MESTKEVER Geplaatst: 28 januari 2016 Delen Geplaatst: 28 januari 2016 Hoi, Iemand ervaring met het plaatsen van een v-coil (schroefdraad reparatie) Heb een draadstang van de cilinder van mijn VNA die los draait in het carter kant vliegwiel. Waar kan ik zo'n setje bestellen van M7, zijn er dingen waar ik zeker moet op letten ? Alvast bedankt Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 28 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2016 Of heeft iemand een beter idee om dit te verhelpen ? Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 28 januari 2016 Delen Geplaatst: 28 januari 2016 Is goed te doen een nieuwe helicoil zetten, eerst met boor gat groter maken, schroefdraad tappen en helicoil erin zetten. Boren en tappen niet met accuboor maar met de hand doen, dan wordt het resultaat het netst. Hier zijn goeie sets te koop: https://www.hbm-machines.com/?gclid=CLSKnLKSzcoCFdgaGwodMMsFqw Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 januari 2016 Delen Geplaatst: 29 januari 2016 Ik heb het ook al een paar keer gedaan, het is heel makkelijk. Ik heb alleen de coils geplaatst met een beetje locktite. marktplaats bied helicoil setjes aan, M7 is geen standaard maat, dus even zoeken. Ik heb m8 gebruikt. Je moet erg goed opletten dat je haaks boort en tapt, anders past je cilinder straks niet meer. Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 29 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2016 alvast bedankt voor de info, als je dan toch M8 tapt, lukt het dan niet om rechtstreeks M8 te tappen in het carter ? en dan een draadstang van M8 te gebruiken ? Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 29 januari 2016 Delen Geplaatst: 29 januari 2016 Je kan in 1 keer M8 tappen en dan een reparatie-stutbout gebruiken M8 > M7 zie link http://www.sip-scootershop.com/de/products/stehbolzen+zylinder+m7m8x140_15065900 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 januari 2016 Delen Geplaatst: 29 januari 2016 Het klopt inderdaad wat dimitri zegt, in jouw geval boren en tappen en met lock-tite de helicoil plaatsen. Daarna dan die conversie stut gebruiken. Succes! Ik denk dat het in jouw geval zeker lukt hoor! Wel de boor van het helicoil setje pakken, heeft de juiste diameter voor de helicoil en het tapje. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 januari 2016 Delen Geplaatst: 29 januari 2016 Link naar een M8 helicoilsetje Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 29 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2016 Als ik het goed versta, zou ik met een conversiestut eigenlijk geen v-coil nodig hebben, ik dacht M8 tappen in het carter en de stut rechtstreeks in de aluminium draaien ?? Zo zou ik de aanschaf van een volledige set V-coil kunnen bespraren, waar ik maar eentje van nodig heb. Of is het toch beter om het gat te versterken met de V-coil. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 januari 2016 Delen Geplaatst: 29 januari 2016 ik zou hem versterken met een stalen coil, je zult sowieso een M8 tap moeten kopen... Het zijn niet echt de kosten en je weet zeker dat het helemaal goed is. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 29 januari 2016 Delen Geplaatst: 29 januari 2016 Ik zou geen helicoil gebruiken , gewoon M8 in het carter tappen en de conversiestutbout M8/M7 erin draaien . De helicoils zijn te kort en alle kracht komt dan op ongeveer 6 omwentelingen schoefdraad. Mocht je later je cilinderkop te sterk aantrekken, dan scheurt de helicoil uit het aluminium Als je gewoon M8 in het carter tapt, dan trek je op 10 à 12 omwentelingen wat veel sterker is Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 29 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2016 OK, ik denk dat ik zal gaan voor M8 in het carter en de conversiebout. Iedereen straf bedankt voor de info ! Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 29 januari 2016 Delen Geplaatst: 29 januari 2016 Wist niet dat die conversiebout bestond voor de Vespa, maar dat is idd de beste optie, en wat loctite zodat de bout niet losgaat. Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 29 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2016 Ja, wist ik ook niet, weeral bijgeleerd. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.