Thomassker Geplaatst: 20 juli 2013 Delen Geplaatst: 20 juli 2013 De rempedaal zou er zo moeten uitkunnen, met wat heen- en weergewrik. Probeer hem eerst deels uit de onderkant van het frame te schuiven (daar waar de kabel in het frame gaat), alvorens de eigenlijke pedaal een beetje schuin uit de vloerplaat te trekken (moeilijke beschrijving ). Zorg er alleszins voor dat de remkabel achteraan reeds losgemaakt is. PS: ik heb intussen de link van het GSF weer gevonden ivm de schakelarm: http://www.germanscooterforum.de/topic/135003-fuhrungsbuchsen-schaltarm-vespa-smallframes/?p=1065751893 Iets soortgelijks dus Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2013 Bedankt!Ik probeer het vandaag nog eens! Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2013 Rempedaal eindelijk los gekregen door ook de gaine van de remkabel mee los te maken. Nu nog de regulatorproblemen proberen op te lossen en we kunnen eindelijk legaal bollen! Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2013 Hier ook een regulatorprobleempje... Het gaat over een 5-pin's type pk: De massa is aangesloten op het bovenste punt (aardingsteken), van de motor en naar het licht. Daaronder de stroomtoevoer (15V op relanti) Nu zou ik de begrensde stroom op 1 van de 3 onderste aansluitingen moeten aftakken, alleen heb ik daar geen stroom... Kan liggen bij het feit dat ik de regulator vastgekleefd is met tec7 (geen rechtstreeks contact met het chasis) of moet ik het probleem ergens anders zoeken? Alvast bedankt voor de respons! Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 21 juli 2013 Delen Geplaatst: 21 juli 2013 Die 15V moet IN op de ene G en de gereguleerde OUT is de andere G. Mag ook andersom: een regulator is parallel aangesloten op je electrisch systeem. Die TEC is geen probleem lijkt me; maar je hebt een massa aansluiting, die je dient te verbinden met de behuizing van de regulator en je frame. Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2013 Bedankt! Kijk het na als de temperatuur hier enigzins gezakt is... Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2013 Eindelijk licht! Bedankt Maarten voor de duidelijke tip! Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 Update! De problemen met de verlichting zijn nog niet opgelost... Dacht eerst dat er verlies op de kabelboom zat, dus deze veranderd maar nog altijd heel zwak licht. Dan een nieuwe regulator geprobeerd met hetzelfde resultaat. Nu een nieuwe statorplate besteld (met vliegwiel). Hopelijk zijn daarmee de problemen opgelost! Intussen ook nog een nieuwe carbu gestoken. Het vrouwtje was vandaag gaan werken met de supersprint en halverwege thuis in panne gevallen. Bleek dat de carbu een kwartslag gedraaid was (doordat de luchtfilter het frame raakt met ingedrukte vering? ). Swat, alles weer goed gemonteerd en extra vast gezet en een "toerken" gaan doen. Het moet gezegd, trekt nu beestig goed op (wheelies maken is geen probleem), eindelijk een motor waardig om onder een SS te steken! ps: De vespa (en mijn vrouw) zullen te bewonderen zijn nu zaterdag en zondag op de Belgian Vespa Days! Groetjes, nero. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Goe bezig manneke doe zo verder Grtjs Makke Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Update! De problemen met de verlichting zijn nog niet opgelost... Dacht eerst dat er verlies op de kabelboom zat, dus deze veranderd maar nog altijd heel zwak licht. Dan een nieuwe regulator geprobeerd met hetzelfde resultaat. Nu een nieuwe statorplate besteld (met vliegwiel). Hopelijk zijn daarmee de problemen opgelost! Intussen ook nog een nieuwe carbu gestoken. Het vrouwtje was vandaag gaan werken met de supersprint en halverwege thuis in panne gevallen. Bleek dat de carbu een kwartslag gedraaid was (doordat de luchtfilter het frame raakt met ingedrukte vering? ). Swat, alles weer goed gemonteerd en extra vast gezet en een "toerken" gaan doen. Het moet gezegd, trekt nu beestig goed op (wheelies maken is geen probleem), eindelijk een motor waardig om onder een SS te steken! ps: De vespa (en mijn vrouw) zullen te bewonderen zijn nu zaterdag en zondag op de Belgian Vespa Days! Groetjes, nero. Dat van de ingedrukte veer zou kunnen vermits het spruitstuk en de carbu anders toekomen dan bij een v50 motor. Enerzijds kan het ook gewoon zijn dat je veer kapot is. Maar 1 manier om het te zien zadel open en paar keer op de scooter vanachter gaan zitten met een redelijke zware plof zodat hij tot beneden gaat en dan zien of je iets raakt he Gr Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2013 De vering lijkt me nog ok, alleen is de speling tussen luchtfilter en frame vrij minien (minder dan 2cm). Soit, verleden weekend heeft het vrouwtje haar eerste scootermeeting achter de rug met meer dan 300km op de teller, en de carbu zit nog mooi op zijn plaats, alleen is het ontluchtingspijpje in de nafttank gelost, we weten weer wat te doen... Groetjes, nero. ps: met dank aan de fotograaf! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.