Ga naar inhoud
Vespaforum.be

plaatsen van een V-coil


MESTKEVER

Aanbevolen berichten

Hoi,

Iemand ervaring met het plaatsen van een v-coil (schroefdraad reparatie) Heb een draadstang van de cilinder van mijn VNA die los draait in het carter kant vliegwiel.

Waar kan ik zo'n setje bestellen van M7, zijn er dingen waar ik zeker moet op letten ?

Alvast bedankt

Link naar reactie

Ik heb het ook al een paar keer gedaan, het is heel makkelijk. Ik heb alleen de coils geplaatst met een beetje locktite. marktplaats bied helicoil setjes aan, M7 is geen standaard maat, dus even zoeken. Ik heb m8 gebruikt.

Je moet erg goed opletten dat je haaks boort en tapt, anders past je cilinder straks niet meer.

20150823_150217.thumb.jpg.40bb1930a352df

20150825_071421.thumb.jpg.1b5510d7e31567

 

20150823_150221.jpg

Link naar reactie

Het klopt inderdaad wat dimitri zegt, in jouw geval boren en tappen en met lock-tite de helicoil plaatsen. Daarna dan die conversie stut gebruiken. Succes! Ik denk dat het in jouw geval zeker lukt hoor!

Wel de boor van het helicoil setje pakken, heeft de juiste diameter voor de helicoil en het tapje. 

Link naar reactie

Als ik het goed versta, zou ik met een conversiestut eigenlijk geen v-coil nodig hebben, ik dacht  M8 tappen in het carter en de stut rechtstreeks in de aluminium draaien ??

Zo zou ik de aanschaf van een volledige set V-coil kunnen bespraren, waar ik maar eentje van nodig heb. Of is het toch beter om het gat te versterken met de V-coil.

Link naar reactie

ik zou hem versterken met een stalen coil, je zult sowieso een  M8 tap moeten kopen... Het zijn niet echt de kosten en je weet zeker dat het helemaal goed is.

 

Link naar reactie

Ik zou geen helicoil gebruiken , gewoon M8 in het carter tappen en de conversiestutbout M8/M7 erin draaien .

De helicoils zijn te kort en alle kracht komt dan op ongeveer 6 omwentelingen schoefdraad. Mocht je later je cilinderkop te sterk aantrekken, dan scheurt de helicoil uit het aluminium  Als je gewoon M8 in het carter tapt, dan trek je op 10 à 12 omwentelingen wat veel sterker is

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...