Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verschil Px80 En Px125


Michel_V

Aanbevolen berichten

Neen, enkel P en PX verschilt

Link naar reactie

frame is quasi 99 procent hetzelfde. motor is wel anders, alee ook 99procent hetzelfde. enkel cilindervoet is minder diep waardoor er enkel 'afgeslepe' cilinders oppassen, die zijn ook gewoon te koop, maar dan specifiek voor px80

 

ik ben niet zo voor die 80cc's.. als ik jou was kocht ik hier gewoon een px 125

Link naar reactie

Maar een px125 of een p125x blok past plug and play inder een px80 kader (of elk ander largeframe kader van na 1959).

Als je dan toch al een blok heb, scoor dan een leuke oldie er omheen :)

Link naar reactie

Dat heb ik precies ook al gelezen. Hij is van begin jaren tachtig. En ik zou niet weten waarom het niet zou gaan. Iemand ervaring mee? misschien morgen eens bij Sam (lambrettafinder) info gaan halen.

Link naar reactie

@mr 160. Hij moet voor mijn vriendin dienen. Ze heeft nog nooit op een vespa gereden. En leren rijden op een struzzo of vnb? Dan lijkt me een px beter. En is beter om alle dagen naar haar werk te rijden.

Link naar reactie

Er zijn meer mogelijkheden dan Struzzo's en VNB's...

 

Mijn 10" GLx met PX blok rijdt soepeler en makkelijker dan een PX, onder andere doordat het zwaartepunt lager boven de wegl ligt.

Juist dat de jaren 60-70 modellen een tikje kleiner, en lichter, zijn is fijn voor een dame.

 

De tech en betrouwbaarheid van m'n GLx doet niet onder voor die van een PX, los van het gemis van knipperlichten.

Maar joh: jou keuze :)

Link naar reactie

Dat is idd het model dat we nog zoeken. Zo'n trapezium licht. Maar dan in 125cc. T.s of Gtr. Maar niet zo vlot te vinden. We zullen met de px al beginnen. Dan is ze tenminste al vertrokken en kan ik rustig verder op zoek gaan. Ik probeer steeds een goed koopje te doen of te vinden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...