Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX 125 houd alsmaar in


flyingpig

Aanbevolen berichten

Vandaag het volgende probleem voorgehad ( en nog )

Bij 60 -65 km/h begint de motor in te houden, weer op toeren te komen, weer inhouden en dit in 3de versnelling. bij het naar vierde schakelen blijft het probleem, integendeel het verslecht. Na verllop van tijd begon het probleem zich voor te doen bij 40 km/h.

Ben dan gaan tanken ( 4 liter 98 ) gestart en weer weg. ik heb toen gedurende 10 km geen problemen meer gehad ( snelheid 80 - 85 km/h )

nadien begon alles weer van vooraf aan, weer het voortdurend inhouden van de motor aan 60 km/h ( in 3de )

Heb bougie gecheckt -> mooi koffiebruin . beluchting naftbak ook OK

PX 125 is van 2011

heeft momenteel 1400 km

heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen liggen

Moet volgens mij ontsteking of benzine toevoer zijn ?

Link naar reactie

sproeiers, luchtfilter, etc uit gekuist, mengselschroef rijker gezet, ... blijft allemaal gelijk

wat ik wel eigenaardig vind is dat dit alles niet gebeurt in eerste en tweede versnelling bij dezelfde toeren. Begint enkel in 3de versnellig, schakel je door naar 4de valt hij even helemaal dood om weer al snokkend op te nemen

Link naar reactie

kan ook luchtbel in naftdarm zijn. Kan wel verklaren waarom niet in 1ste en 2de. Dan geraakt er nog naft genoeg door, vanaf 3de moet er teveel naft door...

Heb je ook als eens geprobeerd langere tijd in 2de te rijden? Als je dan opnieuw stilvalt is het zeker de naftdarm.

K

Link naar reactie
kan ook luchtbel in naftdarm zijn. Kan wel verklaren waarom niet in 1ste en 2de. Dan geraakt er nog naft genoeg door, vanaf 3de moet er teveel naft door...

Heb je ook als eens geprobeerd langere tijd in 2de te rijden? Als je dan opnieuw stilvalt is het zeker de naftdarm.

K

ook al geprobeerd, ook de naftedarm zelf al, geen bel te zien

Link naar reactie
is da nen embrayagekabel of is da met olie? anders zou ik da doffis nekeer uitluchte...

pfff, hier word ik echt muug van... ge zit hier op een VESPA forum eh keirel!

Link naar reactie
is da nen embrayagekabel of is da met olie? anders zou ik da doffis nekeer uitluchte...

pfff, hier word ik echt muug van... ge zit hier op een VESPA forum eh keirel!

jaja, kzen hier nieuw in, maar aan de reactie te zien ne kabel dus, dan eerder nekeer zien of da diene in orde is ^_^... en ondertusse, ik leer alle dage bij over vespas en afgeleide, bestaan er trouwens geen kits om juist wel me olie ipv met ne kabel te werke?

Link naar reactie

@ zet uw kraan eens op reserve en probeer dan nog eens. Heb hetzelfde voor in open krijg ik niet genoeg benzine in 4de en valt dood. ga nieuwe kraan steken, ineens een fast flow.

Link naar reactie

blijft uw choke niet openstaan , kabeltje dat klemt,doe eens uw carbuhuis open en kijk eens naar de stand van uw chokehendeltje

Link naar reactie

Ik had da probleem ook...nieuwe bougie erin, en ik dacht dat het klaar was..dan afgelopen woensdag zelfde probleem, bougiedop eraf...er terug op en de rest van den dag geen zever meer gehad...

Ik denk dat het aan mijne boegiekop ligt...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...