vicious Geplaatst: 2 april 2006 Delen Geplaatst: 2 april 2006 Mijn frame + onderdelen (tank, velgen etc) zijn net in de grondlaag gezet. Nu moet ik dus beginnen schuren (volgens danny van scootermarket is er praktisch niks plamuurwerk aan, en hetgeen er aan is is niet noodzakelijk). Maar dit is de 1e keer, en kben echt gebrand om eraan te beginnen dus weinig gaat mij afschrikken (noch tijd, noch moeite:p). Nu zou ik willen weten hoe ge daaraan moet beginnen, welke korrel van schuurpapier, nat of droog... (eventueel zelfs een 'merk' van schuurpapier ofzo?) Kveronderstel dat het met de hand best allemaal gedaan wordt? en, de binnenkant (waar de motor in hangt) moet denk ik toch even goed geschuurd worden als de rest he? Ik heb gezocht in het forum, maar geen duidelijke uitleg gevonden over mijn allesinds dank u voor de hulp en ik zal deze week nog foto's posten van alles Link naar reactie
Marx Geplaatst: 2 april 2006 Delen Geplaatst: 2 april 2006 Had het direct aan Danny gevraagd he Nu weet ik er wel niet zoveel van, maar shuren nat met een korrel 1200 ofzo? En gewoon met de hand, het is enkel maar "opschuren" he denk ik toch. Delen zoals je motorhuis, tja.. ik zou me er niet al te druk om maken. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 2 april 2006 Delen Geplaatst: 2 april 2006 Nope droog met 500, nat schuren is verleden tijd, schuurpapier van sia Link naar reactie
vicious Geplaatst: 3 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2006 http://img105.imageshack.us/my.php?image=dsc080964qw.jpg http://img216.imageshack.us/my.php?image=dsc081011jz.jpg http://img97.imageshack.us/my.php?image=dsc081023rj.jpg http://img97.imageshack.us/my.php?image=dsc081056hl.jpg http://img89.imageshack.us/my.php?image=dsc081071jn.jpg die laatste is van m'n motor die intussen volledig in orde is, en de rest zijn foto's van het frame en onderdelen in de grondlaag de voorlaatste foto toont de linkerbil, maar ik weet niet wat'k met zoiets moet doen, zou ik dat plamuren? want er zitten toch enkele oneffenheden in... plamuur: bepaalde soorten in? welke is de beste?... @stanman: danke, kga der vandaag of morgen achter @marx: m'n vader is ze gaan halen, ik had 's voormiddags les, dermee:) Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 3 april 2006 Delen Geplaatst: 3 april 2006 die linkerbil moet je toch properder krijgen dan nu... is dit ne 50 special, eerste serie? Link naar reactie
vicious Geplaatst: 3 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2006 tis ne V50 met rond licht, kheb ook'n foto van stuur: http://img106.imageshack.us/my.php?image=dsc081031qv.jpg ze is van '67 trouwens Link naar reactie
stanman Geplaatst: 3 april 2006 Delen Geplaatst: 3 april 2006 Die linker bil is nog ewa werk aan, er is verkeerd geschuurt voor de grondlaag er op kwan, dat zie je aan de strepen. Als je daar zo lak op zet dan ga je lopen Link naar reactie
vicious Geplaatst: 3 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2006 ale hopla, het plamuren zal dus toch moeten aan de reacties te zien... enige aanwijzingen voor het kopen van plamuur en voor het plamuren zelf? danke voor de reacties Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 3 april 2006 Delen Geplaatst: 3 april 2006 waarom heb je niet meteen alles door danny laten doen? hij is toch expert? of ben je van plan haar zelf te spuiten... voor plamuur, ga naar de eerste de beste autozaak of carossier of bel ns naar danny, en vuur je vragen af... zij kunnen je waarschijnlijk nog beter verderhelpen dan wij! Link naar reactie
vicious Geplaatst: 3 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2006 wel, er waren 2 oplossingen zei danny: 1. ofwel werd alles ginder gedaan en moest ik wachten tot (minstens) februari 2007 2. ofwel deed hij alles tot de grondlaag, moest ik plamuren en schuren. Dus, ik zou alles moeten doen wat ik zelf kan en dan gaat ze terug naar koningshooikt we zijn dan maar voor de 2e oplossing gegaan, dan leer ik zo'n zaken ook zelf te doen en moet ik niet nog een jaar wachten... vanavond ga ik bellen naar danny Link naar reactie
