Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Olie Spetters Op Het Achterwiel!


xdaastra

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik heb mezelf een half jaartje geleden een lml 125 2t gekocht (occasie)

 

Nu op het achterwiel bevinden zich kleine olie spetters (wat normaal is bij een 2t denk ik ?)

Deze belanden op mijn white wall bandjes en tranen uit en na een paar 100 km nu heb ik juist zebra banden ;)

Alles is stock enkel heeft deze een sito plus uitlaat en een main jet 98. voor de rest is er niets veranderd.

Plat erop haal ik op de lml Km teller 100 en een kletske. (hij gaat naar mijn mening goed!) 

Bougie is koffie bruin.

 

 

Nu is mijn vraag is dit normaal?

Nu als ik mijn bandjes proper wil houden kan ik dan best naar een uitlaat gaan die onder mijn blok uitkomt. en welke ?

 

 

 

 

Of hebben jullie tips of dergelijke!

 

 

 

 

Link naar reactie

Deze olie is onverbrand benzinemengsel dat via de uitlaat wordt weggeblazen . Het is inderdaad een vieze troep en wordt veroorzaakt door het rijden van korte afstanden in lage toeren. Als de motor steeds goed warm gereden wordt, stelt het probleem zich minder .

Een mogelijke oplossing is een extra eindstukje plaaten op de uitlaat, zodat de spetters niet op je band spatten

Link naar reactie

Ok, dus dan zal het een simonini,polini,malossi uitlaat worden. Iemand tips welke? Zodat ik ong hetzelfde blijf halen met mijn scoot. En welk sproeierke ik moet steken. Ook ga ik een orginele piagio luchtfilter steken. Of iemand die mij de betere weg kan uitwijzen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...