Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Goeiemiddag, Vespalovers!


Vespipopa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Kenneth, 18 jaar en in overleg met mijn ouders hebben ze mij voor een keuze gezet: een klein autootje (zoals bv. de Citroen C1) of een Vespa (ik prefeer daarbij de PX 150).

Ik wil hier goed over nadenken omdat het tenslotte over een paar duizend euro´s gaat, dus vandaar dat ik mij aanmeld op dit forum om meer informatie over de Vespa PX 150 te verzamelen.

Hopelijk wordt mijn keuze niet al te moeilijk! (Ikzelf wil eigenlijk voor de Vespa :P maar ik moet hoe dan ook er nog goed over nadenken!)

Link naar reactie

Heb je een motorrijbewijs? Anders is de keuze snel gemaakt. Een PX150 mag je enkel besturen met een motorrijbewijs. Een Vespa 125cc mag je dan weer besturen met een motorrijbewijs óf een autorijbewijs dat reeds 2 jaar in je bezit is (hoewel dit binnenkort ook verandert).

Gezien je leeftijd denk ik dat je voor geen van beide opties in aanmerking komt?

Link naar reactie

auto tov vespa zijn voor en nadelen:

voordelen vespa: lagere algemene kosten (naft, verzekering, belasting, onderhoud,...), tweewieler (geen files, rooi lichten,...)

als je nog geen auto hebt biedt deze enorm veel voordelen: droog in de regen, plaats voor groep vrienden te vervoeren (niet te onderschatten op 18j), de koffer, met een meiske op nen donkere parking (is allessinds minder handig op de vespa),...

rijbewijs mag geen rem zijn, eens behaald levenslang in uw zak.

ik denk dat jeje vooral de vraag moet stellen of je zelf de kosten moet dekken, en of het voor dagelijks gebruik is, indien je voor de vespa kiest, vergeet dan zeker geen beschermende kledij in je kosten te rekenen.

allessinds veel plezier met het uitkiezen van je eerste voertuig

Link naar reactie

Welkom aan de jonge garde!

Een auto bied wel meer voordelen, vrienden mee nemen, langere/verdere verplaatsingen ... maar pakje duurder wat @smook meld

Vespa éénmaal dat je eentje hebt wil je al een tweede :)

Link naar reactie
als je nog geen auto hebt biedt deze enorm veel voordelen: droog in de regen, plaats voor groep vrienden te vervoeren (niet te onderschatten op 18j), de koffer, met een meiske op nen donkere parking (is allessinds minder handig op de vespa),...

Met een meiske op nen donkere parking gaat evengoed met ne vespa ze. Ge moet er alleen tegenkunnen dat er dan wel eens een toeschouwer bijkomt...

Link naar reactie

Als je rijbewijs voor het betreffende voortuig bij de aanbieding in zit, zou ik voor de auto gaan; een autorijbewijs is m.i. onmisbaar.

Daarnaast: verpats die C1, kun je 3 Vespa's van kopen :P

Link naar reactie

ga voor de auto ne binnen paar jaar voor de vespa. Zo ben al even van het motorijbewijs gedoe vanaf, kan je in de winter rijden en meer dan 1 meiske opladen... ik veronderstel dat je net werkt/gaat werken of verderstuderen... dan is een auto toch ook handiger voor woon-werk, school-werk te doen.

Link naar reactie

ga maar voor de auto want de wet is veranderd vanaf 19 januari (moet wel nog in t staatsblad komen) maar je moet 2 jaar in't bezit zijn van je autorijbewijs voor deze datum, nu moet je er 4u lessen (in een erkende rijschool) bijvolgen en dan mag je pas met een 125cc rijden (word nadien bij op je rijbewijs gezet)

grtjes Vallie

Link naar reactie
auto tov vespa zijn voor en nadelen:

voordelen vespa: lagere algemene kosten (naft, verzekering, belasting, onderhoud,...), tweewieler (geen files, rooi lichten,...)

als je nog geen auto hebt biedt deze enorm veel voordelen: droog in de regen, plaats voor groep vrienden te vervoeren (niet te onderschatten op 18j), de koffer, met een meiske op nen donkere parking (is allessinds minder handig op de vespa),...

ik denk dat jeje vooral de vraag moet stellen of je zelf de kosten moet dekken, en of het voor dagelijks gebruik is, indien je voor de vespa kiest, vergeet dan zeker geen beschermende kledij in je kosten te rekenen.

Ik zal in ieder geval ook mijn duit in het zakje moeten doen, vandaar dat ik eigenlijk neig om voor die vespa te kiezen.. Maar men moet 2 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs :s ik heb het mijne net binnen dus moet sowieso nog een hele poos wachten dan.. Is er dan echt geen enkele vespa die ik op dit moment kan rijden?

Het is vooral voor tijdens het weekend dat ik vervoer nodig heb, daarmee dat ik dan een auto weer een te grote investering vind..

En dat met dat meisje op de parking, ochja, andere plaatsen genoeg ;)

Link naar reactie

edit***Dat van de leeftijd volg ik ni... is dat dan al veranderd? van 18-21 jaar mag je toch met 25kw rijden?

en na 2jaar ervaring No-limit?****

http://moto.be.vps01.digitalnative.be/artikelsFR/RijbewijsFR/nieuwe_wetgeving_motorrijbewijs_2013_FR.html

ahja, blijkbaar is dat dus allemaal veranderd dus 18jaar = Max 125cc EN max = 11kw... seffes moet ge nog een rijbewijs halen voor op ne velo te mogen zitten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...