Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Thuisverpleegkundige Met Vespa


wifke

Aanbevolen berichten

Hello vespa fans,

na veel wikken en wegen een tweedehands vespa gts 300 gekocht met 820km.

Zelf ben ik thuisverpleegkundige en ben dan ook van plan mjn vespa ook te gebruiken voor het werk.

Heb echter totaal geen ervaring met vespa scooter, zal hier dus nog heel wat op steken.

Link naar reactie

Yo, 

 

Ik doe dat al enkele jaren. Afhankelijk van aantal patiënten en ronde indeling. Een warm weertje is wel een vereiste want je moet volgens de wet er als een robocop opzitten.  <_<   Qua tijdswinst...   Ja en nee. Misschien een 30 min verschil. Kan je nooit voorspellen he.

Ik heb een gts super 125cc, meer dan genoeg voor int stad. Let wel dat je een bagagedrager voor en/of achter neemt. Ik heb serieus want materiaal mee. 

 

Kortom: Ja vree wijs soms, concentratie op de baan ++, investering zeker waard, je belt minder achter het stuur.  :)

 

Veel plezier.  Ik organiseer een 4de editie Vespa Happening op 1 juni , bij interesse;  check events hier.  

 

Ciao

Link naar reactie

Yo, 

 

Ik doe dat al enkele jaren. Afhankelijk van aantal patiënten en ronde indeling. Een warm weertje is wel een vereiste want je moet volgens de wet er als een robocop opzitten.  <_<   Qua tijdswinst...   Ja en nee. Misschien een 30 min verschil. Kan je nooit voorspellen he.

Ik heb een gts super 125cc, meer dan genoeg voor int stad. Let wel dat je een bagagedrager voor en/of achter neemt. Ik heb serieus want materiaal mee. 

 

Kortom: Ja vree wijs soms, concentratie op de baan ++, investering zeker waard, je belt minder achter het stuur.  :)

 

Veel plezier.  Ik organiseer een 4de editie Vespa Happening op 1 juni , bij interesse;  check events hier.  

 

Ciao

ik weet niet hoe jij graag op de scooter zou zitten maar een helm, lange broek, handschoenen, hoge schoenen en een jas met lange mouwen is nu niet bepaald "robocop"

Link naar reactie

... ... ... ... met "robocop" bedoelt de Francis natuurlijk diegenen die op een Vespa kruipen alsof ze Paris- Dakar gaan rijden : motorlaarzen, zware motorvest + motorbroek + integraalhelm, enz... :P

Ik dus... of diegene die meer als alleen met 25°C en zonnig weer durft buiten te komen en iets verder rijdt dan de plaatselijke kerktoren.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ondertussen heb ik er al genoeg op hun bek  zien gaan (tegen lage snelheid) om te weten dat goede beschermende kledij geen "luxe" is. Er bestaat trouwens goede beschermende kledij die er niet robocopachtig uit ziet, en als men daarmee een paar gebroken of gekneusde ribben kan vermijden of een gecompliceerde enkelbreuk vind ik dit een goede investering. .

 

Trouwens, als men dagelijks woonwerkverkeer doet merkt men snel dat de dagen dat het "te warm" is met een motopak op één hand kunnen worden geteld.

 

"Spring" eens een motozaak binnen met een uitgebreid gamma en je zal wel een keuze kunnen maken uit kledij die niet alleen beschermt maar er ook mooi uit ziet.

 

En voor wat het waard is, ik vind een vrouw met een integraalhelm op nog altijd sexiër dan eentje met een soort visbokaal op haar hoofd. :)

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

... ... ..vrouwen met integraalhelmen zijn inderdaad sexy...op een Ducati, maar op een Vespa zie ik ze liever glimlachen onder een soort visbokaal  ;)...en je kan tegenwoordig inderdaad relatief veilig rondrijden zonder een weerspiegeling te zijn van Robocop...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...