Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Reisverslag Filmen / Fotograferen


Vespivo

Aanbevolen berichten

Hallo Vespisten, ik ben op zoek naar een goede manier om een reisverslag voor vesparitten vast te leggen.  Ik zou werken met een GoPro 3+ en een Canon 500D.  Met deze laatste kan je foto's en filmpjes maken.  Maar misschien zijn er nog betere mogelijkheden ?  De batterijen van een GoPro zijn snel leeg (max 2 uren).  Iemand ervaring om kwalitatief goede beelden vast te leggen ?  Iemand ervaring met foto's maken met een Drone of telegeleide helikopter ?

Link naar reactie

Met een drone zijn je batterijen nog sneller leeg dan met een GoPro :P 6-12 minuutjes en accu wisselen!

Zo'n drone moet ook precies de goeie wind hebben voor een beetje stabiel beeld (afhankelijk van wat je er aan uitgeeft). Kwalitatief goed is vrij afhankelijk van je budget.

 

Je kunt overwegen om een accu aan je Vespa te hangen, als je die niet al hebt, en een USB aansluiting te maken - dan kun je voorlopig wel even vooruit met de GoPro - of met de 500D. Is een relatief kleine operatie, je kunt de accu zelfs bijladen tijdens het rijden.

 

De andere optie is om een backpack bij de GoPro te scoren, dan kun je meer uren ermee doen, gecombineerd met de afstandsbediening op een handzame plek, kun je nog een beetje kiezen wat je wel of niet filmt, waardoor je wat aan batterij kunt sparen.

 

Een goeie aanschaf voor bij je GoPro is een telescopisch stok. De beelden die je daarme kunt schieten zullen denk ik voldoende zijn om een helecopterview te laten zien.

 

Mocht je het al vermoeden, ik heb een GoPro (de uitvoering met afstandsbediening), en heb net een klus gedaan waarbij we een drone gebruikten voor de van boven shots van een bedrijf.

 

Nieuw is dit apparaat, nog geen idee wat de reviews erover zijn, maar de batterij is iig groter dan die van een GoPro: http://sites.garmin.com/virb/

Link naar reactie

tijdens de vespa world days hebben we ook gebruik gemaakt van een Drone (met professionele bediening). Hiervoor was wel een vliegvergunning nodig en bij slechte weersomstandigheden (regen en/of wind) kon deze niet de lucht in.

Link naar reactie

Dit is een van de bekendste en meest gevolgde "vespa"-fotagraaf. Hij heeft een 5 tal toestellen op zijn vespa gemonteerd die 360° kunnen draien op afstandsbediening. Zoals je ziet heeft hij op een veiligheidsschoen een spiegelreflex-camera gemonteerd waarmee hij uitzonderlijke foto's kan maken. (2de foto)

 

simone_zps2d3bda55.png

 

1053343_3239220516356_1516974838_o_zpsc6

Link naar reactie

Ik heb ook op hoog niveau met proffesionele drones gevlogen en verkocht, ik kan dus zeggen dat alle info die hier omtrend word gegeven correct is, ook ivm de gopro klopt het wat mr160 zegt.

Een backpack verlengt de filmtijd met 100% bij de gopro's.

Toffe foto van die gast trouwens, zeer vindingrijk gevonden !! Die ga ik volgen :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...