Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rally 200 blok gaat niet in vrij


Gio

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Zit met een vervelend probleem , heb mijn blok net dicht gedraaid . En merk dat als je in vrij staat  nog een tandwiel mee draait met geluid erbij . 

En bij het schakelblok zie ik een beweging op en af gaan , wanneer ik aan de remtrommel draai . 

Schakelblok en primere tandwiel zijn nieuw , en het ring bij de tandwiel ook vernieuwt naar een dikker maat . 

Wat kan het zijn ? Heeft iemand dit ook gehad en hoe opgelost . Graag wat advies tips ideeën .

Mvg Gio

   

Link naar reactie

Bedoel je dat je de spacer tussen de "losse" kamwielen vervangen (verdikt) hebt? Hoeveel speling heb je er tussen gelaten (moet tussen de 0.2 en 0.4mm zijn). 

Heb je de losse kamwielen ook gedemonteerd?  Mogelijk heb je er dan eentje gedraaid. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

De spacer heb ik door maskes laten na zien , dus geen idee. Moet het blok weer openen om te weten. Kamwielen heb ik idd los gehaald. 

Kan dat geen kwaad als ik de carter dichtging herbruik, is wel een nieuwe. 

Alvast bedankt nero 

Mvg Gio 

Link naar reactie
12 uren geleden, nero zei:

Ik zou geen risico nemen en een nieuwe dichting steken. 

Maar wacht misschien op een 2de opinie voor je alles weer opensmijt. :)

Groetjes, nero. 

Nieuwe dichting gehaald, maar deze pas gebruik ik na de derde keer wanneer het is opgelost. :-)

Weet wat te doen volgende week :-)

Grt Gio 

Link naar reactie

Ik denk dat heb gevonden , maar weet het pas als het gebeurd is . Ben de sluitingsring vergeten bij te zetten op het schakelstang .

En mijn vraag is nu : aan welke kant moet het schuine gedeelde van het sluitingsring ? Ik dacht aan de kant van het schakelstang niet ?

sluitingring rally 200 .jpg 

Mvg Gio

Link naar reactie

Bij deze was het  door het ring. Nu gaat je in vrij en niets beweegt mee. Hoefde gelukkig de carters te openen. 

Weet iemand welke sproeier er in moet org cilinder met een uitlaat sito +  .

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. 

Mvg Gio 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...