Pieter1 Geplaatst: 2 januari 2015 Delen Geplaatst: 2 januari 2015 Dat er gesneden en gelast moet worden' dat zal wel...heeft al iemand dit gedaan ? Een pk vork heb ik niet dos knutselen. En welke vering zet je er dan onder pk ? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 3 januari 2015 Delen Geplaatst: 3 januari 2015 Onder mijn vnb zit een pk fourche. Deze past zonder te moeten lassen. Je moet wel bovenaan enkele aanpassingen doen om je stuur en stuurslot te laten passen. Ook je spatbord moet aangepast worden. Nog een tip, een pk50 fourche is niet zo geschikt (kleine swingarm) Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 3 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2015 Het is een px vork he dus inkorten enzo Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 volgens mij is het veiliger en goedkoper om een pk fourche te nemen Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Ik zal de Px vork inkorten voor Pieter, heb de afmetingen en weet waar er moet gelast worden. Heb al een Px vork in een sprint (bajaj) geplaatst. Moet enkel nieuwe aanslagen maken voor de vork van Pieter. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Intressant,,,,,,ik ben nl ook bezig met zo'n conversie,,,maar dan met een PK XL2 fourche,,,,,,,wat mij wel opvalt,is niet zozeer de lengte,,maar meer den diameter ( het gedeelte waar draad op zit),,dat nogal nauw zit,,,ook één van de redenen dat SIP zo'n conversie stuk heeft...soit enig voordeel van een PK fourche,,blijkt nu,,,dat ge kunt kiezen tussen PX of PK schokbrekers,mits aangepast onderdeel voor de ophanging,,,blijkbaar ook bij SIP te krijgen,,,ik heb deze stukken nog niet in mijn bezit en ik weet ook niet welke smoelen dat gaat trekken,,,maar deze maand hoop ik het eens gemonteerd te krijgen CHEERS Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Je moet wel een PK schokbreker steken. Diameter is kleiner, makkelijker om het spatbord aan te passen en ze is ook korter. Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 17 januari 2015 Delen Geplaatst: 17 januari 2015 Een PK125 vork of pk xl2 vork gebruiken. Originele veer en demper van een (moderne) vespa ET2/ET4 steken dit past en is mooi. Als je een PX schijfremkit steekt komen de onderste gaten van de vertikale bouten niet perfekt overeen. Eens met de boor door lopen en het probleem is opgelost. Groeten Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 17 januari 2015 Delen Geplaatst: 17 januari 2015 Pieter ziet voor het moment af van de ombouw. We zullen eerst de vering en demping wat upgraden. En ik zal 'proberen' om de voorrem wat efficienter te maken. Link naar reactie
designo Geplaatst: 19 januari 2015 Delen Geplaatst: 19 januari 2015 De zin en onzin van schijfrem op oldies. Begrijp me niet verkeerd want naar mijn mening dé beste meerwaarde die je je scooter kunt geven. Maar welke vork tegen welke prijs... Px/lml vork: vanaf €200 en aanpassingen zowel boven als onder spatbord , zeer breed resultaat Pk125/Pkxl2: niet veel goedkoper maar eleganter en smaller optiek, beschikbaarheid van kant en klare vorken laag, veel opties om veringen te wisselen Et4: vanaf €50. , schommelarm aan andere zijde geeft een "verkeerd" optisch beeld maar functioneerd even goed zelfs beter door de beter naloop Lx125: vanaf €50, grote beschikbaarheid, geen idee over functionaliteit Gts (12'): voor de extremere ombouw... Waarom zijn die px/pk vorken zo duur? Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 19 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2015 Ik wou geen schijfremmen Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.