Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VBB 1962


joachimvdr

Aanbevolen berichten

Hi allen,

Dit weekend bij maskes een VBB uit 62 gaan halen en het idee is er nu een jaartje mee te rijden, om dan volgende winter weer origineel te zetten.

Nu zou ik toch al enkele technische dingen doen om "zorgeloos" te kunnen rijden, ik dacht aan:

-nieuwe banden + binnenband

-nieuwe bedieningkabels + gaine

-remmen nazien

-boite olie vervangen.

Welke dingen zou ik best ook doen, in het achterhoofd houdend dat ik hem volgende winter volledig strip.

groeten,

Joachim

ps: zeer aangename winkel en mensen bij Maskes trouwens

post-10220-13769190068431.jpg

post-10220-13769190069785.jpg

Link naar reactie

Leuk scootertje.

Kabels is een behoorlijke klus; als het met alleen de binnenkabels lukt, zou ik eerst daarvoor gaan.

Je zou kunnen overwegen de koppelingsplaten te vervangen, dat kan zonder dat het hele blok open moet.

Dikke kans dat je schakelkruis wel aan vervanging toe is, maar dat merk je vanzelf (als ie uit d eversnelling schiet) daar moet wel je blok voor open.

Als ie loopt, niet aan doen, maar anders zou ik checken of de sproeiers, timing en cilinder kloppen en in goede staat zijn.

Verder heb je kans dat je speling op de voorvork hebt, je veringen versleten zijn, of dat er troep in je tank zit - ook daar kom je vanzelf achter. Al zou ik op speling wel even controleren :P

Link naar reactie

Daar ga je veel plezier van krijgen,heerlijke scooters. NIet te veel aan doen, als het allemaal werkt naar behoren lekker rijden. Alleen het hoog nodige vervangen en je kan weer een jaartje voorruit

Link naar reactie

@ Nero: Ik zag je striptease topic van je SS, ik denk dat de mijne ook enkel overspoten is geweest, onder de vloer strips enzo zie ik de originele verf nog. Vond jij het de moeite om te doen of zeg je dit doe ik nooit meer? Ik zou het wel leuk vinden om de originele verf terug te halen en dan in wrijven tegen roest voor de stukken bloot ijzer.

Thx,

joachim

Link naar reactie

Hangt van verschillende factoren af: is de verf gemakkelijk te verwijderen, zijn alle onderdelen nog origineel, geen of veel gemastikeerde plaatsen,...

Je kan altijd proberen op een paar plaatsen waar de vespa het slechts aan toe is. Valt het resultaat mee kan je verder doen en anders heeft het alleen moeite gekost.:)

Het is wel een werkje waar je veel geduld moet voor hebben, anders begin je er bter niet aan...

Groetjes, nero.

ps: mooie scoot!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

hi allen verleden weekend boite olie vervangen (gaat echt niet veel in precies...ergens 150-175 ml) en gezien dat de remkabel vooraan sleept tegen de jante vooraan. Zou ik dit best oplossen door de kabel wat in te korten? als ik hem een beetje verdraaide kwam hij steeds terug naar die slechte positie.

Alvast bedankt,

Joachim

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 3 maanden later...

klein vraagje, de wieldraagarm vooraan word deze in het blauw zoals het frame gespoten of grijs zoals de schokdemper bij een vbb? moeilijk te zien op fotoo's vind ik..

 

dd64ab25-66b6-4d66-960f-355ebfb4de7d.jpg

 

 

@ geertvespa, de prijs vind ik minder belangrijk dan de ervaring met vespa's  ;)

nog geen nieuws van gimotec maar ze zijn misschien in verlof maandag eens bellen,

 

thx

 

joachim

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...