ticce Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Na mijn band te vervangen, iets verontrustend ondekt. Het achterwiel loopt niet mooi recht, er zit een beetje speling op. Wat zou dit kunnen zijn? Ik vrees al voor de lagers... Maar ik heb niet echt iets ondervonden tijdens het rijden, maar goed ook misschien... Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Misschien je endplate studs die los komen... Zit er speling op de moer van de remtrommel? Link naar reactie
ticce Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2015 Nee die zit nog goed vast met die locking ring. Waarschijnlijk moet de motor open zeker. Ze reed nu juist zo goed! Link naar reactie
dmi Geplaatst: 11 november 2015 Delen Geplaatst: 11 november 2015 Mijn vespa had na het vervangen van de (nieuwe SKF C3) lagers vorige keer ongeveer 3mm speling gemeten aan bovenkant van het wiel. Die lager is na enkele 100km vastgelopen, en je voelde het ook aan hogere snelheden. Ik heb hem nu vervangen door een lager met kleinere tolerantie (CN) en de speling is nagenoeg weg. Rijdt ook perfect stabiel nu. Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 11 november 2015 Delen Geplaatst: 11 november 2015 C3 is eigenlijk bedoeld voor o.a.krukaslagering. Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 11 november 2015 Delen Geplaatst: 11 november 2015 Controleer toch even de remtrommel en de conische vulring. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2015 Een paar foto's van de as, tamboer en koppeling De tamboer was een beetje vettig, weet niet of het lagervet is of carterolie. Ziet de as er nog ok uit? De tamboer is van Uni. Blijkbaar is het een sx type, wist ik niet, zijn deze wisselbaar? De olie uit het carter ziet ook uit, ruikt niet verbrand of zo. Maar met het aflaten viel er een rondel uit!! Zo een spring rondel, zou die van de endplate kunnen komen? Ik heb wel geen moer gevonden. Alles zit nog vast. Enkel op de eerste Vitesse is speling, niet veel maar toch is dit normaal? Ook zou ik willen weten of de ketting nog goed aangespannen is, hoe check ik dat? Link naar reactie
ticce Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2015 De remtrommel en ring zijn nog ok. Enkel dat de trommel ergens sleept, op de foto juist aan het Uni logo. Kan ik dat wat bijvijlen? Link naar reactie
dmi Geplaatst: 11 november 2015 Delen Geplaatst: 11 november 2015 C3 is eigenlijk bedoeld voor o.a.krukaslagering. Dat is wel erg kort door de bocht. Link naar reactie
cee Geplaatst: 12 november 2015 Delen Geplaatst: 12 november 2015 Als dat een m7 rondel is komt die inderdaad van uwe endplate. Ik doe aan die studs meestal wat draadborging want deze durven regelmatig lossen. Denk dat daar de grote oorzaak van uw probleem al zit. Qua tamboers heb je 2 of 3 soorten cone's. Als je de juiste cone met de juiste tamboer hebt zijn deze onderling wisselbaar van serie 1 tot serie 3. Uni is wel 1 van de betere tamboers voor lambretta op deze moment. Link naar reactie
cee Geplaatst: 12 november 2015 Delen Geplaatst: 12 november 2015 Ohja, de gearbox speling moet zo vanbuiten ergens tussen 0.07 en 0.30 of 0.35 zijn, wil er nu even vanaf zijn. Dit moet je meten tussen de eerste vitesse en de endplate aan de grote shim Link naar reactie
cee Geplaatst: 12 november 2015 Delen Geplaatst: 12 november 2015 Ohja- waar is de borging van je achterwiel lager? Ik bedoel dan de vlakke plaat met de 4 m6 moertjes? Die had je toch gemonteerd? Link naar reactie
ticce Geplaatst: 12 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2015 Ja dat zou wat zijn. Die had ik er al af gehaald ;-) de speling is 0,25. Zal alles er eens afhalen. Is het ok dat de 1ste Vitesse wat speling heeft? Link naar reactie
ticce Geplaatst: 12 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2015 Dus, de endplate is los geraakt. Geen van de 6 bouten stonden vast!! Maar wat ik spijtig genoeg ook gezien heb, is dat het crownwheel naar de z*k is. Het is er één met van die zichtbare veren rondom. Die moer die met de olie mee kwam, is een stuk van één van die veren. Voor de rest zag alles er nog ok uit. Link naar reactie
cee Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Die standaardtandwielen met veren in mag je nooit gebruiken voor iets met een niet-standaardcilinder. Ik gebruik ze zelfs bijna niet op een standaardblok. Deze zijn in principe te zwak en de veren durven uit elkaar vliegen of afbreken. Best dat je 1 steekt van evergreen of casa lambretta in combinatie met een koperen bus Link naar reactie
ticce Geplaatst: 13 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2015 Zijn die van sil ook degelijk? Link naar reactie
ticce Geplaatst: 13 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2015 O ja natuurlijk is er zo'n bearing ball uitgevlogen :-) ik was nog net zo voorzichtig, maar met het terug in elkaar te steken zat mijn vel er tussen en moest het een beetje terug en zoef daar vloog het balletje. Ik vind het waarschijnlijk terug als de nieuwe binnen komen... Link naar reactie
ticce Geplaatst: 13 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2015 Kan ik deze 'sliding dog' nog gebruiken of is die te fel afgerond? Link naar reactie
ticce Geplaatst: 15 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2015 Heb die van Sil besteld, hopelijk veen miskoop. Voor Scootercenter was deze zeker ok. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.