Pieter1 Geplaatst: 26 juli 2013 Delen Geplaatst: 26 juli 2013 Ik hoop echt voor Tom dat het dat maar was. Al hield hij moedig voet bij stuk :-))) Nu ondertussen heeft hij zijn blokje effen onder de loep genomen en hopelijk heeft hij geen onnodige kosten gemaakt. Link naar reactie
tomvanroy Geplaatst: 27 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2013 Nee helaas is het probleem nog niet verholpen. Volgens kenner zou het de spoel zijn achter het vliegwiel dat te warm wordt. Kan dit volgens jullie? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 het kan inderdaad ook de pick up box zijn (zwart blokje onder je vliegwiel) maar heb je nu, zoals al 100 keer gezegd, getest of je tak niet vaccuum trekt. Als je zadel op de dop komt is de kans zeer groot. Je moet ons niet geloven natuurlijk Link naar reactie
tomvanroy Geplaatst: 29 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2013 sorry, dat is inderdaad al getest en lost het probleem niet op Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Als je met de benzinetank open rijdt, heb je het probleem dan nog?????? Link naar reactie
seabike Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Heb net hetzelfde voor met mijn px aantal km rijden soms 40 aan één stuk en dan is het gelijk hij zonder naft valt . Starten dieet hij onmiddellijk erna? Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Kijk toch ook je kill switch/ bedrading eens na. Mogelijk heb je hier een "vals" contact waardoor de motor bvb door het trillen plots uitvalt. Als je dan stiltaat valt het "vals" contact weg en kanje opnieuw starten. Misschien ver gezocht mar had dit weekend net hetzelfde voor. Bij mij was het het duwknopje dat soms contact maakte met het chasis waardooor de motor uitviel. Je kan dit makkelijk testen door de kill switch draad (ik vermoed de rode) los te maken aan de cdi en zo een toerken te doen. De motor afleggen kan je doen door het ander stekkertje op de cdi uit te trekken. De bougiekop eraf halen is ook een optie maar deze is nogal "schokkend" . Groetjes, nero. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 nero, volgens mij kan je dat beter testen door de groene draad (de uiterste van de 2) uit te trekken Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 Is dat een px met katalysator... Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 En dat probleem had ik ook, onder ander in de konijnepijp... De welbekende dealer heeft m teruggekocht, tegen lagere prijs, ondanks de garantie. Was trouwens gene PX125 maar een 150. Link naar reactie
seabike Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 Ja met katalysator is dat de boosdoener? Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 31 juli 2013 Delen Geplaatst: 31 juli 2013 Testen met een klassieke knalpot, iemand eentje op overschot? Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 31 juli 2013 Delen Geplaatst: 31 juli 2013 Testen met een klassieke knalpot, iemand eentje op overschot? Link naar reactie
tomvanroy Geplaatst: 12 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2013 Ale probleem nog steeds niet verholpen. Kabels aan cdi zijn vervangen, bougie ok, carb uitgekuist, gaatje in benzinedop is het niet. Maar wat wel? Daarstraks weer stilgevallen na zo'n 5 km en stilgevallen en direct terug kunnen starten. Daarna regelmatig stilgevallen. En dan ineens niet meer kunnen starten. Wie o wie kan een einde maken aan deze miserie pff Link naar reactie
tomvanroy Geplaatst: 13 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 Overkopen mag trouwens ook Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 augustus 2013 Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 Heb je de kleur van de bougie al eens gecheckt? Als je stilvalt, staat de bougie droog of nat? Krijg je nu nog ontsteking? Groetjes, nero. Link naar reactie
tomvanroy Geplaatst: 13 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 De bougie heeft de goeie kleur en ontsteking is ok. Daarnet heeft een vriend van me hem toch kunnen starten maar na 3 km ofzo een vastloper! Hij zegt dat het aan de benzinepomp zou liggen. Ben benieuwd wat het vervolg weer zal zijn.. Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 augustus 2013 Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 Lijkt me dus duidelijk te weinig benzinetoevoer... Ik zou beginnen met het benzinekraantje te vervangen en de naftdarm (op de juiste lengte en zonder korte bochten!). Als je de darm (niet aangekoppeld) terhoogte van de carbu-inlaat houdt en je het benzinekraantje opent moet de benzine heel vlot naar buiten komen (geen pisserken ). Als je dan nog hetzelfde probleem hebt de carbu ook vervangen. Groetjes, nero. ps: na een vastloper check je beter ook de piston/ cilinder op schade, eventueel de segmenten vervangen. Link naar reactie
janvda Geplaatst: 13 augustus 2013 Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 werkt uw oliemengding wel fatsoenlijk? Link naar reactie
tomvanroy Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Nero, sorry, heb me in mijn laatste reply vergist. Probleem is OLIEpomp die kapot is en cilinder heeft schade opgelopen. Nieuwe cilinder is besteld, de rest zou nog ok zijn. Zelf mengen in 't vervolg! Ik hoop echt dat dat het enige probleem is geweest en dat ik binnenkort weer gewoon kan rondtouren..  btw: mooie nieuwe look van het forum + gebruiksvriendelijk, proficiat aan de hosts.. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 als je oliepomp stuk is en je dus met te weinig olie rijdt valt de scooter niet gewoon stil (zoals je hierboven beschreef) maar wel warm en/of vast. Dus gewoon stilvallen heeft niets met de oliepomp te maken. Als je zelf gaat mengen moet je deze pomp wel afkoppelen Link naar reactie
tomvanroy Geplaatst: 21 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Bedankt voor de info Geert. Dan moet ik dus verder op zoek waarom ie stil viel als ik het goed begrijp? Pomp wordt afgekoppeld. Link naar reactie
Dreamcatcher Geplaatst: 17 juli 2014 Delen Geplaatst: 17 juli 2014 Hallo, Ik kocht vorig jaar een pracht px150 en heb hetzelfde probleem... Had jij ondertussen al een oplossing gevonden? Alvast bedankt! Link naar reactie
tomvanroy Geplaatst: 19 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2014 sinds de oliepomp verwijderd is en ik zelf meng (en kapotte cilinder werd vervangen), heb ik geen probleem meer gehad! Met grote dank aan F. La Rizza! Hopelijk lukt het bij jou ook? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.