Fireball Geplaatst: 31 januari 2013 Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Bij het samenvoegen van m'n motor helften de oude bouten terug geïnstalleerd. Via Haynes gezien dat de momentwaarden tussen de 29 en 34 Nm moeten liggen. Bij het aantrekken naar 29Nm toe trek ik de draad van ofwel de moer of de bout ofwel de borgring kapot. Uiteindelijk heb ik een paar bouten kunnen vervangen en dan alles maar aangetrokken tot 25Nm, dit lukt net. Iemand ervaaring mee? Zijn dit foute waarden, of is het standaard dat je na revisie ook alle bouten moet vervangen om naar de juiste spanning aan te trekken. Ik kom trouwens nog 2 bouten tekort om alles terug in orde te krijgen, heeft er iemand nog liggen (px200 85) Link naar reactie
bas. Geplaatst: 31 januari 2013 Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Staat mij bij dat het nm15 moet zijn Link naar reactie
Fireball Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Hmm zijn inderdaad foute waarden, kan wel tellen voor de topic fuck-ups. Heb de waarden genomen voor de input shaft gebruikt , waar je de plooi armpjes om buigt. Zal ze dan maar allemaal op 15Nm zetten thx. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 1 februari 2013 Delen Geplaatst: 1 februari 2013 25 nm is redelijk veel voor een <10mm bout... ik verschiet er niet van dat ge ze kapot hebt getrokken... Link naar reactie
Fireball Geplaatst: 1 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2013 thx voor de reactie, heb een volledige set nieuwe bouten besteld, die oude bouten zullen op 25Nm zelfs al wel een trek hebben gekregen. Beter ineens allemaal vervangen. Grts, Fireball Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 1 februari 2013 Delen Geplaatst: 1 februari 2013 ik blijf erbij, smijt die momentsleutel weg. voor een vespamotor heb je deze helemaal niet nodig Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 1 februari 2013 Delen Geplaatst: 1 februari 2013 Koppelingsdeksel mag maar 6 tot 8 hebben, op 15 draai je deze over Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 1 februari 2013 Delen Geplaatst: 1 februari 2013 @geertvespa: Juste, gewoon op de oude manier vast is vast. Grtjs Makke Link naar reactie
fajes Geplaatst: 1 februari 2013 Delen Geplaatst: 1 februari 2013 vast is vast, dat is voor mij ook de regel! Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 1 februari 2013 Delen Geplaatst: 1 februari 2013 Alleen voor de cilinderkop; dan is een momentsleutel wel relaxed. Verder heb ik gemerkt dat de ratel bij de kop vasthouden, zodat er maar minimaal hefboomkracht is, er voor zorgt dat ik niet te hard aan kan draaien. Link naar reactie
Vespaboerke Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 Misschien op iedere bout wat medium-strong loctite aanbrengen... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 als je zo onzeker bent over uw eigen vijscapaciteiten zou ik elke moer met een kleine puntlas vastzetten op de bout Link naar reactie
cee Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Cilinder kan ik begrijpen dat je die op moment vastzet, maar voor al de rest... pffffff Link naar reactie
JoeVespa Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 als je zo onzeker bent over uw eigen vijscapaciteiten zou ik elke moer met een kleine puntlas vastzetten op de bout Das gesproken man )) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.