Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Beveiliging Schroef Polini Venturi


herbal

Aanbevolen berichten

Een paar blikken op de historiek in dit forum leert me dat er heel wat vespisti met een Polini Venturi op hun carb rondbollen. Ik heb occasioneel contact met een aantal mensen op het Duitse Scooterforum en daar is redelijk wat te doen rond de Polini Venturi en de montage ervan. Er zijn een aantal schroeven uit venturi's gelost en de respectieve motors ingegaan met alle kwalijke gevolgen vandien. Er wordt geadviseerd om de schroef die de ring in het carburatorhuis vasthoudt te zekeren met een draad of met Loctite, dat laatste heb ik zelf gedaan op mijn venturi. Ziehier de link naar het German Scooter Forul: http://www.germanscooterforum.de/topic/274300-achtung-beim-polini-venturi/?fromsearch=1

 

Mijn vraag aan jullie, venturi-rijders, is devolgende: hebben jullie speciale voorzorgsmaatregelen genomen ivm deze schroef? Gezekerd? Loctite? Al problemen gekend in Vlaanderen met dit onderdeel?

 

Hieronder een foto van een met draad gezekerde schroef. Ik heb dus gekozen voor Loctite.

 

post-6554-0-76033400-1418248252_thumb.jp

Link naar reactie

Geen problemen mee, zal deze winter is bekijken of borgen nodig is...

Is die vijs niet lang genoeg zodat als ze los en omhoog komt, dat ze tegen het deksel draait en niet naar binnen kan vallen?

Ik rij er zelf nu al 2 jaar mee rond zonder loctite of borgingsdraad...

Link naar reactie

Geen problemen mee, zal deze winter is bekijken of borgen nodig is...

Is die vijs niet lang genoeg zodat als ze los en omhoog komt, dat ze tegen het deksel draait en niet naar binnen kan vallen?

Ik rij er zelf nu al 2 jaar mee rond zonder loctite of borgingsdraad...

 

Schroef is niet zo lang dat ze tot tegen het deksel van de carburatorbehuizing draait indien ze zou loskomen. Ik heb er zelf ook nooit bij stilgestaan tot ik dat verhaal in de mot kreeg op het Duitse forum. Misschien toch best zekeren dan, want een gat in uw carter is niet echt plezant. Een carter in uw ... ook niet. Maar dat geheel terzijde en ook weer off topic ;)

Link naar reactie

Ik heb wel geteld 1 uur rondgereden met zo een polini venturi, en beu was ik het al... wat een lawaai dat spel maakt.

is geen natuurlijk geluid voor ne Vespa mijn gedacht, al zullen er hier wss wel anders over denken, ieder zijn gedacht hé.

En qua prestaties was het ook niet om over naar huis te schrijven.

Dus mijn besluit was, da ding er terug af en nu ik dit hier lees hoef ik mij ook geen zorgen te maken dat er een bout in de motor terechtkomt.

grtzzz en suc6 met dienen bout ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...