Fireball Geplaatst: 1 september 2015 Delen Geplaatst: 1 september 2015 Sip heeft blijkbaar een nieuwe uitlaat: http://www.sip-scootershop.com/en/products/rennauspuff+sip+road+xl+fur_24162000 Heeft er al iemand ervaring mee? Link naar reactie
JPU Geplaatst: 1 september 2015 Delen Geplaatst: 1 september 2015 Is volgens mij de SIP Road 2.0 maar dan doorontwikkeld speciaal voor de 200cc. Nog geen ervaring mee, maar zal wel dik in orde zijn als je ziet wat de gewone SIP Road al presteerd ;-) Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 11 september 2015 Delen Geplaatst: 11 september 2015 Als je op een Vespa PX 125 van 2015 zo een Sip Road 2.0 uitlaat steekt moet je dan je sproeier vergroten en een andere luchtfilter plaatsen? Link naar reactie
JPU Geplaatst: 11 september 2015 Delen Geplaatst: 11 september 2015 Als je op een Vespa PX 125 van 2015 zo een Sip Road 2.0 uitlaat steekt moet je dan je sproeier vergroten en een andere luchtfilter plaatsen? Ja, sproeier van 96 naar 106 en voor de luchtfilter zijn er verschillende opties... Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 11 september 2015 Delen Geplaatst: 11 september 2015 Ok, Dank je voor je reactie. Al een stukje wijzer geworden. Een tip voor een goede bijpassende luchtfilter? Zo kan ik het allemaal in eens bestellen. Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 11 september 2015 Delen Geplaatst: 11 september 2015 Als ik kijk naar de sproeier zijn er heel veel verschillende soorten bij Sip. Iemand een link van de gene die ik het best bestel als ik een Sip Road 2.0 uitlaat steekt op een mijn Vespa PX 125 van 2015? Link naar reactie
JPU Geplaatst: 12 september 2015 Delen Geplaatst: 12 september 2015 Ik heb een Polini venturi luchtfilter en die werkt er perfect bij ;-) Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 12 september 2015 Delen Geplaatst: 12 september 2015 Ok, dank je. Dan weet ik al welke uitlaat en luchtfilter. En nu nog een goed setje sproeiers en ik kan bestellen :-). Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 12 september 2015 Delen Geplaatst: 12 september 2015 Ik zou de volgende uitlaat, sproeierset en luchtfilter bestellen voor mijn Vespa PX 125 van 2015: http://www.sip-scootershop.com/nl/products/racing+uitlaat+sip+road+20+_24166200 http://www.sip-scootershop.com/nl/products/sproeier+set+si+sip_40260200 http://www.sip-scootershop.com/nl/products/aanzuigtrechter+polini+vent_20301530 Passen deze samen en op mijn type Vespa? Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 13 september 2015 Delen Geplaatst: 13 september 2015 Ik heb vorige week voor iemand ook van st Lievens Houtem een sip road geplaatst. Sproeier was een 100 ipv origineel 96. Rijd perfect. Die sproeierset die je aanhaalt zijn veel te groot. Denk met een venturi erbij dat je max een 104 gaat nodig hebben. Ik zou losse sproeiers bestellen moest ik van u zijn. En starten met de 100 en 102,104. Is goedkoper en de rest die je niet nodig hebt ligt hier toch maar te liggen... Ik heb nog nieuwe 102 en 104 liggen moest je ze willen...laat maar weten. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 13 september 2015 Delen Geplaatst: 13 september 2015 Reken maar dat je met die venturi luchtfilter je sproeier een flink aantal maten mag vergroten, zeker in combinatie met een Sip Road. Schrik ook niet van je benzineverbruik Steeds te groot starten in sproeiermaat, en geleidelijk aan verkleinen. Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 13 september 2015 Delen Geplaatst: 13 september 2015 Het is niet dus niet nodig om de luchtfilter ook te vervangen bij het plaatsen van een Sip Road 2.0 uitlaat? Link naar reactie
