Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sip Road Xl


Fireball

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Als je op een Vespa PX 125 van 2015 zo een Sip Road 2.0 uitlaat steekt moet je dan je sproeier vergroten en een andere luchtfilter plaatsen?

Ja, sproeier van 96 naar 106 en voor de luchtfilter zijn er verschillende opties...

Link naar reactie

Ik heb vorige week voor iemand ook van st Lievens Houtem een sip road geplaatst.

Sproeier was een 100 ipv origineel 96.

Rijd perfect.

Die sproeierset die je aanhaalt zijn veel te groot.

Denk met een venturi erbij dat je max een 104 gaat nodig hebben.

Ik zou losse sproeiers bestellen moest ik van u zijn. En starten met de 100 en 102,104.

Is goedkoper en de rest die je niet nodig hebt ligt hier toch maar te liggen...

Ik heb nog nieuwe 102 en 104 liggen moest je ze willen...laat maar weten.

Link naar reactie

Manmanman...ik rij al meer dan een jaar rond met mijn setting zonder problemen en ja hij verbruikt iets meer, maar daar krijg je dan ook een hoop (beter) rijplezier voor in de plaats.

Als ge van (te) klein naar groot gaat beginnen testen met uw sproeiers krijgt ge gegarandeerd een vastloper!

Luchtfilter niet vervangen wil zeggen te weinig lucht voor de ideale verbranding!

Link naar reactie

Vandaag de Sip Road 2.0 uitlaat gestoken, samen met de Polini Venturi luchtfilter en ik heb de 115 sproeier gebuikt die bij de luchtfilter zat in plaats van de bestelde 106.

Die grote grijze vijs met veer die uit het zwarte afdekdeksel komt een 3 toeren uitgedraaid. Dat is meer dan men beschrijft maar de relanti is goed.

Hij trekt merkbaar sneller op en ik haal vlot 85 op teller maar door het slechte weer nog niet voluit kunnen gaan.

Hoe merk ik dat ik een te grote sproeier heb?

Link naar reactie

Thomas, steek gewoon die 106... Zijn er genoeg die met gelijkaardige setup rijden... Heb zelfs een 104 op recente px..

Op topsnelheid te veel benzine dus natte bougie -> geen optimale verbranding...