tisse Geplaatst: 11 december 2012 Delen Geplaatst: 11 december 2012 Hej iedereen, Heb een tijdje geleden een vespa glx van 1963 aangeschaft. Volgens de verkoper kwam deze van de MISA fabriek uit Jette, maar ik kan hier nix van terug vinden in het papierwerk. Ben er via de zoekfunctie al achtergekomen dat het vespa gl embleem op het beenschild bij MISA modellen gelijmd is en niet met revetten gemonteerd is. Zijn er zo nog kenmerken die typisch MISA zijn? Welk beenschildrand zit er normaal op en zijn de velgen, fourche en remtamboeren in de koetswerkkleur gelakt of is dit een andere kleurcode? Alvast bedankt Groeten Tisse Link naar reactie
tisse Geplaatst: 11 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2012 http://s1353.beta.photobucket.com/user/Thijs11/library/vespa%20GLx%20150%201963 Hier nog enkele fotos Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 december 2012 Delen Geplaatst: 11 december 2012 Ik zie maar één ding dat wijst op een Misa: de mengsticker op de vuldop die in het Frans is. Mogelijk ook de 2-tone beschildering (werd veel toegepast bij belgische vespa's) en het bouwjaar. Volgens mij een Misa! Groetjes, nero. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 11 december 2012 Delen Geplaatst: 11 december 2012 de beenschildrand lijkt mij ook misa, als het ulma logo er opstaat natuurlijk ;-) Wat ik wel raar vind is dat de binnenkant van het frame, waar de tank inzit, wit gespoten is. Is dit normaal niet bruin gespoten in die periode? Juist zoals binnenkant van de billen en spatbord? Link naar reactie
tisse Geplaatst: 11 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2012 Binnenkant billen zijn idd bruin gespoten evenals de onderkant van de tank, het spatbord heb ik nog niet bekeken. Kwamen deze dan zo 2-tone af fabriek, of is dit dan achteraf gebeurd?? Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 december 2012 Delen Geplaatst: 11 december 2012 Is niet zeker, het lakwerk is meestal niet perfect gedaan... Mogelijk was dit een hype in die jaren en werd dit achteraf door de eigenaars zelf gedaan of door de dealers om de verkoop te bevorderen. Groetjes, nero. Link naar reactie
tisse Geplaatst: 11 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2012 Is idd niet perfect gedaan, de lak springt er zelfs op sommige plaatsen gewoon af. De originele lak zit er wel nog onder. Ik was eigenlijk van plan die roze kleur er af te halen en proberen de originele kleur te behouden. Ideeen hoe ik hier het beste aan kan beginnen?? Welke producten kan ik hier het beste voor gebruiken? Nero? volgens mij heb jij daar al ervaring mee http://vespaforum.be/nl/forum/topic/17504 Groeten Tisse Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 11 december 2012 Delen Geplaatst: 11 december 2012 Je ziet op verschillende plaatsen de witte kleur onder het roze. Kan zowel af fabriek, als door dealer of eigenaar achteraf zijn aangebracht. Is de roze kleur gespoten of geverfd? Uit alles blijkt dat dit een originele Misa scooter is, waarschijnlijk destijds verkocht in Nederland. Het geplakt logo (dat erop gezeten heeft), de controlestickers, de sticker op het tankdeksel zijn typisch Misa montage. In principe is Misa gestopt met assembleren in 1962. Waarschijnlijk is dit één van de allerlaatste montages geweest in 1962 en op de markt gebracht in 1963. Dus houden zo!! Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 december 2012 Delen Geplaatst: 11 december 2012 Ik zou eerst eens grondig de vloerplaat bekijken (volgens mij ga je daar een paar gaatjes vinden), trouwens da roze past goe bij u! )) Groetjes, nero. Link naar reactie
tisse Geplaatst: 11 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2012 Ik denk gespoten, volgens de papieren is em idd in Nederland verkocht de originele hollandse plaat hangt er nog aan. Wat de vloerplaat betreft, daar staan idd wel wat gaten in dat wordt vervangen. En bedankt Nero, gij kent mij precies al goed Groeten Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 december 2012 Delen Geplaatst: 11 december 2012 Ja lap, toch genen coiffeur? Groetjes, nero. Link naar reactie
tisse Geplaatst: 12 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2012 Hahaha nee, camion chauffeur Groeten Link naar reactie
tisse Geplaatst: 12 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2012 Wie kan mij vertellen waar ik nog zo´n gekleefd vespa gl beenschild embleem kan krijgen?? Op sipscooter en scooterpassion hebben ze alleen die met klinknagels. Groeten Tisse Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 maskes vespa Link naar reactie
tisse Geplaatst: 12 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2012 Ok bedankt, zal daar eens horen Groeten Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 ik denk het niet. deze zijn in de tijd door een forum lid hier repro gemaakt ;ik weet niet of deze nog te krijgen zijn grtz sidvespa Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Hij heeft er met 90 % zekerheid liggen, contacteer Peter eens. Toen ik er deze zomer was, had hij er nog. Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Tisse, Ik heb ook nog wel een embleempje liggen. Heb je mijn mail niet ontvangen gisteren? Ik wil je vespa eens komen bekijken. En niet om te kopen hè. (btw de emblemen van Maskes komen ook van mij...) Link naar reactie
tisse Geplaatst: 12 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2012 Er hangt op de velgen, voorvork, staander en de remtamboeren geen verf meer op. Waren die origineel mee in de koetswerkkleur gespoten of hadden die een andere kleur?? Groeten Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 @ edwin, dat dacht ik. Peter vertelde daar iets van. Link naar reactie
tisse Geplaatst: 12 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2012 Hej Edwin, ik heb je mailtje net terug gevonden in menne spam. Als je zo`n embleempje meebrengt mag je altijd eens komen kijken . Ik woon in Turnhout, dus het is wel even rijden vanuit Heusden-Zolder. Link naar reactie
tisse Geplaatst: 28 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2012 Aangezien roze zo toch niet mijn kleur is toch maar besloten om de O-lak terug boven te halen. http://s1353.beta.photobucket.com/user/Thijs11/library/vespa%20GLx%20150%201963 Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 28 december 2012 Delen Geplaatst: 28 december 2012 Cool, dit is een leuk jobke he? Ik heb de zelfde ervaring, wrijven wrijven wrijven, nadien polieren, polieren, polieren super Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 december 2012 Delen Geplaatst: 28 december 2012 Komt goed! Groetjes, nero. Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 29 december 2012 Delen Geplaatst: 29 december 2012 Goed dat je de O-lak wil redden, maar de onderkant van de bodem ziet er niet goed uit. Hoe ga je dat oplossen? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.