Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Revisiekit Voor Px 200 Arcobaleno?


Frederik9111

Aanbevolen berichten

Guys & girls,

Voor twee VSE1M-motorblokken wil ik een juiste revisiekit bestellen.

De motornummers verwijzen op Scooterhelp naar PX200 Arcobaleno's uit 1985 en 1986 (wat overigens voor die laatste geheel klopt met de papierwinkel en de scooter die er rond hangt).

Nu weten we ondertussen dat het VSE1M-motorprefix zowel op 80'ies PX200's, oudere Rally-200's én de allerrecentste PX200's voorkomt. 

Echter... 

Bij het selecteren van onderdelen op SIP kan ik enkel filteren op VSX1T als VIN-prefix voor PX 200's van 1983-1979. 

Scooter-center laat me daarentegen kiezen tussen ofwel 2 PX 200 modellen (VSXIM voor of na 1984) ofwel Rally 200 (VSE1M).

Tja... daar begint het al... is het motormodel gewijzigd in 1983 of 1984? Kies ik op PX-model of toch beter Rally-onderdelen?!

Het prijsverschil doet me besluiten dat er flinke verschillen zouden moeten zijn tussen de 6 opties (behoudens Piaggio/non-Piaggio)

Simpele deductie (op basis van het model) leidt me naar optie 1 of 2 (gierig als ik ben dan de eerste). 

Op basis van het préfix, tja... dan zij de 5de en 6de ook mogelijk.

 

Wie heeft ervaring met bovenstaande opties? 

 

Link naar reactie

Frě, ik zal die blokjes komen ophalen, kan er binnen 15 minuten zijn... dan ben je van die stress vanaf :-)

Nee even aant kijken geweest, bij optie 1 en 2 zit er voornamelijk verschil in de koppelingsplaten, bij optie 2 zie ik twee verschillende platen van origineel Piaggio, voor wat? voor de rest zijn alle lagers enz hetzelfde. En daarom begrijp ik het prijsverschil van bijna dubbel niet goed. Als je namelijk bijvoorbeeld het schakelkruisje aantikt zijn de partnummer van optie 1 en 2 identiek maar de prijs bijna dubbel.

Ik zou persoonlijk je papierwinkel en scooterhelp volgen en gewoon de nummer 1 bestellen.

grtzzz.

Link naar reactie

Fré, rally blokken hebben een andere vliegwielzijde krukaslager dan P blokken, dus die zijn compleet anders qua lagering. Die filter je dus al weg!

 

De arcobaleno is de latere versie van de PX blokken, EFL. Dus lijkt me dat je inderdaad tussen 1 en 2 moet kiezen. Er zijn wel gevallen bekend van overlapping... dus neem mijn woorden niet als waarheid aan ;-)

 

Maar ik volg Nero... gewoon opengooien en bekijken waar slijtage zit. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...