Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Slot Voor Vespa


mr tall

Aanbevolen berichten

Een motor/ketting slot aan de uitlaatpijp net voor de knalpot en dan aan een paal, boom of andere Vespa werkt ook vertragend. (maar alles kan stuk gemaakt worden natuurlijk).

Link naar reactie

Damn, ik zit met hetzelfde probleem. Had tot nu toe een heel lang kettingslot om rond de vloerplaat en paal te bevestigen. Maar ik zoek iets handigers, lichter. Ergens een fijne stalen kabel of zo. Vertragen is de bedoeling. Geen kabeltje dat je met een kniptang doorknipt.

 

Iemand nog voorstellen of handige vondsten.

Link naar reactie

Dit heb ik inderdaad besteld en ontvangen. Beschadigt de Vespa niet en is stalen kabel, lang genoeg om rond de vloerplaat te bevestigen en een paal. Is ook dun genoeg om tussen voorwiel en schokdemper te plaatsen. Ok met een goeie tang knippen ze dit over,... . En is veel lichter dan mijn vroeger, zwaar kettingslot. Het is gewoon de bedoeling wat af te schrikken en de dieven wat te vertragen. Ik ben toch nooit ver uit de buurt. Lijkt me een goed product, betaalbaar en handiger

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Pieter1, heb je dat abus slot al kunnen testen? ik ben op zoek naar een goeie manier om een oldie vast te leggen, de PX is al "iets" beter beveiligd en met een ketting door het voorwiel aan een paal ligt hij al behoorlijk vast denk ik, maar de GL met het stuurslotje alleen lijkt mij nogal zwakjes om hem zo achter te laten.

Link naar reactie

Pieter heeft zijn slot zondag voor de eerste maal kunnen testen. Heb er zelf ook een, en het voordeel is dat je er 2 lussen in kunt leggen, 1 rond de scooter en 1 rond een paal of andere scooter.

Sara

Link naar reactie

Nero, ik werk in een motorzaak en jaarlijks zijn er klanten die hun moto of scooter kwijtspelen door diefstal. Zelfs modellen uitgerust met chip in de sleutel verdwijnen. Ik maak mij dan ook geen illusies over de diefstalbestendigheid van sloten, kettingen, alarmen enz.  Het enige dat je er mee koopt is tijd, want hoe langer het duurt hoe groter de pakkans, en je schrikt er de gelegenheidsdief er mee af. De professionelen lachen met onze sloten en kettingen en pakken uit met grof geschut, slijpschijven op batterijen, hydraulische kniptangen enz... 

Link naar reactie

@Sara1963, jullie hebben zo'n ABUS multiloop 210 hé, lijkt mij voor de prijs wel een handig ding, 

@Nero, paranoia, neen denk ik, maar je leest en hoort toch regelmatig over gestolen vespa's, het stuurslotje van de GL heeft volgens mij niet veel te betekenen, dus je bent er zo mee weg. Leg jij je vespa niet vast als je hem achterlaat?

 

grtjs

Vidji

Link naar reactie

Ik heb het slot nu al een paar keer kunnen testen en het is idd een handig ding. Licht, niet te groot of te zwaar, het beschadigt je vespa niet. En voor een oldtimer is het zowat het enige slot dat je tussen je schokdemper en voorwiel krijgt.

 

Zoals Sara schreef is het enkel wat tijd winnnen en een gelegenheidsdief afschrikken. Als ze willen knippen ze het allicht vlot door, maar als je je wesp parkeert op een drukke plaats vallen ze toch op met hun kniptang of whatever.

 

Ik vind het zeker zijn geld waard. En zoals wij gedaan hebben twee sloten om twee vespa's aanéén vast te maken is het super. Soms maak ik de wesp gewoon vast aan een ander clublid zijn scooter.

 

Groeten

Link naar reactie

@Nero,  Leg jij je vespa niet vast als je hem achterlaat?

Toch niet als ik aan de customshow sta, daar zijn "waakhonden" genoeg. :)

Je kan er van uit gaan dat, als men je vespa wilt stelen, hij alleen in een kluis veilig is. Zoek eens op youtube naar filmpjes over hoe lang het duurt om het beste slot te verwijderen, maximum 1 minuut?

Als ik de vespa langere tijd onbewaakt achterlaat, zal ik hem ook ergens proberen aan te fixeren, maar dit is alleen afschrikking voor gelegenheidsdiefjes.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Aan de customshow zou je idd veel lef moeten hebben gehad om daar een vespa te stelen  :) en de locatie zelf was op zich al goed verstopt  :rolleyes: 

het gaat inderdaad om de gelegenheidsdiefjes af te schrikken en in een drukke buurt valt iemand met een betonschaar wel op. Dus dacht ik met een goed en vooral handig slot al wel iets te kunnen doen, en dat lijkt mij deze ABUS multiloop wel te zijn

grtjs

Vidji

Link naar reactie

lange INOXstalen kabel met gevlochten ogen en slot dat uit lagen staalplaatjes bestaat.

niks ketting of beugel.

 

Mijnen duren mountainbike indertijd gerat door dat ze de beugel onderkoeld hadden met stikstof in spuitbus.. Lag er in scherven naast

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...