Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px Vork Onder Vnb Chassis


Pieter1

Aanbevolen berichten

Onder mijn vnb zit een pk fourche. Deze past zonder te moeten lassen. Je moet wel bovenaan enkele aanpassingen doen om je stuur en stuurslot te laten passen. Ook je spatbord moet aangepast worden. Nog een tip, een pk50 fourche is niet zo geschikt (kleine swingarm)

Link naar reactie

Intressant,,,,,,ik ben nl ook bezig met zo'n conversie,,,maar dan met een PK XL2 fourche,,,,,,,wat mij wel opvalt,is niet zozeer de lengte,,maar meer den diameter ( het gedeelte waar draad op zit),,dat nogal nauw zit,,,ook één van de redenen dat SIP zo'n conversie stuk heeft...soit enig voordeel van een PK fourche,,blijkt nu,,,dat ge kunt kiezen tussen PX of PK schokbrekers,mits aangepast onderdeel voor de ophanging,,,blijkbaar ook bij SIP te krijgen,,,ik heb deze stukken nog niet in mijn bezit en ik weet ook niet welke smoelen dat gaat trekken,,,maar deze maand hoop ik het eens gemonteerd te krijgen ;)

 

CHEERS

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Een PK125 vork of pk xl2 vork gebruiken. Originele veer en demper van een (moderne) vespa ET2/ET4 steken dit past en is mooi. Als je een PX schijfremkit steekt komen de onderste gaten van de vertikale bouten niet perfekt overeen. Eens met de boor door lopen en het probleem is opgelost. 

Groeten

Link naar reactie

De zin en onzin van schijfrem op oldies. Begrijp me niet verkeerd want naar mijn mening dé beste meerwaarde die je je scooter kunt geven.

Maar welke vork tegen welke prijs...

Px/lml vork: vanaf €200 en aanpassingen zowel boven als onder spatbord , zeer breed resultaat

Pk125/Pkxl2: niet veel goedkoper maar eleganter en smaller optiek, beschikbaarheid van kant en klare vorken laag, veel opties om veringen te wisselen

Et4: vanaf €50. , schommelarm aan andere zijde geeft een "verkeerd" optisch beeld maar functioneerd even goed zelfs beter door de beter naloop

Lx125: vanaf €50, grote beschikbaarheid, geen idee over functionaliteit

Gts (12'): voor de extremere ombouw...

Waarom zijn die px/pk vorken zo duur?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...