Ga naar inhoud
Vespaforum.be

bredere band px


knifeman

Aanbevolen berichten

je kan de 'wide tyre kit' van SIP monteren, dan kan je lekker breed gaan!

ik had vroeger een 100/90 (geloof ik) van Metzeler erop liggen, die is iets breder en lager, ik vond dat een goede band en reed er mee door weer en wind.

Link naar reactie

helemaal gecentreerd krijg je dat toch niet, dan hangt enerzijds uw blok uit uw billen, maar moet ge toch ook uw vering verplaatsen, of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie

even bij SIP gecheckt, boven de 100 is er toch een stuk om ook je vering op te schuiven, tot 100 moet je geen aanpassingen doen, maar moet je vooraan ook een 100 steken, daar boven zijn aanpassingen wel nodig ... volgens de SIP bijbel ;)

Link naar reactie
ik heb vanachter een 120 op liggen :) Denk eraan, hoe breder je gaat hoe minder gecentreerd de achterband staat. Bij de wide tire kit, die je zeker nodig gaat hebben moet je één cm van je ophanging van je blok afslijpen. Dit om je band terug mooi te centeren.

ben ik nu nen uil, maar of uwe band nu smal of breed is, center blijft toch 't zelfde tenzij je een velg met andere offset neemt ? Of is de techniek van Vespa zo magisch ?

Link naar reactie
Je velg is breder, band is veel breder dus raakt het koppelingsdeksel. Lang leve de wide-tire kits! een spacer op je remtrommel om je velg naar links te verplaatsen. Zo komt het dus dat hij niet meer gecentreerd is.

http://www.sip-scootershop.com/en/products/wide+tyre+ring+spacer+kit+2k+_82012100

Is wel nadelig voor je lagers, de lagers zijn berekent op de T waarde van je velg, als je spacers gaat gebruiken veranderd de T waarde en worden de lagers meer belast ( alhoewel het bij een Vespa nogal zal meevallen )

Link naar reactie

ok ge moet 'm dus uit center leggen om niet te laten schuren... mmm ben ik niet echt voorstander van...

van die grotere et waarde en lagers is ook eentje om onder de eeuwige discussie topics onder te brengen. het zal je lager meer belasten, maar meestal valt dat binnen de marges.

Link naar reactie

uit center liggen, lagers belasten... Er zijn er hier toch een hoop die net iets te veel nadenken en zich zorgen maken over peanuts...

Ik heb jaren rondgereden met een bredere band/velg en nooit iets gemerkt van dat uit center liggen en nog minder van de lagers die te veel belast worden. Meer doen, minder denken (en zagen) begot!

Ik heb nu op mijn SIP tubeless velg een schwalbe weatherman band staan van 100/90-10, geen problemen mee.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...