Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX 125: motor valt uit tijdens het rijden


tomvanroy

Aanbevolen berichten

Hello iedereen,

De motor van mijn vespa 125 valt soms ineens uit tijdens het rijden. Hij bolt dan geluidloos verder en meestal kan ik meteen daarna gewoon terug starten. De bougie werd onlangs vervangen dus daaraan ligt het zeker niet.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Tom

Scooter

Link naar reactie

Als het een moderne GTS is van bouwjaar 2009 - 2010 zou ik wel eens durven gokken op de benzinepomp.

Daar loopt nog steeds een terugroepactie van, gewoon navragen op chassisnummer bij de dealer.

Als het een px of ouder is kan ik er niks van zeggen. van de oudere ken ik zeer weinig tot niets.

Edit: stond straks bij Algemeen en zonder type, vandaar reactie van benzinepomp GTS.

Link naar reactie

Heb ook zoiets voor gehad. Ik heb toen gewoon het luchtgaatje wat vergroot en weg probleem. Misschien eens testen met de tank open, dan weet je het zeker. Maar ik ben geen genie op dit vlak, maar had ook eerst alles gecontroleerd omdat het luchtgaatje vrij leek te zijn.

Veel succes met je mysterie.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Vandaag gaan halen bij dealer. Probleem hebben ze niet gevonden. Dus onverricht maar naar huis gereden. Na een kilometer of 10 viel hij toch weer stil. Dan maar teruggebracht naar dealer. Dus meteen terug kunnen starten en 10 kilometer terug gereden zonder problemen. Heel vreemd maar echt niet plezant. Ben van het Antwerpse...

Link naar reactie

Dat hangt er van af. Gisteren was het éénmalig. Heb na het stilvallen zo'n 10 km terug gereden naar de dealer, zonder stil te vallen. Er zijn ook keren geweest dat ie het wel 2 keer of zelfs meer na elkaar had. Telkens kon ik meteen terug starten. Bougie, cdi, carb is het zeker niet want door verschillende mensen al gecheckt.

Ben wel over iets anders aan 't nadenken: aan de onderkant van het zadel zitten van die zwarte rubbers (om de benzinetank te beschermen?). Toen ik hem kocht hingen er slechts 3 aan waardoor mijn zadel scheef stond. Eentje heb ik (ongeveer na een maand dat ik hem kocht) eraf gehaald waardoor het zadel weer min of meer rechtstaat. Het zou kunnen dat sinds dan de problemen zijn ontstaan. Zou dat kunnen volgens jullie? (dat het zadel te ver doorzakt). Je hoort dikwijls dat het vacuum trekt. Ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...