vicious Geplaatst: 2 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2006 terug even de topic reviven: ik alle kleine onderdelen zijn dus geschuurd, een deel van het frame eveneens, en ik ben tot de vaststelling gekomen dat plamuren geen eenvoudige zaak is:) 't zijn echter maar kleine dingen, dus hopelijk komt't er wat deftig uit! hopelijk heb ik volgende week alles geschuurd en kan ze naar scootermarket voor de lak ik heb echter nog wel een vraag: danny vertelde dat er spuitplamuur nog zou opkomen, wat houdt dit juist in? thx edit: de kleur die het zal worden is die van deze Healey Silverstone (Mille Miglia 2006) Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 2 juni 2006 Delen Geplaatst: 2 juni 2006 Je kunt het beste af en toe een dun laagje zwart erop vernevelen..Helpt om de oneffenheden beter te zien! Een carrossier doet dat ook... Is maar een tip, he... Spuitplamuur is dus een soort plamuur in spuitvorm..is een grondlaag om de kleinste oneffenheden te verwijderen en de laklaag zo gflad mogelijk te krijgen(correct me if I'm wrong!) Interressante kleurkeuze trouwens! Link naar reactie
vicious Geplaatst: 2 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2006 en die spuitplamuur, wordt die dan over de gehele vespa aangebracht? of enkel op de nog onvlakke plaatsen? dank u, ik wou per sé groen, maar dit is denk ik wel een aangenamere kleur van groen dan echt heel donkergroen:) misschien wordt het nog ietsje donkerder, maar 't zal er allesinds veel op trekken! Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 2 juni 2006 Delen Geplaatst: 2 juni 2006 Spuitplamuur wordt inderdaad meestal over de hele carrosserie gespoten! Veel geluk verder... Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 2 juni 2006 Delen Geplaatst: 2 juni 2006 en spuitplamuur met een 180 schuren Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 3 juni 2006 Delen Geplaatst: 3 juni 2006 hallo, toch best blutjes en onevenheden plamuren, dan de ganse scoot in spuitplamuur, deze schuur ik droog op met schuurblok en in drie fase van groof naar fijn, altijd zeer mooi en gaaf resultaat, dan pas de grondverf, erover die ik persoonlijk nog altijd nat schuur met zeer fijn schuurpapier! dan aflaken tip: spuit over de grondverf een nevel matzwart, als je schuurd en de zwarte spatten zijn verdwenen is hij klaar!! groeten de jean Link naar reactie
josse Geplaatst: 3 juni 2006 Delen Geplaatst: 3 juni 2006 verdorie, die kleur had ik in gedachte voor mijn Rally200. iets op tegen ? Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 3 juni 2006 Delen Geplaatst: 3 juni 2006 Komaan Philip zorg dat je de Vespa afkrijgt nog voor het nieuw studiejaar begint. Ik begin het wat beu te worden om alleen rond te bollen hier in Leuven. Denkt ge em af te krijgen nog voor de rit van Jan van CS? Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 3 juni 2006 Delen Geplaatst: 3 juni 2006 eu ... eerst plamuur en dan grondverf e. want plamuur schuur je met 80 dan 120 en als laatste 220 .grondverf met 400, 500 of 600 droog ,of 1200nat , tezien welke verf je zal gebruiken, effen metalic of parelmoer. en grondverf is niet eventjes opschuren hoor alle fouten moeten weg zijn geen putjes meer of schuurkrassen. en idd schuren met kontrole zwart he. @ stanman nat schuren verleden tijd waar haal je dat uit ? Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 3 juni 2006 Delen Geplaatst: 3 juni 2006 de grondverf schuur ik altijd nat. en als ik een vrouw schuur,moet die ook altijd ... zijn,staan. Link naar reactie
vicious Geplaatst: 3 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2006 ehm, de grondlaag staat er al op, gedaan door danny van scootermarket (deze heeft eerst grondlaag gezet en gezegd dat'k dan moet plamuren...) en ik doe m'n best om alles zo goed mogelijk te schuren en plamuren, maar als deze daarna nog in spuitplamuur gezet wordt zullen alle 'krassen' en ongelijkheden er toch uit zijn, neen? @josse: helemaal niet:) doe maar gerust, tzou een mooi zicht zijn, een grote en een kleine vespa in dezelfde kleur:D @vespapostino: ik weet het niet man, en dan nog, gaat nog ingereden moeten worden dus zal niet meer dan 35 à 40km/h halen... en, het zadel gaat in't bruin overtrokken worden:) Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 4 juni 2006 Delen Geplaatst: 4 juni 2006 elk putje, bultje en krasje dat nog na het scuren zichtbaar is, zal ook na het spuiten zichtbaar blijven Link naar reactie
stanman Geplaatst: 4 juni 2006 Delen Geplaatst: 4 juni 2006 beter nog, dat zal na het spuiten zelfs nog meer zichtbaar worden.Eerst grondlaag en dan pas plamuur??? Leek mij toch beter dat je rood bruin had laten zetten of zelfs epoxie ipv van die grondlaag. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.