Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vgla1T Nokje Voorste Schokdemper Bus Afgebroken


Bowyer

Aanbevolen berichten

Nee niet onderdeel 10 maar het tegenoverliggende deel,die waar jeansprint een aanbod van doet.

Waarom zou die bus moeten scharnieren de demper kan draaien over de as naar mijn idee,als bus "10" draait in het rubber vind ik dat vreemd.

Link naar reactie

Heeft inderdaad een scharnierfunctie zoals Nero aangeeft. Het zorgt ervoor dat het onderste gedeelte van de schokdemper mooi recht op en neer gaat. Gebroken of uitgesleten gleufjes kom je dikwijls tegen - juist daarom dat ik in mijn advertentie een foto ervan plaats -, meestal is de bus van de demper dan ook schuin uitgesleten. Dit alles samen komt je wegligging niet ten goede.

Link naar reactie

Die nokjes zorgen ervoor dat je demper op de plek blijft zitten, als je gaat rijden en deze nokjes zijn weggesleten beweegt je demper, en bij hevig insturen heb je het idee dat je wiel weg duikt

Link naar reactie

Oke, ik ga dus even met jeansprint regelen dat het naafstuk/schommelarm mijn kant op gaat komen.

Vindt het toch wel een fijn idee dat mijn voorwiel met z'n ophanging op de goede plek blijft tijdens het rijden.

Groetjes,Bowyer.

Link naar reactie

Hoi,

Ik heb nu een echt heel erg aannemelijke verklaring voor de nokje gehoord: Die dienen om te voorkomen dat de moer van de bout afloopt doordat de bus door die nokjes evenveel beweegt als de as.

Nu ben ik heel benieuwd naar wat jullie hiervan vinden.

Groetjes,Bowyer.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...