joachimvdr Geplaatst: 22 januari 2013 Delen Geplaatst: 22 januari 2013 Hi allen, Dit weekend bij maskes een VBB uit 62 gaan halen en het idee is er nu een jaartje mee te rijden, om dan volgende winter weer origineel te zetten. Nu zou ik toch al enkele technische dingen doen om "zorgeloos" te kunnen rijden, ik dacht aan: -nieuwe banden + binnenband -nieuwe bedieningkabels + gaine -remmen nazien -boite olie vervangen. Welke dingen zou ik best ook doen, in het achterhoofd houdend dat ik hem volgende winter volledig strip. groeten, Joachim ps: zeer aangename winkel en mensen bij Maskes trouwens Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 22 januari 2013 Delen Geplaatst: 22 januari 2013 Leuk scootertje. Kabels is een behoorlijke klus; als het met alleen de binnenkabels lukt, zou ik eerst daarvoor gaan. Je zou kunnen overwegen de koppelingsplaten te vervangen, dat kan zonder dat het hele blok open moet. Dikke kans dat je schakelkruis wel aan vervanging toe is, maar dat merk je vanzelf (als ie uit d eversnelling schiet) daar moet wel je blok voor open. Als ie loopt, niet aan doen, maar anders zou ik checken of de sproeiers, timing en cilinder kloppen en in goede staat zijn. Verder heb je kans dat je speling op de voorvork hebt, je veringen versleten zijn, of dat er troep in je tank zit - ook daar kom je vanzelf achter. Al zou ik op speling wel even controleren Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 22 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2013 thx voor de snelle reactie, de veringen zien er idd nog origineel uit en dus veel kans dat ze niet meer super zijn, ik zet ze op men lijstje. Hoe test je die spelling op voorwiel? thx, joachim Link naar reactie
Schelmke junior Geplaatst: 22 januari 2013 Delen Geplaatst: 22 januari 2013 proficiat Joachim , ook wij waren bij de maskes ( voor een GS 160 ) en zijn inderdaad erg toffe mensen...onwaarschijnlijk leuke locatie ook !!! Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Idd net een vespa museum! Link naar reactie
bas. Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Daar ga je veel plezier van krijgen,heerlijke scooters. NIet te veel aan doen, als het allemaal werkt naar behoren lekker rijden. Alleen het hoog nodige vervangen en je kan weer een jaartje voorruit Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Hoe test je die spelling op voorwiel? Een paar km's op "stevige" kasseien rijden will do. Groetjes, nero. Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2013 Die zijn der nog genoeg bij ons op den buiten... grts, Joachim Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2013 @ Nero: Ik zag je striptease topic van je SS, ik denk dat de mijne ook enkel overspoten is geweest, onder de vloer strips enzo zie ik de originele verf nog. Vond jij het de moeite om te doen of zeg je dit doe ik nooit meer? Ik zou het wel leuk vinden om de originele verf terug te halen en dan in wrijven tegen roest voor de stukken bloot ijzer. Thx, joachim Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 Hangt van verschillende factoren af: is de verf gemakkelijk te verwijderen, zijn alle onderdelen nog origineel, geen of veel gemastikeerde plaatsen,... Je kan altijd proberen op een paar plaatsen waar de vespa het slechts aan toe is. Valt het resultaat mee kan je verder doen en anders heeft het alleen moeite gekost. Het is wel een werkje waar je veel geduld moet voor hebben, anders begin je er bter niet aan... Groetjes, nero. ps: mooie scoot! Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Ik ga hem eens goed inspecteren misschien enkele testjes doen, ik ging hem anders toch volgende winter strippen... thx voor de snelle reactie grts, joachim Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 28 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2013 hi allen verleden weekend boite olie vervangen (gaat echt niet veel in precies...ergens 150-175 ml) en gezien dat de remkabel vooraan sleept tegen de jante vooraan. Zou ik dit best oplossen door de kabel wat in te korten? als ik hem een beetje verdraaide kwam hij steeds terug naar die slechte positie. Alvast bedankt, Joachim Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 28 februari 2013 Delen Geplaatst: 28 februari 2013 Boite olie moet minstens 250ml in geraken. Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 28 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2013 Hmm nog nog eens bezien dan, thx Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 6 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2013 al eens de motor "kap" klaar gezet en laten spuiten bij ons in de carrosserie om de kleur te bekijken... zonder flits met flits let maar niet op de achtergrond is men andere hobby... grts joachim Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 september 2013 Delen Geplaatst: 6 september 2013 Dan toch voor de optie "herspuiten" gekozen? Ziet er goed uit! Groetjes, nero. Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 6 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2013 ja na nader onderzoek waren er op sommige plaatsen 5 lagen verf (grijze spuitbus op kappen, daaronder donderblauw + grondlaag en dan originele verf + grondlaag)... zou moeilijk haalbaar geweest zijn. grts joachim Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 23 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2013 Kent iemand een (met vespa's ervaring) zandstraler in de buurt van Halle, Ninove, geraardsbergen? grts joachim Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2013 Een beetje verder mag ook he mannen , richting gent ofzo... Liefst wel iemand met ervaring om vervorming te voorkomen... ps: hier en daar zit er wat plamuur op de wesp, kan een zandstraler dit ook wegdoen of schuur ik er dit best eerst al af? grts joachim Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2013 heb een offerte gevraagd aan http://www.gimotec.be Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 2 januari 2014 Delen Geplaatst: 2 januari 2014 in de buurt daar weet ik niet direct een zandstraler, maar je moet ergens rond de 75€ rekenen. Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 2 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2014 klein vraagje, de wieldraagarm vooraan word deze in het blauw zoals het frame gespoten of grijs zoals de schokdemper bij een vbb? moeilijk te zien op fotoo's vind ik.. @ geertvespa, de prijs vind ik minder belangrijk dan de ervaring met vespa's nog geen nieuws van gimotec maar ze zijn misschien in verlof maandag eens bellen, thx joachim Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 januari 2014 Delen Geplaatst: 2 januari 2014 Zo te zien wordt die in het zilver gespoten. Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.