Easydeluxe Geplaatst: 30 maart 2016 Delen Geplaatst: 30 maart 2016 Hey guys, Ik wil me alvast verontschuldigen voor de rookie questions...Maar zelfs na uitgebreid de zoekfuncties te gebruiken zie ik het bos door de bomen niet meer. Ik, mijn liefje en onze ritjes met de Vespa...It's a love affair. Zo erg dat we beslist hebben om van de zomer met twee op onze PX 125 touring op reis te gaan. Dus, vermits we samen toch zo'n 165 kg wegen zonder bagage wou ik een aantal dingen upgraden. Maar de originele looks, daar wil ik afblijven. Wat ik wil: -meer kracht (cylinder, uitlaat, carburator), maar géén racemachine die kei-veel lawaai maakt. Ik wil het ook goed hebben en betrouwbaar. Mag wat kosten, ik doe het liever ineens tegoei. Het moet er ook een beetje origineel uitzien (de uitlaat) Welke cylinder? DR? Polini? Iets anders? En wat is de allerbeste en betrouwbaarste combo met carbu en uitlaat? -Betere vering/demping. We slagen met onze gezamelijke 165 kg wel eens door de vering achteraan. Wat is goed? Alleen achteraan of ook vooraan? Is het SIP huismerk goed? Of Bitubo? Is dat niet teveel "koersgerief"? -Andere bandjes, de originele gaven niet echt vertrouwen. Wat is de beste band voor een PX met standaard velgjes die nogal geladen gaat toeren? Michelin? Mille grazie! Geoff Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 31 maart 2016 Delen Geplaatst: 31 maart 2016 Zal je vandaag een pm sturen met prijzen. Link naar reactie
gem Geplaatst: 31 maart 2016 Delen Geplaatst: 31 maart 2016 Mogen we het ook weten? Link naar reactie
gunter Geplaatst: 31 maart 2016 Delen Geplaatst: 31 maart 2016 Als het wat mag kosten zou ik voor een 200 blok gaan. Andere cylinder, uitlaat, carburator is tuning en dat maakt het allemaal een beetje minder betrouwbaar(vind ik) Ik zelf zou voor Bitubo vering gaan Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 31 maart 2016 Delen Geplaatst: 31 maart 2016 Ik ben ongeveer (met hulp) met zo'n zelfde klus bezig met mijn P200E uit 82. Komende zomer wil ik er 4 weken mee door Frankrijk gaan rijden (inclusief Alpen). Waar gaat die van jullie heen? Wat er bij mij aan gebeurt (of al is gebeurt) is: - Nieuwe voorwiellagers - Nieuwe balhoofdlagers + schalen - Alle kabels vervangen - Continental 3,50 x 10 whitewalls + nieuwe binnenbandjes (op mijn Suzuki DL 1000 V-Strom erg goede ervaring met dit merk en zelfs op mijn gazelle ligt dit merk wat ook erg goed bevalt) - Nieuwe schokbrekers YSS van SIP (voor zit er al in, achter is besteld) - Nieuwe koppeling (cosa2), oude was echt versleten (hoop ik) nog niet mee gereden maar voelt vele malen lichter aan - Nieuw schakelhuisje - Zijstandaard (mocht een van de kabels losgaan dan heb je net iets meer ruimte onderweg) - Sip Road 2 uitlaat (besteld moet nog gemonteerd worden) - Nieuwe carburateur - Nieuwe luchtfilter Ik heb een heel lelijk Yankee zadel (wat wel lekker zit, mocht je interesse hebben mag weg voor weinig) vervangen door een origineel. Misschien dat ik hier na wat testritten voor de lange tochten van de zomer nog een schaap over span. Foto's van alle klussen staan op: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/409600/Vespa-P200E-projectje-1.html Link naar reactie
Easydeluxe Geplaatst: 31 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2016 Onze vespa is nog geen jaar oud en heeft net geen 2000km ;), ik veronderstel dat alle slijtageonderdelen nog okee zijn! Link naar reactie
Easydeluxe Geplaatst: 31 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2016 Wij gaan naar noord Frankrijk / Normandië en dan naar de UK met een paar daagjes Londen. Er moet toch een set up zijn waarmee je geen te grote toegeving doet aan de kwaliteit/betrouwbaarheid? Ik hoopte zelfs op meer betrouwbaarheid omdat het blokje minder moeite hoeft te doen? Zonder meteen een heel andere motor te steken. Een 200, tja...dan koop ik liever ooit eens een tweede scooter bij denk ik...misschien een 200 rally vanhet zelfde bouwjaar als ik Anders moet ik gewoon de uitlaat vervangen door eentje zonder KAT en kijken of dat iets uitmaakt? De Vespa rijd en start eigenlijk heel heel goed. Hij komt alleen wat "adem" te kort als we er met twee op zitten... Link naar reactie
