Ga naar inhoud
Vespaforum.be

A misa or not a misa


tisse

Aanbevolen berichten

Hej iedereen,

Heb een tijdje geleden een vespa glx van 1963 aangeschaft. Volgens de verkoper kwam deze van de MISA fabriek uit Jette, maar ik kan hier nix van terug vinden in het papierwerk.

Ben er via de zoekfunctie al achtergekomen dat het vespa gl embleem op het beenschild bij MISA modellen gelijmd is en niet met revetten gemonteerd is.

Zijn er zo nog kenmerken die typisch MISA zijn? Welk beenschildrand zit er normaal op en zijn de velgen, fourche en remtamboeren in de koetswerkkleur gelakt of is dit een andere kleurcode?

vespa%20GLx%20150%201963

Alvast bedankt

Groeten Tisse

Link naar reactie

Ik zie maar één ding dat wijst op een Misa: de mengsticker op de vuldop die in het Frans is. Mogelijk ook de 2-tone beschildering (werd veel toegepast bij belgische vespa's) en het bouwjaar.

Volgens mij een Misa!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

de beenschildrand lijkt mij ook misa, als het ulma logo er opstaat natuurlijk ;-)

Wat ik wel raar vind is dat de binnenkant van het frame, waar de tank inzit, wit gespoten is.

Is dit normaal niet bruin gespoten in die periode? Juist zoals binnenkant van de billen en spatbord?

Link naar reactie

Is idd niet perfect gedaan, de lak springt er zelfs op sommige plaatsen gewoon af.

De originele lak zit er wel nog onder. Ik was eigenlijk van plan die roze kleur er af te halen en proberen de originele kleur te behouden.

Ideeen hoe ik hier het beste aan kan beginnen?? Welke producten kan ik hier het beste voor gebruiken?

Nero? volgens mij heb jij daar al ervaring mee :)

http://vespaforum.be/nl/forum/topic/17504

Groeten Tisse

Link naar reactie

Je ziet op verschillende plaatsen de witte kleur onder het roze. Kan zowel af fabriek, als door dealer of eigenaar achteraf zijn aangebracht. Is de roze kleur gespoten of geverfd?

Uit alles blijkt dat dit een originele Misa scooter is, waarschijnlijk destijds verkocht in Nederland. Het geplakt logo (dat erop gezeten heeft), de controlestickers, de sticker op het tankdeksel zijn typisch Misa montage. In principe is Misa gestopt met assembleren in 1962. Waarschijnlijk is dit één van de allerlaatste montages geweest in 1962 en op de markt gebracht in 1963. Dus houden zo!!

Link naar reactie

Ik denk gespoten, volgens de papieren is em idd in Nederland verkocht de originele hollandse plaat hangt er nog aan.

Wat de vloerplaat betreft, daar staan idd wel wat gaten in dat wordt vervangen.

En bedankt Nero, gij kent mij precies al goed :)

Groeten

Link naar reactie

Tisse,

Ik heb ook nog wel een embleempje liggen. Heb je mijn mail niet ontvangen gisteren? Ik wil je vespa eens komen bekijken. En niet om te kopen hè.

(btw de emblemen van Maskes komen ook van mij...)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...