Ga naar inhoud
Vespaforum.be

De jongeren op Vespa's


Vespist Michiel

Aanbevolen berichten

Hey iedereen.

Ik ben nu 15 en heb sinds enkele maanden een Vespa 50 van 1967. Ik ben nog blijkbaar een van de weinige jongeren met een oldie dus vroeg ik me af of hier op het forum nog jongeren met Vespa's zitten. Want op de weg kom ik nog enkel boosters, daxen en derbi's tegen... En als het vespa's zijn, zijn het meestal van die moderne plastic Vespa's. Zitten hier nog jonge oldtimer liefhebbers?

Groetjes Michiel :)

Link naar reactie

wat is der mis met de "plastics" , ze gaan goed vooruit , je hoeft je niet zot te schakelen , voor mij is het voor het plezier van het rijden , en ja ik ben zo blij als ne kleine jongen met een ijsje , ik heb al weer twee dagen een wesp onder mijn gat sinds de aanrijding van twee weken terug .

Link naar reactie

En die plastieken vind ik persoonlijk ook niks, een echte oldie heeft veel meer charme.

Heb toen ik 16 was eerst een Peugeot speedfight gehad en op mijn 20ste een 100cc gekocht waarmee ik een jaar rond gereden heb. En ben toen eens mee geweest met een Vesparit in de buurt en sindsdien heeft het Vespa-virus mij te pakken.

Link naar reactie

zeg jongens met da gezaag over "al dan ni plastiek? al dan ni schakelen? al dan ni nen sleutelaar? al dan niet met GPS? al dan niet met teen sletsen, al dan niet met weet ik veel wat?" ik dacht dat het hier ging om de fun???? voor mijn part rijden ze hier op nen houte of opblaasbare Vespa. zolang dat ge het plezant vind doet dat er toch niet toe? of vergis ik me?

wat ik Sander wel wil mee geven (als oudere wesp rijder) doe het "safe" en voor de rest doet het er niet toe :P

Link naar reactie

Hallo,

Toen ik 15 was kocht ik mijn eerste vespa 50 van "66, ondertss 7 jaar later heb ik 8 oldtimers, een een moderne vespa... Door de jaren heen me verdiept in de vespawereld en mechanieker geworden en ondertss zelf enkele mooie modellekes zoals een faro basso,2 supersport 180's,een rally , gs150,...

Niks gerestaureerd gekocht en 'alles' zelf gedaan, bij iedere vespa heb ik wel een verhaal en tis niet zo dat ik één of andere rijke gast ben die alles van vader krijgt...

2 jongere vrienden van me hebben ook beide een v50 maar zijn niet actief op het forum.., altijd leuk een (bijna) 16 jarige op een oldtimer tege te komen ;)

Suc6 ermee!

Grtz

Link naar reactie

Ik bezie het zo, als je met een oldie op de baan bent beleef wel altijd een avontuur, het grootste avontuur dat je kan beleven met een moderne scoot is één van je teensletsen verliezen... ;)))

By the way, ik ben ook niet van de jongsten, maar als ik op mijne vespa kruip voel ik me weer 16 jaar (als ik eraf kom iets ouder... :))) )

groetjes, nero.

Link naar reactie

Haha dit is hier toch een interessant topic geworden vind ik :) en dankuwel mensen, maar wat ik toch wel tof vind aan de oldies is ook alle mensen die spontaan kijken en de andere classic rijders die ook groeten, zo een oldie blijft een speciaal ervaring elke keer weer, maar ik moet wel toegeven dat ik ook in short, t-shirt en pothelm er op zit... gewoon omdat ik dat fijner en aangenamer vind. En het schakelen is inderdaad een van de tofste dingen aan het rijden :)

Link naar reactie

Op een 50cc scooterke moogt ge ook in korte broek en t-shirt rijden daar gelden die regels niet van een lange broek, lange mouwen, handschoenen en schoenen tot boven de enkel. Die regels zijn alleen van toepassing op motoren( cilinderinhoud meer dan 50cc of een snelheid hoger dan 45km/u)

Link naar reactie

Ik rij ook met een vespa Px 125 en ik amuseer me daar rot mee ik heb hem van vorige week donderdag en heb al bijna 500 km.nog 500 te gaan en klaar voor de eerste smeerbeurt, en ik vindt het ook een beetje zot van die handschoenen ,hoge schoenen en een jas maar ik denk dat het nog altijd is voor onze veiligheid .

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...