voor zekerheid Heb je dit fenomeen van stilvallen met de leenontsteking , dan met je stekker aangesloten, of niet...? Gr Klopt ik had dit met de leen ontsteking, en met de stekker aangesloten. helaas nog geen tijd gehad om mijn eigen ontsteking erop te zetten en te testen of ik dat probleem dan nogsteeds heb 1 uur geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei: Kan het niet zo zijn dat er een breuk in de kabelboom zit? Het is namelijk wel vreemd dat je de Vespa met twee nieuwe ontstekingen niet weer aan de praat krijgt. De kabelboom is volledig nieuw, dus lijke me sterk dat deze nu al stuk is. de verlichting is er van het ene op het andere moment mee gestopt. Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 mei 2016 Delen Geplaatst: 8 mei 2016 Lampkes en sockets al gecontroleerd? Groetjes, nero. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 14 mei 2016 Delen Geplaatst: 14 mei 2016 Ander vliegwiel al gebruikt, Misschien is deze een keertje gevallen... Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 15 mei 2016 Delen Geplaatst: 15 mei 2016 Zit uw claxon niet in serie met uw verlichting ? Check uw connecties daar eens ? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 15 mei 2016 Delen Geplaatst: 15 mei 2016 Of heb je je voltregelaar al eens vervangen? Link naar reactie
Dennispk50 Geplaatst: 11 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2016 Heren, het probleem is ein-de-lijk opgelost! Na heel wat uurtjes zoekwerk heb ik vanochtend het probleem kunnen ontdekken. Nadat ik alles uitelkaar gehaald heb, en met een multi meter aan de slag ben gegaan bleek dat de bekabeling en de Originele ontsteking goed waren. Toen ik een accu op de connector aansloot van de verlichting, deed de koplamp het, echter begon er gelijk ergens iets te roken aan een kabel. Er zou dus ergens kortsluiting zijn, en jawel hoor! er zat een kortsluiten in het achterlicht waardoor de volledige verlichting dus niet werkte. Het probleem zat hem dus niet in de ontsteking wat ik in eerste instantie vermoedde, de originele ontsteking zit er weer in en loopt als een zonnetje! Ik ben blij dat ik het probleem gevonden en opgelost heb, gezien de vespa verkocht is en komende week naar de nieuwe eigenaar in Turnhout gaat! Iedereen bedankt voor het meedenken! Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 11 juni 2016 Delen Geplaatst: 11 juni 2016 Top,... En hoe is het start probleem opgelost ? Ben hier wel benieuwd naar Gr Link naar reactie
Dennispk50 Geplaatst: 11 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2016 1 uur terug, Adrian zei: Top,... En hoe is het start probleem opgelost ? Ben hier wel benieuwd naar Gr Door de oude originele onsteking terug te plaatsen en op de juiste timing te zetten. de nieuwe ontsteking heb ik teruggestuurd want met deze wou de scooter gewoon weg niet starten. De oude ontsteking was dus nog prima in orde! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.