Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Werkwijze /volgorde Opbouw Vnb3T


jje

Aanbevolen berichten

Goedendag , 

 

ik ben in het bezit gekomen van een VNB3T , echter deze ligt helemaal uit elkaar op het motorblok na .

Nu wil ik hem in de winter in elkaar gaan zetten , maar wat ik mij nu afvraag ...Wat is de beste volgorde ?

Begin je eerst met de bedrading of met voorvork of een ander onderdeel ?

Zijn er ergens op het web tekeningen van een VNB3 model waarin hij qua onderdelen is afgebeeld ? Dit om het het iets makkelijker en duidelijker te maken , aangezien alles nu in dozen zit ...

Ik hoor graag van jullie .

 

vrgr 

 

Link naar reactie

Ik zou eerst de kabels van elektriek plaatsen en de kabels van je remmen ,gas enz... . 

Dan je vork met je voor wiel erna . als je staander er al onder zit ,zoniet eerst deze dan .De blok doe je als laatste plaatsen .Het is niet zo moeilijk ,maar ik snap het wel als je die niet zelf hebt gedemonteerd ,dat het een andere verhaal is  :)

Link naar reactie

+1  Als hierboven

 

Hoe meer je kan doen zonder vork/motor en eventueel achterveer hoe beter. Die 3 onderdelen maken het verplaatsen en rechtop zetten wat moeilijker. 

Verder zijn er weinig volgordes die onmogelijk zijn, maar wel een paar dingen om op te letten:

 

Zie zeker dat kabels (bedrading en bowdenkabels), stuurslot én het voorspatbord gemonteerd zijn voor je je vork plaatst. Kabels zijn erg moeilijk,  stuurslot en spatbord onmogelijk te monteren met de vork op zijn plaats. 

De bovenkant van de achterveer kan bij een largeframe enkel vastgezet worden zonder tank in het frame, dus dat zeker voor de tank

Het hendeltje van de naftkraan kan je best aan de tank monteren, en dan van binnenuit door het frame mikken. Vervolgens het rubbertje plaatsen. Als je het hendeltje nadien monteert zit het niet vast. 

 

Als de laatste onderdelen die je plaatst in deze volgorde... vork (met spatbord), motor, tank (en zadel)... zijn, denk ik niet dat je veel fout kan doen. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...