Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa vs Dax


Tijs

Aanbevolen berichten

Klopt het dat de Vespa rijders "zogezegt" vijanden zijn van de rijders van Dax'n?

Ik kwam er iets van tegen op een site van scooterboy...

MVG Tijs

Link naar reactie

Stanman is een dubbelspion, hij heeft helemaal geen keelpijn dit weekend, maar er is een Dax-meeting waar hij naartoe moet, daardoor kan hij van't weekend geen Scooterrondritten meedoen...

Link naar reactie

Ik kan je vertellen dat er in Mormoiron dit jaar toevallig enkele daxen in de buurt waren en die gasten hebben een heel weekend mee gefeest en ik geloof zelfs mee de rondrit gereden.

Ooit was er die rivaliteit wel in het Antwerpse

Link naar reactie

wel, ik denk dat de sympathie voor 4takters van persoon tot persoon afhangt

ik ben neutraal:

negatief:

-meestal zijn de eigenaars gigantische snobs (op enkele uitzonderingen na)

-ze maken belachelijk veel lawaai

-ze zijn belachelijk duur(zeker als je weet dat bv. m'n moeder indertijd slechts 10 000 frank heeft betaald voor haar dax)

-ze zijn traag(indien niet opgefokt)

-ze zijn zeer onhandig om op te zitten

-ze worden vaak gestolen/gevandaliseerd

positief:

-er zijn enkele uitzonderingen die sympathiek zijn en ook mij (als vespist) groeten, en die groet ik dan ook terug

-het geluid kan (indien niet té luid) wel iets lekker hebben

-het design (hangt natuurlijk af van persoonlijke smaak) is wel tof, maar natuurlijk niet even klassevol als onze vespa's

-de originele honda's zijn meestal van uitstekende bouwkwaliteit, wat niet altijd gezegt kan worden van onze wespen

-ze zijn zeer zuinig

dusja ik denk dat iedereen een eigen mening heeft over 4taktbrommers, ik heb niets tegen hen, enkel tegen de té zware snobs die er mee rijden

groeten

L.

Link naar reactie

Ikzelf ben geen tegenstander van een dax, monkey, ect. verschillende kennissen hebben/hadden een mini4takt en ik heb er dan ook dikwijls mee gereden en eerlijk gezegt zijn ze wel vinniger dan de vespa die ik nu bezit ;)

btw het Daxboard.be (daxforum) is wel hét voorbeeldforum bij uitstek!

MVG Tijs

ps @ mods: niet dat dit een slecht forum is hé ;)

Link naar reactie

Nou, ik verkies ook een Vespa natuurlijk, maar mijn echtgenote heeft in haar jonge jaren een Dax gehad en denkt daar vaak nog weemoedig aan terug. Dus ben ik nu ook op zoek om haar zo'n hebbedingetje te kopen. Kunnen we lekker samen bollen, zij met de Dax, ik op de Vespa.

Link naar reactie

allez...

tof dat gij zo mooi en onbezonnen een oordeel over iemand velt zonder hem te kennen...

nodigt mij anders eens bij u thuis uit in ninove, ik passeer daar tochgenoeg, dan zal ik hier eens wijd en zijd een oordeel vormen over uw interieur...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...