Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sip Road Xl


Fireball

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Als je op een Vespa PX 125 van 2015 zo een Sip Road 2.0 uitlaat steekt moet je dan je sproeier vergroten en een andere luchtfilter plaatsen?

Ja, sproeier van 96 naar 106 en voor de luchtfilter zijn er verschillende opties...

Link naar reactie

Ik heb vorige week voor iemand ook van st Lievens Houtem een sip road geplaatst.

Sproeier was een 100 ipv origineel 96.

Rijd perfect.

Die sproeierset die je aanhaalt zijn veel te groot.

Denk met een venturi erbij dat je max een 104 gaat nodig hebben.

Ik zou losse sproeiers bestellen moest ik van u zijn. En starten met de 100 en 102,104.

Is goedkoper en de rest die je niet nodig hebt ligt hier toch maar te liggen...

Ik heb nog nieuwe 102 en 104 liggen moest je ze willen...laat maar weten.

Link naar reactie

Manmanman...ik rij al meer dan een jaar rond met mijn setting zonder problemen en ja hij verbruikt iets meer, maar daar krijg je dan ook een hoop (beter) rijplezier voor in de plaats.

Als ge van (te) klein naar groot gaat beginnen testen met uw sproeiers krijgt ge gegarandeerd een vastloper!

Luchtfilter niet vervangen wil zeggen te weinig lucht voor de ideale verbranding!

Link naar reactie

Vandaag de Sip Road 2.0 uitlaat gestoken, samen met de Polini Venturi luchtfilter en ik heb de 115 sproeier gebuikt die bij de luchtfilter zat in plaats van de bestelde 106.

Die grote grijze vijs met veer die uit het zwarte afdekdeksel komt een 3 toeren uitgedraaid. Dat is meer dan men beschrijft maar de relanti is goed.

Hij trekt merkbaar sneller op en ik haal vlot 85 op teller maar door het slechte weer nog niet voluit kunnen gaan.

Hoe merk ik dat ik een te grote sproeier heb?

Link naar reactie

Thomas, steek gewoon die 106... Zijn er genoeg die met gelijkaardige setup rijden... Heb zelfs een 104 op recente px..

Op topsnelheid te veel benzine dus natte bougie -> geen optimale verbranding...

Hopelijk niet vergeten de filter te behandelen alvorens te plaatsen? Met oliefilterspray of enkele druppels tweetakt olie..

Link naar reactie

Ok, Bedankt voor je goede raad.

Dit is allemaal vrij nieuw voor mij.

De luchtfilter heb ik niet behandeld. Dat doe ik dus nu. Samen met de 106 sproeier plaatsen.

Misschien een domme vraag maar gewoon een paar druppels binnenin de nieuwe luchtfilter laten vallen denk ik dan.

Link naar reactie

Doe paar druppels op uw vingers en wrijf dat op de volledige buitenkant van uw filter.. Helpt beter vuil en fijn stof tegen te houden... Of koop zo een spray in een moto speciaal zaak (heb 15€ betaald daarvoor)

Als je in begin op topsnelheid rijdt, hou je hand aan je ontkoppeling zodat je direct kan reageren wanneer uw motor zou vastlopen... Maar met een 106 zou dat toch onwaarschijnlijk zijn..

Je bougie regelmatig controleren is de boodschap...

En mijn uitlaat hangt vast zonder die veertjes..

Link naar reactie

Nog een tip:

Die ring dat ipv de originele filter komt zit vast met 1 vijs, doe daar wat lijm aan om vijzen te borgen. Ik gebruik daarvoor Loctite 243 schroefdraadborging. Weet van iemand waarbij die vijs losgekomen is en de motor is ingegaan...niet goed dus.

post-7583-0-91280000-1442610054_thumb.jp

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...