Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gegroet Allemaal!


DWJ

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op dit forum dus bij deze stel ik me graag even voor aan jullie...

 

Mijn naam is Jarno, ik ben 27 jaar en woonachtig in de regio Mechelen. Mijn passie is oldtimer voertuigen in het geheel: Alles is begonnen met

de aankoop van een fiets van het Zwitsers leger (1943) dat ik in een plaatselijke legerstock heb aangekocht...

 

Na wat googelen over deze fiets kwam ik tot de conclusie dat het merk van deze fiets ook motoren verkocht... dus na wat zoekwerk naar Nederland om een

Condor A350 (1973) te kopen! Een tijdje en ook enkele google uren later zag ik van dit zelfde merk nog een moto te koop staan waar ik meteen verliefd op 

werd, een Condor A580 (1953), dus weerom een tripje gepland, deze maal naar Zwitserland. 

 

Hierna heb ik me bezig gehouden met het renoveren van een Triumph GT6 MkII (1970) en dit project loopt ver op zijn einde nu dus was ik op zoek naar

iets nieuws, een nieuwe uitdaging om aan te gaan. Aangezien ik en mijn vriendin elke jaar minstens één maal naar Italië reizen en elke maal we daar een

Vespa tegenkomen toch even blijven staan, leek het ons een goed idee om een Vespa aan te kopen (waar zij dan ook met kan rijden). Bij deze hebben we

dan een Vespa VNB6 van 1965 aangekocht.

 

Verder is dit voor mij een fijne uitdaging aangezien ik nog niet echt veel ervaring heb opgedaan met 2-t motoren - dus via dit forum hoop ik dan ook veel

van jullie passie en ervaring te leren!

Link naar reactie

In hombeek kun je je aansluiten bij vespa club Mechelen, die cafe den bruinvis als stamkroeg hebben. Ik ben zelf nog geen lid van deze vespa club, maar ik heb er wel al positieve dingen over gehoord.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ziet er goed uit man!! Begin jaloers te worden, geniet van de Vespa, zodra ik mijn motorrijbewijs op zak heb. Ga ik ook eens kijken naar een ouder motor (Geen Vespa)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb deze vakantie zeker al van de Vespa genoten!! Deze winter wel eens de puntjes op de "i" zetten qua afstelling.

Als u van plan bent een oude motor maar geen Vespa wil kopen, of beter nog als je al een Vespa hebt, kan ik u echt

wel een oude boxer aanraden.Totaal anders qua rijstijl natuurlijk maar zeker even charmevol en puur genieten!

Link naar reactie

BMW staat inderdaad bekend voor z'n boxer motoren maar er zijn nog veel meer leuke merken.

Ik denk bijvoorbeeld aan Zundapp, imperia en nog zoveel meer. Ik weet natuurlijk ook niet wat je

precies zoekt maar een ding is zeker: Zoveel leuke dingen op de markt!

Link naar reactie

Zijn allemaal leuke hebbedingen en ook goed qua investeringen. Wel jammer dat de Matchless niet in

originele staat is, voor mij toch, ik hou graag alles zo origineel mogelijk maar dat is natuurlijk smaak.

 

BMW heb ik zelf nog overwogen aan te kopen (en misschien in de toekomst nog) maar wegens de aankoop

van een legerfiets van 1943 ben ik bij het Zwitserse merk Condor gekomen... Ook wel fijn met iets rond te rijden

dat maar weinigen kennen..

 
Link naar reactie

Ja inderdaad! Origineel is natuurlijk altijd mooier, maar een caferacer gecombineerd met een oldie vind ik het proberen waard. Eerst maar eens mijn motorrijbewijs halen. Maandag les 3 en 4, dan de V50 verkopen en uiteindelijk op zoek gaan naar een mooie oldie. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...