Ga naar inhoud
Vespaforum.be

uitlaat gezocht voor ne px 125 met 163dr kit


sten

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een Sito plus steken maar die maakt extreem veel lawaai zo erg zelfs dat het me echt begint te storen.

Hebben al tuning uitlaten daar zoveel last van of zijn er die nog best aangenaam klinken

Als ik er geen kan vinden die minder lawaai maakt dan steek er terug een orgineel onder, maar dat zou ik spijtig vinden van de trekkracht die ik dan ge verliezen

Dus ik hoop dat er wat goed nieuws uit de bus mag komen zodat men oren wat kunnen rusten tijdens men vespa ritten

Link naar reactie
weet wel dat een Sito plus bekend staat als extreem luidruchtig.

Een Sito-plus valt normaal gezien heel goe mee qua geluid, ben je zeker dat hij goed aansluit aan de cilinder, voor één of andere reden is de opening aan de cilinder bij een Sito Plus soms iets groter dan van een originele uitlaat, waardoor hij aan de cilinder niet volledig afsluit, en dan gaat hij inderdaad veel lawaai maken.

Een Sito-Plus is sowieso stiller dan gelijk welke 'tuning'-uitlaat, waarvan de meeste zo gemaakt zijn dat ze 'net' voldoen aan de maximum geluidsnorm van tegen de 90 decibel, en sommige voldoen dan ook weer niet aan die geluidsnorm...

Link naar reactie

Ik heb er nu ook al een tijdje een sito plus onderstaan en zoveel meer lawaai maakt dat toch niet. Zoals speedracer suggereert zal je de uitlaat er niet goed hebben opgezet of er moet ergens een gat in zitten. ;-)

Ik zou toch aanraden om eens na te kijken of alles wel goed op zijn plaats zit.

Greetz

EriX

Link naar reactie

Ik heb zelf die uilaat niet gestoken die stond erop toen ik de vespa kocht .

Gisteren heb ik er even naar gekeken en zo op het eerste zicht zat alles toch vast en sloot het toch allemaal goed aan

Maar dan zal ik van de week nog is een betere checkup moeten doen

Alvast bedankt

Link naar reactie

ik rij ook met een sitoplus op me t5 152 en kmoe zeggen dat tie toch ietsje meer lawaai maakt (dat was trouwens de reden waarom de vorige eigenaar hem wegdeed), vooral in hogere toeren in vergelijking met een originele, hangt er ook een beetje vanaf welke helm je draagt, draag je een half open helm? Dan is het ergens normaal dat je hem beter hoort..

Link naar reactie

Ik heb ook een sito op me standaard T5 zitten, maakt echt een verschrikkelijke herrie in vergelijking met me andere T5 (172Malossi) waar een orginele uitlaat op zit. Dan is het echt een verademing om op een Vespa met orginele uitlaat te rijden. Zelfde ervaring heb ik ook met een PX150 gehad. Ik zou zeggen zet er een standaard uitlaat op.

Link naar reactie

ik heb onder mijn pk125 ook een sito plus en ben zeer tevreden, hij maakt nu tenminste een aanvaardbaar motorgeluid, en iedereen die je aankijkt als je voorbij komt is toch leuk ? Of ligt dat misschien aan de gele kleur ? Who knows ...

Link naar reactie

@supervespa :

ik heb de sito plus onder een originele 125 gestoken, en moet zeggen (buiten het geluid) dat hij vinniger en iets sneller rijdt. Volgende week wordt er een reed valve gestoken in de carter en dat zou ook verschil in snelheid moeten maken ...

Link naar reactie

Ik heb daarnet nog is checkup gedaan en de uitlaat zat er niet voor 100/op.

Heb dus hem er helemaal goed opgestoken en moet zeggen dat hij toch al iets beter klinkt. Nu maar hopen dat men oren het kunnen uit houden

P.S wat is een reed valve ?????

Link naar reactie

Een reed valve is een soort klep die zorgt dat uw mengsel enkel via de carburator in de motor kan gezogen worden en belet dat een gedeelte terug naar buiten wordt geblazen bij de arbeidsslag. Bij vespa's wordt het enkel bij zware tuning gebruikt. In het verleden zijn er wel wat problemen met geweest door slechte ontwerpen zoals die van Malossi. Tegenwoordig zijn er naar het schijnt wel goede modellen van andere merken. Reed valves bestaan al sinds begin jaren 70, ze staan op elke tweetakt crossmotor of baanracer.

Link naar reactie

voilà dan weten we dat ook weeral, bij mij moet dat geïnstalleerd worden omdat de inlaatpoort niet meer volledig afsluit...nu maar hopen dat ze er geen malossi insteken zeker ? Waar wordt die reedvalve dan aan vastgemaakt ?

Link naar reactie

deze wordt tussen een speciaal daarvoor ontworpen stuk dat op de motor past gestoken en is wel niet zo goedkoop daar de meeste cnc gefreesd zijn

voor een optimale werking moet je normaal de overige sluiting van uw motorblok en krukasvoledig wegslijpen dan geeft hij het meeste vermogen en nut

grtz sidvespa

Link naar reactie

het is inderdaad te gek om te zeggen hoeveel winst een reed valve oplevert vermits er een aantal andere aanpassingen mee gepaard gaan.

Je zou dit niet moeten doen met een standaard cylinder, en reken voor optimaal rendement maar op een andere carbu, krukas, uitlaat (bij mij was er ook een lichter vliegwiel - maar dat staat los hiervan - en een naftpomp) en als je dan kan tellen zit je snel aan 1500 euro voor de stukken alleen ... Als alles dan goed afgesteld staat kan je spreken van een blokje dat ( met een Malossi 210 cc) toch een top van 130 à 140 haalt en een kruissnelheid van 115 km/u aankan. Het leukste is echter dat dit de armen van uw lijf trekt ... :) (als ge slappe armpjes hebt hé) :D

Link naar reactie

Die tuning vind al allemaal knap maar ik vraag me steeds af hoe betrouwbaar zo'n motor wel is. Kan je daar 100km aan een stuk mee rijden zonder dat hij oververhit, hoe dikwijls moet je daar aan sleutelen omdat er iets aan kapot is?

Voorlopig hou ik het bij mijn standaard PX 200 blok, later misschien nog een andere uitlaat zoals een JL of Scorpion.

Link naar reactie

tuning ? Ik heb enkel het probleem dat mijn wesp snel verzuipt, veel naft vreet en de mengeling is niet goed. Dus ik spreek niet over tuning van mijn moto, maar bij scootermarket hadden ze me gewoonweg gezegd dat er misschien een reed valve in moet vermits de inlaatpoort van de carter slijtage zou kunnen vertonen. Het gaat mij hier niet over tunen maar over mijn blok in orde hebben !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...