flyingpig Geplaatst: 18 augustus 2012 Delen Geplaatst: 18 augustus 2012 Vandaag het volgende probleem voorgehad ( en nog ) Bij 60 -65 km/h begint de motor in te houden, weer op toeren te komen, weer inhouden en dit in 3de versnelling. bij het naar vierde schakelen blijft het probleem, integendeel het verslecht. Na verllop van tijd begon het probleem zich voor te doen bij 40 km/h. Ben dan gaan tanken ( 4 liter 98 ) gestart en weer weg. ik heb toen gedurende 10 km geen problemen meer gehad ( snelheid 80 - 85 km/h ) nadien begon alles weer van vooraf aan, weer het voortdurend inhouden van de motor aan 60 km/h ( in 3de ) Heb bougie gecheckt -> mooi koffiebruin . beluchting naftbak ook OK PX 125 is van 2011 heeft momenteel 1400 km heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen liggen Moet volgens mij ontsteking of benzine toevoer zijn ? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 18 augustus 2012 Delen Geplaatst: 18 augustus 2012 ik gok op benzinetoevoer, blaas uw sproeiers en luchtfilter een keer uit. Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 augustus 2012 Delen Geplaatst: 18 augustus 2012 Lijkt me idd een te arm mengsel. Probeer eens om uw luchtregelvijs wat meer uit te draaien (mengsel rijker maken). Kan ook zijn dat je lichte warmlopers krijgt als gevolg van de hoge temperaturen. Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 18 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2012 warmlopers sluit ik momenteel uit omdat ik dit probleem na 1 km al voorhad Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 18 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2012 sproeiers, luchtfilter, etc uit gekuist, mengselschroef rijker gezet, ... blijft allemaal gelijk wat ik wel eigenaardig vind is dat dit alles niet gebeurt in eerste en tweede versnelling bij dezelfde toeren. Begint enkel in 3de versnellig, schakel je door naar 4de valt hij even helemaal dood om weer al snokkend op te nemen Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 augustus 2012 Delen Geplaatst: 18 augustus 2012 Als hij van 2011 is hij toch nog onder garantie? Groetjes, nero. Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 18 augustus 2012 Delen Geplaatst: 18 augustus 2012 kan ook luchtbel in naftdarm zijn. Kan wel verklaren waarom niet in 1ste en 2de. Dan geraakt er nog naft genoeg door, vanaf 3de moet er teveel naft door... Heb je ook als eens geprobeerd langere tijd in 2de te rijden? Als je dan opnieuw stilvalt is het zeker de naftdarm. K Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 18 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2012 Als hij van 2011 is hij toch nog onder garantie? Groetjes, nero. IDD, maar we hadden een ritje zeeland gepland voor morgen, vandaar... Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 18 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2012 kan ook luchtbel in naftdarm zijn. Kan wel verklaren waarom niet in 1ste en 2de. Dan geraakt er nog naft genoeg door, vanaf 3de moet er teveel naft door...Heb je ook als eens geprobeerd langere tijd in 2de te rijden? Als je dan opnieuw stilvalt is het zeker de naftdarm. K ook al geprobeerd, ook de naftedarm zelf al, geen bel te zien Link naar reactie
Smook Geplaatst: 18 augustus 2012 Delen Geplaatst: 18 augustus 2012 is da nen embrayagekabel of is da met olie? anders zou ik da doffis nekeer uitluchte... Link naar reactie
cee Geplaatst: 18 augustus 2012 Delen Geplaatst: 18 augustus 2012 is da nen embrayagekabel of is da met olie? anders zou ik da doffis nekeer uitluchte... pfff, hier word ik echt muug van... ge zit hier op een VESPA forum eh keirel! Link naar reactie
.carl. Geplaatst: 19 augustus 2012 Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 ook al voor gehad, bij mij lag het aan de aansluitingen aan de cdi: slecht contact. 't Amusement aan zee :-) Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 19 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 ook al voor gehad, bij mij lag het aan de aansluitingen aan de cdi: slecht contact. 't Amusement aan zee :-) heb de contacten gecontroleerd ( is wel ingegoten in een fiche ) WD40 tussen de contacten gespoten, maar ook dat helpt niet Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 19 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 is da nen embrayagekabel of is da met olie? anders zou ik da doffis nekeer uitluchte... Last van de warmte ? Link naar reactie
Smook Geplaatst: 19 augustus 2012 Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 is da nen embrayagekabel of is da met olie? anders zou ik da doffis nekeer uitluchte... pfff, hier word ik echt muug van... ge zit hier op een VESPA forum eh keirel! jaja, kzen hier nieuw in, maar aan de reactie te zien ne kabel dus, dan eerder nekeer zien of da diene in orde is ... en ondertusse, ik leer alle dage bij over vespas en afgeleide, bestaan er trouwens geen kits om juist wel me olie ipv met ne kabel te werke? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 19 augustus 2012 Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 @ zet uw kraan eens op reserve en probeer dan nog eens. Heb hetzelfde voor in open krijg ik niet genoeg benzine in 4de en valt dood. ga nieuwe kraan steken, ineens een fast flow. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 19 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 @ zet uw kraan eens op reserve en probeer dan nog eens. Heb hetzelfde voor in open krijg ik niet genoeg benzine in 4de en valt dood. ga nieuwe kraan steken, ineens een fast flow. PX heeft maar 1 stand : open of toe Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 augustus 2012 Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 Misschien ver gezocht , maar controleer je oliepeil eens. Kijk ook eens na of de achterrem niet aanspant met berijder erop (rem recent aangespannen?). Groetjes, nero. Link naar reactie
roufio Geplaatst: 19 augustus 2012 Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 blijft uw choke niet openstaan , kabeltje dat klemt,doe eens uw carbuhuis open en kijk eens naar de stand van uw chokehendeltje Link naar reactie
steven1 Geplaatst: 19 augustus 2012 Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 Heb da ook voorgehad dat de choke kabel opspande telkens ik ging zitten..kan je ook zien aan de blauwe rook Denk eerder dat een 104 iets te groot is voor je pinasco..of je hebt zitten knoeien met je luchtregelvijs zoals nero aangeeft gr Link naar reactie
Cult Geplaatst: 19 augustus 2012 Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 Ik had da probleem ook...nieuwe bougie erin, en ik dacht dat het klaar was..dan afgelopen woensdag zelfde probleem, bougiedop eraf...er terug op en de rest van den dag geen zever meer gehad... Ik denk dat het aan mijne boegiekop ligt... Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 19 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 blijft uw choke niet openstaan , kabeltje dat klemt,doe eens uw carbuhuis open en kijk eens naar de stand van uw chokehendeltje nope, all checked Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 19 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 Ik had da probleem ook...nieuwe bougie erin, en ik dacht dat het klaar was..dan afgelopen woensdag zelfde probleem, bougiedop eraf...er terug op en de rest van den dag geen zever meer gehad...Ik denk dat het aan mijne boegiekop ligt... allemaal geprobeerd Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.