josse Geplaatst: 31 maart 2016 Delen Geplaatst: 31 maart 2016 Ik zou er vooral afblijven als je het betrouwbaar wil houden. Uitlaat vervangen door eentje zonder katalysator is inderdaad een goede optie. Wel niet vergeten de sproeiers en setup van de carburator ook aan te passen. Als je echt voor tuning wil gaan, rijden er velen al jaren tevreden rond met een DR177. Wat betreft bagage : verdeel die goed over de scooter, niet alles op een rekje achteraan. Zo'n waterdichte zak/buis tussen je benen is handig, rekje vooraan voor kleine spullen. En je vriendin geen zware rugzak aangeven, als je relatie je lief is ;-) ( Vergeet vooral niet dat je een motorrijbewijs nodig hebt, mocht je nu gebruik maken van de Belgische uitzondering van het rijbewijs-B en 125cc. ) Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 31 maart 2016 Delen Geplaatst: 31 maart 2016 Met rugzak rijden zou ik sowieso afraden. Of je moet er alleen heel zacht spullen instoppen. Als je een schuiver maakt en gaat glijden wil je geen harde voorwerpen in je rug hebben want die kunnen funest zijn voor je ruggegraat! Link naar reactie
Easydeluxe Geplaatst: 31 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2016 Motor rijbewijs geen probleem, ik rij al 20 jaar met de motor. Bagage ook geen probleem, we travel (very) light. Ieder een kleine weekend bag op de standaard bagagerekjes, ééntje van voor en ééntje vanachter. Link naar reactie
IvesWesp Geplaatst: 1 april 2016 Delen Geplaatst: 1 april 2016 Op 31-3-2016 om 09:19, pdvd zei: ik zie dat er hier iemand whitewals heeft , ik heb al gehoord dat dit gevaarlijk rijden is.Ik zou dat ook steken, maar ze raden mij dat af, en toch als je er een reis meemaakt,levensgevaarlijk als het nat ligt. Link naar reactie
IvesWesp Geplaatst: 1 april 2016 Delen Geplaatst: 1 april 2016 ik zie dat er hier iemand whitewals heeft , ik heb al gehoord dat dit gevaarlijk rijden is.Ik zou dat ook steken, maar ze raden mij dat af, en toch als je er een reis meemaakt,levensgevaarlijk als het nat ligt. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 1 april 2016 Delen Geplaatst: 1 april 2016 Wat is er gevaarlijk aan whitewalls als het nat is? Ik rij op het zwarte gedeelte van de band niet op het witte. Enige nadelige van Conti's K62 is de prijs. De whitewall is exact dezelfde band als de normale K62 alleen dan met een andere kleur zijkant: http://www.conti.nl/motor/scooterbanden/k-62/#technisch Schwalbe's hebben echter wel een slechte reputatie, maar niet alleen de whitewalls: https://www.facebook.com/groups/330693193724049/ Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 1 april 2016 Delen Geplaatst: 1 april 2016 1 uur geleden, IvesWesp zei: ik zie dat er hier iemand whitewals heeft , ik heb al gehoord dat dit gevaarlijk rijden is.Ik zou dat ook steken, maar ze raden mij dat af, en toch als je er een reis meemaakt,levensgevaarlijk als het nat ligt. Ik ben ook wel benieuwd naar waarom de whitewalls gevaarlijk zijn met nat weer. Ik rij niet op whitewalls maar dit heeft puur te maken met dat ik whitewalls niet zo mooi vind. Link naar reactie
Easydeluxe Geplaatst: 4 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2016 Heeft er iemand ervaring met de tubeless velgjes van Sip die ze kant en klaar leveren met bandjes erop? Is dat plug & play? Passen de moeren can de stalen velgjes daarop? Boutjes lang genoeg etc? thx! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.