Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Iemand Ervaring Met Deze Piaggio Service?


Frederik9111

Aanbevolen berichten

Ik struikel zonet over een ogenschijnlijk interessant service van Piaggio.

 

Via www.vespa.be >> bovenaan rechts "klantensevice" >> "Documenten aanvragen" kom je terecht op deze pagina van Piaggio: http://www.service.piaggio.com/Vintage/richdetail.asp?L=NL&B=Piaggio

 

Blijkbaar kan je daar een "certificate + technical state" opvragen? Staat dit gelijk met een Gelijk Vormingheids Attest (GVA)?

 

Is dit wat? Kan dit helpen bij het inschrijvingen van oldies waarvan de papieren verloren zijn gegaan?

Iemand al van deze (niet goedkope) service gebruik gemaakt?

 

Greetz, Fré

 

 

 

Link naar reactie

heb die al vaak aangevraagd. de technische documentatie is hetzelfde document als in de technici boeken afgedrukt staat, maar dan met een officiële piaggio stempel. 

Het andere is een bouwjaarverklaring. Dat is géén gva en is ook niet gelijkgesteld.

 

Het helpt je case sterker te maken als je geen documenten hebt ja. Maar het blijft zo dat het enige echt belangrijke document het inschrijvingsbewijs is. 

 

Voor mijn Faro Basso (originele documenten verloren, dus DIV wist niet hoe oud het voertuig was) heeft het in elk geval geholpen. Mijn datum van eerste inschrijving is 1 januari 1953. Omdat het bouwjaar '1953' was. 

 

Klein detail. Die papieren komen uit italië en je moet een betalingsbewijs sturen. Ofwel digitaal via je bank, maar het nummer dat ze vragen wordt in België niet gebruikt. De enige andere optie is via fax. En het faxnummer dat ze opgeven klopt niet. Iets met nullen te veel of te weinig. Heb er even over gedaan om dat op te zoeken, maar wel opgeschreven. Als je problemen hebt met faxen, let me know. Dan zoek ik het even op ;-)

Link naar reactie

autocorrect... Technica boeken dus.

 

Nog een aanvulling: Op die documenten staat ook voor welk land je vespa geproduceerd werd. Handig bij geïmporteerde voertuigen, of Misa's ed. 

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Je krijgt eerst bevestiging van ontvangst van je aanvraag, dan de goedkeuring tot aanvraag en na een 3-tal weken de documenten.

 

Alleen,.. dit document geldt niet als GVA voor Belgie.  Misschien helpt het wel bij de dedouanering maar bij de DIV ga je waarschijnlijk bot vangen.

 

Laat in ieder geval weten hoe het afloopt, ik zit namelijk ook met een "moeilijk" geval. :)

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...