Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Chrome Rekjes/roest


Pieter1

Aanbevolen berichten

Eens rondgekeken en veel verchroomde rekjes vertonen roest aan de lasnaden. Volgens mij dus slechte kwaliteit chroom/rekje. Ik weet dat veel van die rekjes in Indonesië ofzo worden gemaakt.

 

Heeft iemand ervaring met rekjes die degelijk zijn van kwaliteit zowel chroom als rekje.

 

Merken, links, rechts, winkels. Alles is welkom. Ah ja het is voor op een lml, maar dat maakt niet uit. Ofwel want die komt van ginder...

 

Pieter

 

 

Link naar reactie

Chromepoets, nadien ruim inspuiten met wd 40, en droogwrijven (er blijft een microndik laagje over dat toch iets bescherming biedt).

 

Uit het nat blijven helpt ook ;)

Link naar reactie

effen getelefoneerd met de importeur van LML. Alles wat in chroom bestaat voor LML hebben ze in INOX. Alleen de officiële dealers hebben toegang tot de catalogus en prijzen..ik wacht op antwoord.

 

Voor alle duidelijkheid, het is niet voor op mijn wesp he.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

€105 stuk voor een inox rekje. Heb snel eens gekeken naar bovenstaande link en dat zijn chromen, als ik me niet vergis. Die inoxen kunnen niet roesten he en daar ging het over.

 

Daar zou ik niet te hard van uit gaan. Er bestaan verschillende soorten inox en ik vermoed niet dat ze voor de rekjes de beste gaan gebruiken.

Link naar reactie

Inox 316 roest niet op zee hoor,

Meestal wordt er 304 gebruikt en elektrolytisch gepolierd.

316 is zoals gezegd te duur, vb gas terminal in zeebrugge, alles in 316,..

goede kwaliteit boot onderdelen zijn ook in 316.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...