Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX 125: motor valt uit tijdens het rijden


tomvanroy

Aanbevolen berichten

niet roken tijdens het rijden he ;). en niet met een volle tank, doet er 1 a 2L in met ge al een heel eind geraken

Link naar reactie

ge kunt ook eens met een blokje hout onder je zadel rijden om te testen, dan staat dei weer hoger en zie je of het daar aan ligt

Link naar reactie

Dat laatste kan uitsluitsel geven maar het hoeft niet. In mijn geval was het gaatje netjes doorgankelijk maar niet groot genoeg...Je kiest een rustige straat zonder te veel verkeersdrempels ;-) en testen maar. Het zou me verbazen dat je een volledige benzinetank vacuĆ¼m kunt trekken door er gewoon op te zitten. Met het zadel ertussen natuurlijk haha...Ik hoop echt dat het slechts dat is, veel succes en keep us posted.

Pieter

Link naar reactie

Aangezien het probleem zich pas voordoet na enkele kilometers, zal het toch niet zo makkelijk zijn om dat te testen dan hƩ? Zijn er nog andere dingen waar het aan kan liggen? (bougie, carb en ontsteking zijn ok)

En nog geen vrijwilligers om dit weekend eens langs te komen en er een blik op te werpen? (ik probeer maar hƩ :) )

Link naar reactie

Hij rijdt toch normaal als hij rijdt he? Niet inhouden of raar draaien?

En voor de weinige kennis die ik bezit:

Een motor heeft een vonk, brandstof en lucht nodig. Dus systematisch kijken dat deze allemaal in orde zijn.

Het lijkt mij in de brandstoftoevoer te zitten, omdat hij rijdt en na een tijdje stilvalt.

- Ontsteking lijkt inderdaad OK: anders zou hij al vroeger slecht draaien, stil vallen, ...

- Bougie, bougiekabel: kan, maar hier ben je bijna 100% zeker van dat die in orde is.

- Carburator: slechte afstelling zal waarschijnlijk andere problemen geven en is uitgekuist. Hier dus waarschijnlijk ook niet.

- Benzinetoevoer: tank is proper? leiding OK? kraantje OK? geen vuil in benzinefilter?

- Staat van de luchtfilter?

- En een mechanisch probleem waardoor hij stilvalt: maar dat zal heel waarschijnlijk ook veel erger zijn, dus zal ook niet het probleem zijn.

Link naar reactie

Als hij rijdt, rijdt hij inderdaad perfect normaal. Het probleem doet zich voor als ik op een lang stuk (bijna) volle gas geef of bergop bijvoorbeeld. Dan voel je dat hij ineens inhoudt en meteen stilvalt. Gelukkig bolt hij dan gewoon verder. Het moet toch een probleem zijn dat te verhelpen is aangezien ik daarna gewoon terug kan starten en doorrijden. Ik zou in de toekomst niet graag in de situatie komen om ergens op een viaduct of tunnel stil te vallen. Wat de brandstoftoevoer betreft: ik ben gisteren gaan tanken en daarna (na een 5-tal kilometer) had ik het probleem. Is het zo dat hoe meer benzine in de tank zit, hoe sneller hij vacuĆ¼m trekt?

Link naar reactie

Als hij direct terug start zal daar het probleem toch niet zitten. Eerst de proef met open benzinetank en dan pas verder zoeken, alvorens blindelings te foefelen en misschien de rest ontregelen. Kost niets en is simpel. Keep it simple and stupid

Link naar reactie

En kan de positie van het zadel er iets mee te maken hebben?

Het is een race-zadel dat eigenlijk niet mooi in het slot valt.

Je ziet aan de binnenkant van het zadel een afdruk van de benzinedop dus ik heb de indruk dat het zadel niet geschikt is (nochtans zo gekocht)?

Link naar reactie

Da zitten we met zn alle te roepen, dat het met uw zadel te maken heeft en da luchtgaatje!

Probeer eens met open tank, dan weet ge het (natuurlijk hebt ge hem pas getankt en gaat ge dan teveel morsen)

Die afdruk van u dop staat daar nie voor niks.

Sorry voor de uitval misschien, maar het is hier toch al door een paar man aangehaald.

Ik heb zelf geen 2-takt en ik volg het verhaal hier.

Waarschijnlijk is het door een simpele ingreep te verhelpen en kan je daarna weer plezier beleven aan je wespje.

Succes ;-)

Link naar reactie

Ik herinner me het verhaal van een welgekende Vespadealer in A'pen centrum die ook een klant had met hetzelfde probleem ( oa in de Konijnenpijp stilgevallen). Ze hebben de Vespa eerst zelf nagekeken en nadien teruggestuurd naar Piaggio...

Link naar reactie

ge kunt het zo zot niet bedenken. Ik heb al meegemaakt dat iemand stil viel tijdens het rijden en niet meer in gang kreeg, net niet halve scooter gesloopt toen bleek bij het omhoog doen van het zadel dat hij de koffiekoeken die hem eerder gekocht had onder zijn zadel had gestoken en hierdoor de luchttoevoer afsloot :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...