Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Expo '58


Koala2

Aanbevolen berichten

is het mogelijk om een grotere foto te posten?

Link naar reactie

in 1958 was het het enige jaar dat er een eurovespa treffen in belgie is doorgegaan dit was tijdens de expo zoals je zal zien zijn de mensen in hun traditionele klederdracht van hun land aanwezig op de foto's zijn dit denk ik de spanjaarden

grtz sidvespa

Link naar reactie

Ingevolge de heropening van het Atomium na de restauratiewerken, organiseert

Radio 2 "een reis in de tijd" aan de hand van een tentoonstelling ter herinnering van 1958.

Wanneer : Elke dag tussen 18/2 en 12/3/2006 van 12u00 tot 19u00

Waar : Amerikaans theater (wat tijdens de Expo 58 het Amerikaans Paviljoen was)

Hoek van de Dikke Lindelaan en Madridlaan in Laken (Plateau van de Heyzel)

In de tentoonstellingsruimte bevindt zich, naast andere objecten die tentoon gesteld

werden in 1958, een Vespa die toebehoort aan één van de leden van de Vespa Club.

Op 12 maart 2006 nodigen we een maximum Vesparijders met Vespa uit op het

plateau van de Heyzel voor de officiële heropening van het Atomium.

Afspraak om 11u30 onder het Atomium !!!

De VRT zal aanwezig zijn om deze happening te filmen en zal een reportage maken

over de rit van de Vespa's van het Atomium naar de plaats van de tentoonstelling 1958

(Amerikaans Theater) wat zich op +/- 1km bevindt van het Atomium. Eens ter plaatse

krijgen jullie gratis toegang tot de tentoonstelling zelf.

We verwachten zo veel mogelijk deelnemers om deze historische heropening samen met

ons te beleven.

Voor bijkomende informatie, contacteer Van Walle Jean op het nummer : 0475/970.953

Jean Van Walle

Vespa Club Bruxelles

Gsm : 0475.970.953

Link naar reactie

aan gedacht denk ik wel maar je moet zo iets eens proberen te organizeren voor ongeveer 2000 a 2500 man dus dit wil zeggen slaap mogelijkheden plus eten enz plus de kosten want de clubs die dit organizeren verdienen hier niets aan maar moeten juist goede sponsors hebben om de putten te dichten

grtz sidvespa

Link naar reactie

en t is de jean van walle a.k.a. voorzitter van vespaclub bxl die da van expo58 mee organiseert...

die club bestaat alleen maar uit mensen die da nog meegemaakt hebben en nu rondcruisen met zo'n lelijk gedrocht X9 of zo...

en als ze dan ns n origineel stuk vinden dat ik dan nodig heb, dan vragen ze er het 3-dubbele van dat t waard is...

en als ge uw machien dan tuned of cutdown'ed is de reactie "mais qu'est-ce que t'as fait avec ta vespa, elle était si belle. Tout doit rester original he jeune homme, c'est drop dangereux... "

Mijn reactie is dan "monsieur, je ne suis pas comme vous, je pense. j'aime les vespas autant que toi, mais j'ai juste un autre idée de quoi est "cool"... je suis desolée que je ne suis pas un vieux boy-scout comme toi, qui rêve de faire de sorties en vespa de max 20km à vitesse moyenne de 30 à l'heure..."

en die enkel meedoen aan ride-outs van erkende FIV vespaclubs, dan wel met hunne X9 ...

en vooral meedoen aan van die "show your vespa"-dingen (tentoonstelling in Wieze, 175 jaar België...) omdat ze nog ne faro basso hebben staan waar ze in totaal 5000 euro aan gegeven hebben omdat ze per sé het juiste ventieldopje willen...

maar hebt ge die mannen al eens gezien in Tielt, Classicscooter-run, Dirty Devils events, Tribu Scooteriste,... ????

Guess not...

trouwens de rit van t atonium tot aan t amerikaans theater is welgeteld euh...2 km???? Maar showing off, ja da kunnen ze...

t is duidelijk, ik PERSOONLIJK heb t ni zo voor die gasten...

Geef mij maar een mooi opgefokt ding met worb5-moteur onder, zoals diene van geertvespa... da's pas kunst!

thanx but no thanx... not my cup of tea!

Maar zoals eerder gezegd, smaken en geuren verschillen

en het epistel hierboven bevestigt dit, hoop ik...

voor de rest aan allen, een prettige dag...

Link naar reactie

hallo teddy

op bepaalde zaken die je aanhaalt moet ik je gelijk geven maar andere dingen toch niet ik ken de jean en nog een deel van hun club reeds lange tijd

op die meetings die jij aanhaalt zie je ze bijna nooit maar ik zie van op die meetings of van dit forum bvb ook niet veel mensen op de eurovespa's of om de 2 jaar in Oostende en de laatste is geen FIV meeting daar het hier om een scooter en geen vespa meeting gaat buiten een paar dan

bvb jean en nog 3 andere leden van hun club heb ik wel persoonlijk gezien op eurovespa in Girona in 1999 zij waren daar toen met hun PX 200 scooters en deze afstand rij je denk ik niet tegen 20 a 30KMP/H en hadden heel dit stuk gereden en moesten nog terug ook

grtz sidvespa

Link naar reactie

Hoewel immigrant in Anderlecht sedert net 30 jaar ben ik ook geen 'membre' van de BVC. Maar je mag er niet bij als je niet tenminste een 125 cc hebt, dus dat van die 30 Km/u zal wel nie waar zijn zeker ? Als ik op 12 maart de tijd vind sta (of liever zit)ik alleszin onder die negen bollen (of liever onder die acht bollen en naast diene negende).

Link naar reactie

kijk sidney, dat kan kloppen, daar twijfel ik niet aan...

ben één jaar lid geweest, zo'n 8 jaar geleden

en ben er vree ontgoocheld uit vertrokken...

soit, elkeen zijn keuze

kijk, ik ben zelf Brusselaar en al lang met vespa bezig

maar geef mij maar bv de mannen van de Vespa Club van Gent...

ook al ken ik die nog niet zo lang en ben ik geen lid,

de vriendelijkheid en sympathie die die mannen keer op keer

naar mij (en nog anderen) uitstralen is toch van een ander kaliber...

soit, zoals eerder gezegd, t is gewoon mijn mening he

no offense!

trouwens, ben uitgenodigd geweest om naar eurovespa in girona mee te gaan...

hebben dat met trein gedaan, vertrek vanuit schaarbeek...

maar daar hebben ze wel 300 km gereden, klopt...

Link naar reactie

Vespa op den trein is vorig jaar afgeschaft vanuit BE...

FYI

N

Link naar reactie
  • dave sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...