Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vnb 6t ratrod projectje


singelee

Aanbevolen berichten

Dat is idd die rostlak.

Heb dat besteld via die site van Faes idd. Ik heb die toen besteld voor mij en een kameraad.

Je moet wel een goede 2kg bestellen. Met 1 kg kom je niet echt toe zoals soms vermeld op bepaalde sites.

Je moet er kader dus in een primer zetten. Ik heb gewone motip primer gebruikt van de spuitbussen. Daarna met de rol die verf erop. Ik heb 2 lagen erop gezet.

Dan komt het leuke stuk. In die verf zitten metaaldeeltjes. Deze reageren dus met de buitenlucht/vocht. Best dan je kader een beetje ineenzetten (dan loopt het roesteffect mooi over) en water overkappen in combi met water/zout voor de vegen/minder egaal effect. Ik heb die buiten gezet met een zeil over. Elke dag een beetje natmaken+ zoutmengsel erover.

Dit voor zover je de roest wil en dan de matte topcoat erover. Deze heb ik ook gerold maar daardoor verdonkerd de verf wel serieus. Als je de kans hebt deze te spuiten, is dit wel beter.

De topcoat moet je er wel opzetten want de verf is heel broos van zichzelf. Die coating maakt die sterk.

Was in het begin een beetje een gesukkel want je vindt dus nergens een handleiding hoe je het moet doen.

Link naar reactie

bedankt voor de info. Het wordt dit of mat zwart.

Ik heb al een aantal nieuwe chroom onderdelen gekocht (koplampring, sierstrips,...) en weet niet goed of dat geen tang op een varken wordt met die rostlack

Link naar reactie

Bij mij was de koplamp, schuine poot,... allemaal chrome maar dat was idd een tang op een varken. Heb alles dan mat zwart gezet.

De christophe heeft heel wat meegeverft bij de zijne. Je moet maar de foto's eens opzoeken van de meeting met de camino-club. Daar staan foto's tussen van de zijne (smallframe in roestlak).

Link naar reactie

ps, hier staat ergens een foto op het forum van ene (sprint veloce) in rostlak met wat chrome aan. Weet nu wel ni meer juist waar.

Link naar reactie

Nee, niet die van Raf. Was van iemand van de Limburg. Heb de foto op mijn pc thuis. Zal ze straks eens opzoeken.

Link naar reactie

De deze wou ik dus bedoelen. Kerel zit hier ook op het forum hoor.

scaled.php?server=88&filename=dsc01409yp.jpg&res=landing

Heb ook wat foto's van mijn 'verfproces'

Dus schilderen met de rol

scaled.php?server=29&filename=img0946za.jpg&res=landing

Dan buiten zetten (toen zei men vriendin dat ik helemaal zot was geworden)

scaled.php?server=232&filename=img0949g.jpg&res=landing

Met dit als resultaat

scaled.php?server=339&filename=img0952xs.jpg&res=landing

scaled.php?server=62&filename=dsc1894g.jpg&res=landing

Maar daar moet dan nog de vernis over. Had het liever zo gelaten maar verf is echt te broos.

Link naar reactie

De link staat bij de post van Faes, Jean op pag 1.

Dat is van cosmic paint. Online te bestellen. Typ Rostlack in op Google en je komt er ook.

Link naar reactie

hallo,

die scooter op de foto is van Jeroen, een kameraad die ook inderdaad hier op het forum actief is.

het chassis van deze vespa kwam van mij, je hebt er je werk van gemaakt, echt nice, goed bezig!

grtz Didier

Link naar reactie
  • 4 weken later...

@DR: Ik had dit eerst in een plantenspuiter gedaan maar na een tijdje heb ik het er gewoon overgekapt. Ging niet snel genoeg. Ik had wel de scooter een beetje ineengezet (billen, naftbak,...) voor de "juiste" lopers te krijgen. Had de verhoudingen teruggevonden op het internet geloof ik.

De topcoat is gewoon die van die mannen van de verf. Wel heel dun aan te brengen want verdonkerd serieus.

Het zadel is ondertussen wel al vervangen door een gewoon want werd zot van dat zweefzadel. Was precies nen botsbal als ik door een put reed.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...