Frederik9111 Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Guys & girls, Voor twee VSE1M-motorblokken wil ik een juiste revisiekit bestellen. De motornummers verwijzen op Scooterhelp naar PX200 Arcobaleno's uit 1985 en 1986 (wat overigens voor die laatste geheel klopt met de papierwinkel en de scooter die er rond hangt). Nu weten we ondertussen dat het VSE1M-motorprefix zowel op 80'ies PX200's, oudere Rally-200's én de allerrecentste PX200's voorkomt. Echter... Bij het selecteren van onderdelen op SIP kan ik enkel filteren op VSX1T als VIN-prefix voor PX 200's van 1983-1979. Scooter-center laat me daarentegen kiezen tussen ofwel 2 PX 200 modellen (VSXIM voor of na 1984) ofwel Rally 200 (VSE1M). Tja... daar begint het al... is het motormodel gewijzigd in 1983 of 1984? Kies ik op PX-model of toch beter Rally-onderdelen?! Engine overhaul kit - OEM QUALITY- Vespa PX200 (1984-1992) Engine overhaul kit - PIAGGIO- Vespa PX200 (1984-1992) Engine overhaul kit - PIAGGIO- Vespa PX200 (-1984) Engine overhaul kit - OEM QUALITY- Vespa PX200 (-1984) Engine overhaul kit - PIAGGIO - Vespa Rally200 1° (Femsatronic) Engine overhaul kit - VESPA - Vespa Rally200 1° (Femsatronic) Het prijsverschil doet me besluiten dat er flinke verschillen zouden moeten zijn tussen de 6 opties (behoudens Piaggio/non-Piaggio) Simpele deductie (op basis van het model) leidt me naar optie 1 of 2 (gierig als ik ben dan de eerste). Op basis van het préfix, tja... dan zij de 5de en 6de ook mogelijk. Wie heeft ervaring met bovenstaande opties? Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Frě, ik zal die blokjes komen ophalen, kan er binnen 15 minuten zijn... dan ben je van die stress vanaf :-) Nee even aant kijken geweest, bij optie 1 en 2 zit er voornamelijk verschil in de koppelingsplaten, bij optie 2 zie ik twee verschillende platen van origineel Piaggio, voor wat? voor de rest zijn alle lagers enz hetzelfde. En daarom begrijp ik het prijsverschil van bijna dubbel niet goed. Als je namelijk bijvoorbeeld het schakelkruisje aantikt zijn de partnummer van optie 1 en 2 identiek maar de prijs bijna dubbel. Ik zou persoonlijk je papierwinkel en scooterhelp volgen en gewoon de nummer 1 bestellen. grtzzz. Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Als ge zeker wilt zijn demonteert ge eerst uw motor en koop je dan alleen de onderdelen die echt moeten vervangen worden. Revisiekitjes zijn veur... Groetjes, nero. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Fré, rally blokken hebben een andere vliegwielzijde krukaslager dan P blokken, dus die zijn compleet anders qua lagering. Die filter je dus al weg! De arcobaleno is de latere versie van de PX blokken, EFL. Dus lijkt me dat je inderdaad tussen 1 en 2 moet kiezen. Er zijn wel gevallen bekend van overlapping... dus neem mijn woorden niet als waarheid aan ;-) Maar ik volg Nero... gewoon opengooien en bekijken waar slijtage zit. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 btw: ik weet niet of er nog andere verschillen zijn, maar het schakelkruis van een latere efl bak is anders dan die van de vroegere P200 bakken. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.