Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Regelvijs Koppeling Afgebroken In Carter


Roeli

Aanbevolen berichten

Heb dit moeten uitboren, omdat er nog een stuk regelvijs in zat (De regelvijs om de kabelspanning te regelen). Ik heb dit moeten uitboren en dacht met het setje dat ik heb, opnieuw draad te trekken. Nu zit dat gaatje zo dicht bij de carter, dat ik mijn houder waarin ik mijn stift moet steken te breed is. Ik krijg met ander woorden mijn stift er niet in rond gedraaid. Iemand een idee ?

Link naar reactie

Nero, had eerst nog een stuk dat er uit stak...eerst me een dremel een sleuf gemaakt op de kop...geen beweging in te krijgen. Dan een half uur met een griptang liggen kl-oten...kwam er uit, maar is in  extremis toch nog afgebroken. Zat waarschijnlijk helemaal vast geoxideerd. Heb overvloedig kruipolie gebruikt...helaas. Geen moglijkheid om daar een m7 in te tappen ?... (de achterrem werkt ook met een m7 regelschroef. Wat is helicoil ?

Link naar reactie

Ah, ik kende da wel, maar niet onder diene naam. Zit ik nog wel met een probleem qua plaats...je moet de draadstift in zo'n spanner steken...maar zo op jou link te zien zijn die niet al te breed. Dan waarschijnijk schroefdraad trekken, loctite + helicoil er in en laten drogen. Ik zou dit me loctite doen, want als je er de regelvijs er indraait bestaat het risico dat de Helicoil mee begint te draaien. Ik kan op mijn carter eventueel een bout laten lassen...dan is het probleem ook opgelost. 

Link naar reactie

Die stift heb ik in een oude dop van een kleine ratelsleutel ( rakonjak zeggen wij) gestoken en op die manier draad getapt,zo moet je niet 360° rond maar kan je met kleine stukjes bijdraaien..

Beetje moeilijk uitgelegd maar het werkt wel

Link naar reactie

Maar waarom al die moeite en extra kosten doen als het ook simpel gaat?

Het enige nadeel is dat je iets meer moeite moet doen met het aanspannen van de kabels.

 

typische forumuitleg! maakt da toch ineens deftig in orde, da's toch ni zo moeilijk... volgende week gade dan een rondritje doen, en dan stade daar.. in panne, me uwe zelfgefabriceerde kabel.. krijg een beetje de weubbe hier van die brommerkesmentaliteit van 'naft in gieten en tzal wel rijde, maar khem et just uit een schuur getrokke'

Link naar reactie

Dat bedoelde ik ook...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...