Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px Tuning Vraag


GTS001

Aanbevolen berichten

Na de aankoop van de PX200 is het moment aangebroken voor het volgende;-)

 

Graag raad van ervaren mensen aub

 

Wat wil ik doen/veranderen

 

- Vespa in een ander jasje steken,iets wat men zelden of niet ziet, zelf dacht ik aan chrome of goudchrome,ofwel iets met print

- Quatrini 232 cyl (hier had ik graag uitleg gehad,wat er dan allemaal best mee vervangen wordt)

 

Carburator ? Inlaat ? uitlaat ?

 

Er zal af en toe een ritje mee gedaan worden,dus géén kiometervreter (daar heb ik andere voor)

 

Thnx

Link naar reactie

Wat een kolos van een zuiger, vette oldschool kop en geen cilindervoet - zie hem voor t eerst.

Dit lijkt me een goeie basis om vanuit te gaan voor een setup. Reken wel op een paar duizend euro uitgaven.

http://www.germanscooterforum.de/topic/313072-quattrini-m-232-auf-pinasco-ds-gehäuse-motoraufbau-von-a-z/

(T5 pien is al een paar generaties Vespa mechanicien)

Link naar reactie

- Vespa in een ander jasje steken,iets wat men zelden of niet ziet, zelf dacht ik aan chrome of goudchrome,ofwel iets met print

 

Ik heb mij vroeger eens laten wijsmaken (weet dus niet of dat waar is) door een politieagent dat je geen volledig koetswerk (aantal procent van kader) in chromé mag zetten voor gevaar op verblinding van tegenliggers (als de zon daar op schijnt). Ik heb wel eens een Dax in chromé gezien, maar dat is natuurlijk niet zo'n grote oppervlakte als een scooter. Ook heb ik al eens een scooter zien rondrijden met veel chromé onderdelen (spatbord, zijbillen, neus, stuur, handschoenbakje, velgen, selectorboxkapje, vliegwielcover, zijpikkel,... -> jaja, den eigenaar was ne chromé-freak), maar niet het koetswerk. Misschien toch best eens informeren of dit wel kan/mag.

 

De reden waarom ik dit aanhaal is omdat een agent mij indertijd (20 jaar geleden of zelfs langer) tegenhield omdat ik met een pothelm rondreed waarvan ik alle verf had gestript en die ondergrond was metaal dat ik had opgeblonken. Hij hield me toen tegen omdat de zon op mijn helm scheen en hij daardoor verblind werd en toen begon de discussie over chromé onderdelen en we waren vertrokken. Vandaar dat ik dus ook twijfel of dit wel ergens in de verkeerswetgeving staat en of het geen persoonlijke opmerking was. Maar ge weet maar nooit hé.

Je kan dus al veel onderdelen in chromé kopen dus zal je enkel je koetwerk moeten laten 'wrappen'. -_-

Link naar reactie

Wie kan men aanbevelen om deze tuning uit te laten voeren ?

Iemand in Limburg liefst...

Of als er zich iemand geroepen voelt om mee te werken aan dit project?

Zal wel wat tijd in beslag gaan nemen en hoop tegen volgend seizoen klaar te zijn,wrapping is geen optie denk ik want dat zie je toch wel...

Als het niet anders is,dan airbrush of zijn er nog voorstellen ?

Egale kleuren ? welke zou top zijn ?

Ik heb hier nog een topic gevonden waar een blauwe px125 is aangepast naar een 200+ cc speciaal gebouwde blok ?

Is ook wel een mooie kleur :-)

Maar liefst van al een piece uniek  :P

Link naar reactie

er is een firma, galvapower, die zit over gans oa in houthalen en overpelt.

Zoals je waarschijnlijk al vermoed is hun ding galvaniseren.

 

Ze hebben een tijdje geleden de carrosserie van een morgen 3 wieler volledige gegalvaniseerd.

Stond, denk ik, in houthalen, maar is wel al een jaar of 2-3 geleden.

 

Een vespa mag voor hen dan ook geen probleem zijn, waarschijnlijk zal je wel al het voorbereidende werk zelf moeten doen.

Link naar reactie

Alles is al eens gedaan :)

In NL rijdt een koper gespoten Vespa, binnenzijde beenschild aluminium, neus messing - gespoten met een lak die 99% metaaldeeltjes is. De koper verweerd dus ook echt. Ik zal even een foto zoeken.

Er is een materiaal dat zwarter dan zwart is en licht opzuigt, misschien zoiets?

Of een verf die met warmte van kleur veranderd, zoals de oude CustomWheels auto'tjes?

Link naar reactie

Alles is al eens gedaan :)

In NL rijdt een koper gespoten Vespa, binnenzijde beenschild aluminium, neus messing - gespoten met een lak die 99% metaaldeeltjes is. De koper verweerd dus ook echt. Ik zal even een foto zoeken.

Er is een materiaal dat zwarter dan zwart is en licht opzuigt, misschien zoiets?

Of een verf die met warmte van kleur veranderd, zoals de oude CustomWheels auto'tjes?

Geen kleurveranderingstoestanden :-) 

ik zat ook al te denken aan een print of airbrush in de stijl van gasmonky...

Link naar reactie

als je iets in de stijl van gasmonkey wil doen zoek u dan een auto die ze ooit gebouwd hebben waarvan het thema ed je aanspreekt en waarop je scoot zou moeten gaan lijken. Van hieruit kan je dan beginnen tekenen, ontwerpen,... naar je vespa toe. Afhankelijk van de stijl die je voor ogen hebt kan je ook inspiratie opdoen met foto's van hotrods, formule 1, rallywagens, tuning cars,...

je hoeft ook niet meteen te wrappen, je kan ook een kleur spuiten en dan met custom gemaakte stickers werken, of enkel je billen wrappen of ...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...