Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Rally 200 Femsatronic Geen Vonk


jje

Aanbevolen berichten

Goedendag , 

 

Ik heb geen vonk op mijn rally 200 .

Het is een femsatronic . 

Ik heb al van iemand een werkende bobine kunnen lenen , maar nog steeds geen vonk .

Is er een stappenplan hoe iets na te kijken ? (zonder de hele boel los te gooien  :unsure: )

De Vespa heeft 15 jaar stil gestaan , en is rijdend weggezet .

Iemand tips ?

Link naar reactie

Muizen?

Of marters... Naar ik eens gelezen heb zit er in het omhulsel van draden en rubbers dierlijk en visafval, voor de mens niet altijd te ruiken. Maar knaagdier en marters hebben zo al aan ettelijke kabelbomen geknabbeld. Er bestaat zelfs een diervriendelijke marterspray om de dieren te verjagen.

Link naar reactie

Of marters... Naar ik eens gelezen heb zit er in het omhulsel van draden en rubbers dierlijk en visafval, voor de mens niet altijd te ruiken. Maar knaagdier en marters hebben zo al aan ettelijke kabelbomen geknabbeld. Er bestaat zelfs een diervriendelijke marterspray om de dieren te verjagen.

Dat is heel waar, maar die aantrekkelijke geur zit niet in een "oude" kabelboom.  Mvg, pete.

Link naar reactie

Hoi Nero, 

 

bougie incl kabel al vervangen , ik zal van de week nog eens verder gaan meten .

De massa draden vond ik ook niet echt "sterk" meer . Misschien heeft hij ergens slecht massa ... Ik had begrepen dat , dat wel vaker voor kwam...

Alvast Dank , en mochten er nog meer tips zijn ,... graag  :)

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Gelukkig , het is opgelost ...

 

Een spoel was defect , condensator defect , maar pick-up en femsatronic (bobine) waren goed ...

Ook was er flink wat lekstroom .

Voordat de nieuwe artikelen erop gezet zijn , het blok gereviseerd ivm speling op de krukas . Je hebt dan kans dat de pick-up sluiting maakt op het vliegwiel , met als gevolg sluiting op alle elektronische onderdelen . En daar zijn helaas de onderdelen van een femsatronic te duur voor ...

Nu nog een klein dingetje qua spanning , maar daar zal ik een ander topic voor openen .

In ieder geval dank voor het meedenken  :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...