Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX 125: motor valt uit tijdens het rijden


tomvanroy

Aanbevolen berichten

het kan inderdaad ook de pick up box zijn (zwart blokje onder je vliegwiel) maar heb je nu, zoals al 100 keer gezegd, getest of je tak niet vaccuum trekt. Als je zadel op de dop komt is de kans zeer groot. Je moet ons niet geloven natuurlijk

Link naar reactie

Kijk toch ook je kill switch/ bedrading eens na. Mogelijk heb je hier een "vals" contact waardoor de motor bvb door het trillen plots uitvalt. Als je dan stiltaat valt het "vals" contact weg en kanje opnieuw starten.

Misschien ver gezocht mar had dit weekend net hetzelfde voor. Bij mij was het het duwknopje dat soms contact maakte met het chasis waardooor de motor uitviel.

Je kan dit makkelijk testen door de kill switch draad (ik vermoed de rode) los te maken aan de cdi en zo een toerken te doen. De motor afleggen kan je doen door het ander stekkertje op de cdi uit te trekken. De bougiekop eraf halen is ook een optie maar deze is nogal "schokkend" . :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ale probleem nog steeds niet verholpen. Kabels aan cdi zijn vervangen, bougie ok, carb uitgekuist, gaatje in benzinedop is het niet. Maar wat wel? Daarstraks weer stilgevallen na zo'n 5 km en stilgevallen en direct terug kunnen starten. Daarna regelmatig stilgevallen. En dan ineens niet meer kunnen starten. Wie o wie kan een einde maken aan deze miserie pff

Link naar reactie

Lijkt me dus duidelijk te weinig benzinetoevoer...

Ik zou beginnen met het benzinekraantje te vervangen en de naftdarm (op de juiste lengte en zonder korte bochten!).

Als je de darm (niet aangekoppeld) terhoogte van de carbu-inlaat houdt en je het benzinekraantje opent moet de benzine heel vlot naar buiten komen (geen pisserken ;) ).

Als je dan nog hetzelfde probleem hebt de carbu ook vervangen.

Groetjes, nero.

ps: na een vastloper check je beter ook de piston/ cilinder op schade, eventueel de segmenten vervangen.

Link naar reactie

Nero, sorry, heb me in mijn laatste reply vergist. Probleem is OLIEpomp die kapot is en cilinder heeft schade opgelopen. Nieuwe cilinder is besteld, de rest zou nog ok zijn. Zelf mengen in 't vervolg!  Ik hoop echt dat dat het enige probleem is geweest en dat ik binnenkort weer gewoon kan rondtouren..

 

btw: mooie nieuwe look van het forum + gebruiksvriendelijk, proficiat aan de hosts..

Link naar reactie

als je oliepomp stuk is en je dus met te weinig olie rijdt valt de scooter niet gewoon stil (zoals je hierboven beschreef) maar wel warm en/of vast. Dus gewoon stilvallen heeft niets met de oliepomp te maken.

Als je zelf gaat mengen moet je deze pomp wel afkoppelen

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...