JPU Geplaatst: 13 september 2015 Delen Geplaatst: 13 september 2015 Manmanman...ik rij al meer dan een jaar rond met mijn setting zonder problemen en ja hij verbruikt iets meer, maar daar krijg je dan ook een hoop (beter) rijplezier voor in de plaats. Als ge van (te) klein naar groot gaat beginnen testen met uw sproeiers krijgt ge gegarandeerd een vastloper! Luchtfilter niet vervangen wil zeggen te weinig lucht voor de ideale verbranding! Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 13 september 2015 Delen Geplaatst: 13 september 2015 Ik heb totaal geen ervaring met een Vespa buiten de 1500 km op een paar weken tijd met mijn nieuwe PX 125. Dus stel ik gewoon hier de vraag wat ik wat ik het best wel of niet bestel. En naar verbruik kijk ik niet. Enkel het rijplezier telt... Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 14 september 2015 Delen Geplaatst: 14 september 2015 Alles besteld :-). Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Vandaag de Sip Road 2.0 uitlaat gestoken, samen met de Polini Venturi luchtfilter en ik heb de 115 sproeier gebuikt die bij de luchtfilter zat in plaats van de bestelde 106. Die grote grijze vijs met veer die uit het zwarte afdekdeksel komt een 3 toeren uitgedraaid. Dat is meer dan men beschrijft maar de relanti is goed. Hij trekt merkbaar sneller op en ik haal vlot 85 op teller maar door het slechte weer nog niet voluit kunnen gaan. Hoe merk ik dat ik een te grote sproeier heb? Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Het zijn iets meer dan 4 toeren eigenlijk. Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 En kan het kwaad als je de uitlaat vast zet met de ring en bout met moer. Of gewoon hem omhoog hangen met de veertjes? Maar dan moet ik ergens een gaatje boren heb ik gelezen. Link naar reactie
Drinkbus Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Thomas, steek gewoon die 106... Zijn er genoeg die met gelijkaardige setup rijden... Heb zelfs een 104 op recente px.. Op topsnelheid te veel benzine dus natte bougie -> geen optimale verbranding... Hopelijk niet vergeten de filter te behandelen alvorens te plaatsen? Met oliefilterspray of enkele druppels tweetakt olie.. Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Ok, Bedankt voor je goede raad. Dit is allemaal vrij nieuw voor mij. De luchtfilter heb ik niet behandeld. Dat doe ik dus nu. Samen met de 106 sproeier plaatsen. Misschien een domme vraag maar gewoon een paar druppels binnenin de nieuwe luchtfilter laten vallen denk ik dan. Link naar reactie
Drinkbus Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Doe paar druppels op uw vingers en wrijf dat op de volledige buitenkant van uw filter.. Helpt beter vuil en fijn stof tegen te houden... Of koop zo een spray in een moto speciaal zaak (heb 15€ betaald daarvoor) Als je in begin op topsnelheid rijdt, hou je hand aan je ontkoppeling zodat je direct kan reageren wanneer uw motor zou vastlopen... Maar met een 106 zou dat toch onwaarschijnlijk zijn.. Je bougie regelmatig controleren is de boodschap... En mijn uitlaat hangt vast zonder die veertjes.. Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Ok, bedankt voor je tips en reacties. Terug iets bijgeleerd. Het is mij niet zozeer om die topsnelheid te doen maar wel om iets beter en gemakkelijker met het verkeer mee te kunnen. En iets meer rijplezier te hebben. Link naar reactie
JPU Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Nog een tip: Die ring dat ipv de originele filter komt zit vast met 1 vijs, doe daar wat lijm aan om vijzen te borgen. Ik gebruik daarvoor Loctite 243 schroefdraadborging. Weet van iemand waarbij die vijs losgekomen is en de motor is ingegaan...niet goed dus. Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Dat heb ik gedaan. Dat had ik al gelezen hier op het forum. Of een gaatje boren en verzegelen maar dat lijkt mij vrij drastisch. Dus toch gewoon de Loctite gebruikt. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.